TA wrote:
> Jo, men med fælles justering af fortændingen retarderes tændingen på
> forreste cylinder jo også når den bagerste retarderes og dermed sænkes
> forbrændingstemperaturen også på den forreste cylinder. Så det fremmer næppe
> blåfarvningen af forrørene?
Det vil altid blive et kompromis. Men senere/retarderet tænding giver varmere
udstødning/motor. Forbrændingen er ikke slut når ventilen åbner. Derfor kan man
også brænde ventiler på den konto. man kan ligefrem høre den blæser mere hvis
man lytter for enden af lyddæmperen.
> Imidlertid er der en forklaring på systemerne på fx.:
> <
http://www.nightrider.com/biketech/hdignitionmodules.htm>
> <
http://rmhfaq.com/ignition.htm>
>
> Sidste link har flg beskrivelse:
> <snip>
> " Dual Fire - In the stock HD ignition system, both spark plugs fire at the
> same time, so one plug is firing when it's piston is not at TDC of it's
> power stroke, "wasting" a spark and igniting unspent gases. This causes a
> noticeable and unnecessary vibration.
Den med vibrationer tror jeg ikke på. Den tænder med en åben udstødningsventil.
Og uønskede vibrationer?. Hvis man sover på en sømmadras, kan man så mærke, at
et af sømmene er galvaniseret?. Overskriften på afsnittet er vist også forkert.
> Dual Plug - In this popular Shovelhead modification, an second spark plug
> is installed in each head, on the side opposite the stock plug. This brings
> much less benefit to an Evolution motor, as its head is of much more
> efficient design.
NIF. Nabo Imponator Faktor. mest af alt.
> Rev Limiter - The ignition retards the timing at a preset RPM to prevent
> the motor from revving higher than desired. This is a Good Thing, as high
> revs will prematurely wear a motor.
Ha, der så jeg en HD-motor, hvor ejeren i en kæmpebandart skulle demonstrere den
egenskaber. Desværre var der nogen der havde skruet på den. Han ænsede kun at
den gik i stå. Næste morgen ville den ikke starte. Karburatoren var det eneste
der kunne genbruges.
> Single Fire - Spark plugs fire independently and only at the correct time.
> "Unfortunately, CCI (Custom Chrome Inc.) has taken it upon themselves to
> reverse the definitions of dual and single fire when referring to their prop
> rietary Rev-Tech ignition products. Rev-Tech dual fire systems are really
> single fire systems, and vice versa. Caveat Emptor." -- Christopher deHahn"
> </snip>
Tænkte det nok de har byttet om på overskrifter.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen