Nyt efternavn ?
Fra : IB

Dato : 11-02-04 16:55

Hej NG.

Jeg har skiftet efternavn. Før hed jeg A til fornavn, B til mellemnavn og C
til efternavn. Nu har jeg slettet C og hedder altså A B.

Hvor og hvem skal jeg oplyse dette til ???, jeg har fået tilsendt en nyt
sygesikringskort, men ellers er der ikke sket mere.

Mvh

A B

Fra : Henning Makholm

Dato : 11-02-04 17:24

Scripsit "IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk>

> Jeg har skiftet efternavn. Før hed jeg A til fornavn, B til mellemnavn og C
> til efternavn. Nu har jeg slettet C og hedder altså A B.

Det var nogen korte navne. Det troede jeg ikke man kunne få lov til at
hedde.

--
Henning Makholm "Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit."

Fra : Thomas S

Dato : 11-02-04 17:29

> Scripsit "IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk>

> Det var nogen korte navne. Det troede jeg ikke man kunne få lov til at
> hedde.

Jojo:

Fra kirkeministeriets hjemmeside:
> Godkendte drengenavne i Danmark
>

> A B C D E F G H I J K L M N
>
> O P Q R S T U V W X Y Z Ø Å
http://www.km.dk/hyppige_spm/drengenavne.htm

mvh

Thomas S

Fra : IB

Dato : 11-02-04 18:56

Mit spørgsmål er reelt nok. A B C er blot fordi jeg gerne vil være anonym

Fra : Karina og Christian

Dato : 11-02-04 19:11

"IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Mit spørgsmål er reelt nok. A B C er blot fordi jeg gerne vil være anonym

Det kunne du da med garanti også mere eller mindre have været, hvis ikke du
havde fået fjernet dit sen-efternavn? Er meningen så netop ikke, at man
*ikke* vil være almindelig og anonym men derimod speciel?

Karina

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-04 20:08

> Hvor og hvem skal jeg oplyse dette til ???, jeg har fået tilsendt en nyt
> sygesikringskort, men ellers er der ikke sket mere.

Telefonen, arbejdsgiver, bogklubber - altså steder, hvor de ikke automatisk
får opdateret fra cpr-registret. Det nemmeste er at tage dem efterhånden som
de dukker op i stedet for at kæmpe sig igennem at huske dem alle sammen.

Mvh Maria

Fra : alexbo

Dato : 11-02-04 20:04

"IB" skrev

> Jeg har skiftet efternavn. Før hed jeg A til fornavn, B til mellemnavn og
> til efternavn. Nu har jeg slettet C og hedder altså A B.
Hmm, ødelægge ABC.

> Hvor og hvem skal jeg oplyse dette til ???,
Det er op til dig, myndighederne ved det jo nu, efterhånden som du får breve
fra forsikring, bank og lign. kan du jo oplyse dem om ændringen.
De fleste er ligeglade, det er personnummeret der tæller.

mvh
Alex Bo Christensen

Fra : Torben

Dato : 12-02-04 14:15

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er op til dig, myndighederne ved det jo nu, efterhånden som du får breve
> fra forsikring, bank og lign. kan du jo oplyse dem om ændringen.
> De fleste er ligeglade, det er personnummeret der tæller.

På CPR kan du til enhver tid få en udskrift af dig selv sendt hjem til din privatadresse
GRATIS og
samtidig se hvem der abonnerer på dig
her direkte link: http://www.cpr.dk/Index/dokumenter.asp?o=22&n=1&d=307&s=4
og søg i denne tekst:
"Hvis du derimod ønsker alle oplysninger om dig selv, kan du ved at klikke her bestille en
registerindsigt i CPR.
Klik her for anmodning om registerindsigt
"
Anmodning om Registerindsigt i CPR-Registret

Jeg anmoder herved om udskrift af de oplysninger, der er registreret om mig i CPR.
Personnummer: * E-post:
Fornavn: * Efternavn: *
Adresse : Postnr. & by :
Felter markeret med * skal altid udfyldes

CPR-kontoret vurderer, hvorvidt det skal kunne være muligt for dig at få direkte og
umiddelbar elektronisk adgang til dine egne personoplysninger i CPR. Dette vil kræve brug
af den digitale signatur (borgercertifikat), som er lanceret af staten og TDC i foråret
2003.
Men en ny sådan løsning for din direkte adgang til dine egne oplysninger i CPR vil
først blive etableret, når tilstrækkeligt mange borgere har anskaffet sig en digital
signatur.Til brug for denne vurdering vil vi derfor bede dig om at besvare følgende
spørgsmål:
Har du en digital signatur fra TDC? Ja Nej
Hvis nej - overvejer du at anskaffe en digital signatur? Ja Nej

vh
Torben

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-02-04 21:19

IB skrev:

>Jeg har skiftet efternavn. Før hed jeg A til fornavn, B til mellemnavn og C
>til efternavn. Nu har jeg slettet C og hedder altså A B.

Hvordan foregik dette, hvad kostede det eventuelt?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - k(l)ik forbi...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-02-04 14:01

> Hvordan foregik dette, hvad kostede det eventuelt?

Det er vel foregået ved at B tidl har været efternavn i hans familie max to
led tilbage, dvs forældre plus bedste forældre... Er de normale regler for
den slags morskab

Mvh
Flemming

Fra : Peter Holm

Dato : 13-02-04 18:25

IB wrote:
> [...]
>
> Hvor og hvem skal jeg oplyse dette til ???, jeg har fået tilsendt en
> nyt sygesikringskort, men ellers er der ikke sket mere.

Hvis du feks. skal en tur til Zimbabwe eller Thailand, så skal du sørge for,
at der står PRÆCIS samme navn på dine flybilletter/reservationer som der
står i dit pas. Det KAN give store problemer hvis navnene her ikke matcher
hinanden. Det glæder sikkert også en masse andre lande.

Mvh
Peter