Gsx 600F kontra Yamaha R6
Fra : Frank Andersson

Dato : 11-02-04 21:53

Jeg har en Suzuki gsx 600F årgang 2002 som jeg er meget glad for, men vil
gerne have lidt mere skub i den.
Ville det være dum at skifte til en Yamaha R6 eller skal jeg vælge noget med
mere kubik (R1 eller Blackbird )?

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 11-02-04 22:13

Frank Andersson wrote:
> Jeg har en Suzuki gsx 600F årgang 2002 som jeg er meget glad for, men
> vil gerne have lidt mere skub i den.
> Ville det være dum at skifte til en Yamaha R6 eller skal jeg vælge
> noget med mere kubik (R1 eller Blackbird )?

Jeg tror generelt at det er svært at sammenligne en F model med en R model.
Er du glad for din siddestilling, så er R6 nok ikke sagen :)
Så hellere en større maskine ala den du har, fx RF900 ?

Thomas

Fra : Anders Thorup

Dato : 11-02-04 23:10

Frank Andersson wrote:
> Jeg har en Suzuki gsx 600F årgang 2002 som jeg er meget glad for, men
> vil gerne have lidt mere skub i den.
> Ville det være dum at skifte til en Yamaha R6 eller skal jeg vælge
> noget med mere kubik (R1 eller Blackbird )?

Hvis du er glad for den, kan du jo kigge efter GSX750F.

R6 er der helt sikkert mere skub i, men komforten er nok heller ikke særlig
god.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX/ Honda VFR 750 Perlemorshvid
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-02-04 12:40

> [...]
> gerne have lidt mere skub i den.
> Ville det være dum at skifte til en Yamaha R6 eller skal jeg vælge noget

Tror næppe du får brug for flere kubik. R6´eren er IMHO en temmelig kraftig
maskine.

En af mine kollegaer købte netop en GSX600F i 2002 samtidig med at jeg købte
en R6....efter en prøvetur mener han nu, at hans næste maskine skal være en
R6.....så helt dårlig kan oplevelsen ikke have været ;)

Mener iøvrigt, at siddestillingen på R6 er ganske glimrende (dog ikke for
passager) & jeg er 185cm / 84kg.

Mvh /Ole

Fra : Jesper

Dato : 12-02-04 19:33

> [...]
en
> R6.....så helt dårlig kan oplevelsen ikke have været ;)

Så mangler du bare at omvende mig fra suzuki til yamaha selvom det bli´r
svært.....
Du bliver bliver vist nødt til at tage kværnen til københavnstrup til marts

/kollega

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-02-04 10:05

"lidt mere skub i"

Tja, det er jo 2 forskellige MC'er. Med mere skub i mener du så hurtigere i
sving, er er det bare et ? om flere hk/ccm for hurtigere acc. (lige ud...)

Hvis det er det sidste ville jeg vælge en MC med flere ccm/hk. Hvis det er
en hurtig svingMC du går efter, så er R6 et godt bud. Bevares, R1 er også en
fantastisk svingMC, som jeg synes kører forrygende. Men skal jeg en tur syd
på, så foretrækker jeg nu min BB (som også godt kan køre i sving..)

Så mit bedste råd, som altid: Ud og prøv dem Så har du svaret.

Måske Kawa ZX'ere er en prøvetur værd også.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : JM

Dato : 13-02-04 16:53

> Så mit bedste råd, som altid: Ud og prøv dem Så har du svaret.
>
> Måske Kawa ZX'ere er en prøvetur værd også.....

Enig!

Hvis R6'eren er for sportslig, er en ZX-6R eller en CBR600F glimrende
alternativer.
Begge har gode allround egenskaber.

Jesper Madsen
Kawasaki ZX-6R