I'm Feelin' funky!
Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 11-02-04 20:19

Hej. Er der nogen her, der kan anbefale noget rigtig svedigt funk? Indtil
videre har jeg kastet mig over Tower of Power, Confunkshun og George Duke. I
det lidt mere poppede hjørne har jeg f.eks. Mezzoforte og Brand New Heavies.
Er der mon nogle derude, der kan give mig lidt tips til andre kunstnere jeg
skal kaste mig over?

mvh Claus

Fra : Propellen

Dato : 11-02-04 22:25

"Claus Hegelund Skaarup" <skaarup75na@yahoo.dk>, skrev i
dk.kultur.musik

>Hej. Er der nogen her, der kan anbefale noget rigtig svedigt funk?

Jeg har en skive med Maceo Parker, det er da nogenlunde "funky" syntes
jeg. www.maceo.com Købte den da jeg ledte efter noget musik med Sax.
Det var det eneste der lige tiltalte mig.
Eller hvad med noget Candy Dulfer evt.? www.candydulfer.nl
Held og lykke.

--

/Prop

Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 11-02-04 23:18

"Propellen" <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg. www.maceo.com Købte den da jeg ledte efter noget musik med Sax.
> Det var det eneste der lige tiltalte mig.

Det er glimrende. Jeg kender begge ganske udmærket. Mere specifikt er jeg på
udkig efter noget rigtig fedt slap bass. Eller den slags hvor
keyboardspilleren går fuldstændig ind i hans egen verden, når han rammer de
høje toner. Jeg håber der er nogen, der ved, hvad jeg mener...

Sidder lige nu og hører "George Duke" med nummeret "Latin Jazz". Det er for
fedt! Det indeholder nemlig begge de ovenstående elementer.

mvh Claus

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-02-04 01:27

Claus Hegelund Skaarup wrote:
> [...]
> og Brand New Heavies. Er der mon nogle derude, der kan give mig lidt
> tips til andre kunstnere jeg skal kaste mig over?

Her er lidt forskelligt, i den mere soul'ede og jazzede ende.

Sly & The Family Stone - 'Fresh' - Verdens bedste funkplade. Evt. også
'Stand', 'Smalltalk' og 'Back On The Right Track'
Grover Washington Jr. - Mister Magic
Graham Central Station
Herbie Hancock - Secrets og Manchild (senere måske Headhunters, Thrust,
Flood og Mr. Hands)
Chuck Brown & The Soul Searchers
WAR (efter perioden med Eric Burdon hvor de blev lidt mere funky)
Donny Hathaway - Live
Curtis Mayfield
James Brown 'In The Jungle Groove' (Blandt andet!!)
Me'Shell (Peace Beyond Passion, Plantation Lullabies)
Roy Ayers
Stevie Wonder (Innervisions, Talking Book, Fullfillingness' First
Finale, Music Of My Mind, Songs In The Key Of Life, Hotter Than July)
Prince's første plader, 'Prince' og 'For You'
The Meters
Crusaders (Those Southern Knights f.eks)

Og mange flere......

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Michael

Dato : 16-02-04 13:32

"Claus Hegelund Skaarup" <skaarup75na@yahoo.dk> wrote in

> Hej. Er der nogen her, der kan anbefale noget rigtig svedigt funk?

Hvis det må være "dansk", så kan jeg på det varmeste anbefale
SP Just & Frost. De er fænomenale, og faktisk endnu bedre live!

º¿º | Michael.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-02-04 23:55

Michael wrote:
> "Claus Hegelund Skaarup" <skaarup75na@yahoo.dk> wrote in

> Hvis det må være "dansk", så kan jeg på det varmeste anbefale
> SP Just & Frost. De er fænomenale, og faktisk endnu bedre live!
>
> º¿º | Michael.

SP Just & Frost er en mellemting mellem Zididada og Zapp Zapp.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 00:02

Sune Mika Salminen wrote:

> SP Just & Frost er en mellemting mellem Zididada og Zapp Zapp.

Ahr, jeg synes nu ikke, der ville være meget New Orleans-jazz i den
cocktail.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-02-04 03:08

Karsten Strandgaard Jørgensen wrote:

> Ahr, jeg synes nu ikke, der ville være meget New Orleans-jazz i den
> cocktail.

SP Just & Frost spiller da heller ikke New Orleans Jazz.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Michael

Dato : 17-02-04 09:28

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:c0rsh6$2r1r$1
@news.cybercity.dk:

> SP Just & Frost spiller da heller ikke New Orleans Jazz.

Nåh?!?
Er du helt sikker på at du ved hvad du snakker om?
Sp Just & Frost spiller en ret så funky New Orleans Jazz!
At sammenligne dem med Zididada og Zapp Zapp er en direkte fornærmelse i
mine øjne! (Ok, når ret skal være ret, var Zapp Zapp nu også ret gode,
men Zididada's glad-i-låget-pop kan jeg absolut ikke høre i SP Just &
Frost's musik!)
http://www.spjustfrost.1go.dk/

º¿º | Michael.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-02-04 10:28

Michael wrote:
> [...]
>
> Nåh?!?
> Er du helt sikker på at du ved hvad du snakker om?
> Sp Just & Frost spiller en ret så funky New Orleans Jazz!

Jeg har nu ellers hørt dem både live og på plade, så det er ikke noget
jeg finder på. New Orleans Jazz (også kaldet øl-jazz), det er sådan
noget Papa Bues Viking Jazz Band spiller. "When The Saints Go Marching
In", "På en trappegang" og den slags.

> [...]
> fornærmelse i mine øjne! (Ok, når ret skal være ret, var Zapp Zapp nu
> også ret gode, men Zididada's glad-i-låget-pop kan jeg absolut ikke

Mht Zididada går sammenligningen for mig mest på den irriterende
selvfede attitude. Zapp Zapp var ikke gode, det var noget studentikost
wannabee-lort med flad demobåndslyd. MC Einar-funk.

(Nej, jeg er ikke AJC!

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Michael

Dato : 17-02-04 10:43

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:c0smb3$7lu$1
@news.cybercity.dk:

> [...]
> jeg finder på. New Orleans Jazz (også kaldet øl-jazz), det er sådan
> noget Papa Bues Viking Jazz Band spiller. "When The Saints Go Marching

Der findes altså andre typer New Orleans Jazz end lige den traditionelle
(som åbenbart er den du kender) SP Just & Frost spiller det som også
kaldes Second-Line New Orleans Funk/Jazz. (Bevares, det er da langt mere
funk end det er Jazz) En kunstner som f.eks. Dr. John har lavet en del
musik i samme genre...

> Mht Zididada går sammenligningen for mig mest på den irriterende
> selvfede attitude. Zapp Zapp var ikke gode, det var noget studentikost
> wannabee-lort med flad demobåndslyd. MC Einar-funk.

Mht. Zididada, kan jeg godt se hvad du mener
Mht. Zapp Zapp er vi bare uenige!

> (Nej, jeg er ikke AJC!

Hvem eller hvad er AJC?

º¿º | Michael.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-02-04 14:34

Michael wrote:
> [...]
> er da langt mere funk end det er Jazz) En kunstner som f.eks. Dr.
> John har lavet en del musik i samme genre...

Ja, ham burde jeg kende mere til. Men jeg kender da John Scofield som
også bruger Second Line-agtige grooves i meget af sin musik.

> Mht. Zididada, kan jeg godt se hvad du mener
> Mht. Zapp Zapp er vi bare uenige!

Ja, men hvordan kan man overhovedet tage et band seriøst der kalder sig
"Zapp Zapp"?!
Sagens kerne er at SP Just og Frost burde hedde "Zidi Zappapa"!

> Hvem eller hvad er AJC?

En slags legende udi negativitet og dæknavne.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?