Skærme
Fijala 3554
Skygger på skærm, hjælp
Fra : Kai Mandrup

Dato : 11-02-04 21:43

Hej gruppe,

jeg har fået et problem med skygger ved visning af hejmmesider og når jeg
anvender andre programmer eksempelvis word, exel e.t.c.:

Mørk tekst/grafik/dialogbox e.t.c. på lys baggrund giver mørke skygger hele
vejen vandret over skærmen, og ligeledes giver lyse emner på mørk baggrund
lyse skygger - ikke skygger som på et TV med en dårlig antenneforbindelse,
men en mørk/lys streg i hele emnets højde.

Underlig nok har jeg opfattelsen af, at skyggerne ikke vises ved opstart
eller ved visning af DVD (?-kan det passe) - og derfor har jeg fået en ide
om, at det måske er en opsætning i min gamle Windows98/2 eller grafikkortet
(nVidia GeForce DDR) som det er galt med og ikke skærmen?

Jeg har forsøgt at ændre på lys, farvemætning e.t.c. på skærmen uden særlig
godt resultat...... - men dermed ikke sagt at jeg har forsøgt alt.

Jeg har forsøgt at etablere en tidligere opsætning fra ConfigSafe uden held.

Hvem kan hjælpe mig?

Findes der e.v.t. et hjælpeprogram til indstilling af skærmen?

m.v.h. Kai

Jeg har sendt denne forespørgelse til grupperne "edb.hardware.grafikkort",
"edb.hardware.skærm" og "edb.system"