Link fra popup til "parent" vinduet
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 14:13

Hej

Jeg er ved at lave en side, hvor der kommer en popup
med en login form, hvis man ikke har adgang...

Jeg vil gerne lave sådan, at når man har indtastet
brugernavn og password og trykker på submit knappen
så kommer tilbage til "parent" vinduet, dvs vinduet
hvorfra popup'en blev startet. Altså skal popup'en
lukke og "parent" vinduet skal gå til en ny adresse.

Jeg har prøvet at indsætte target i form tagget:
target="_parent"
men det kan jeg ikke få til at virke.

Jeg har både prøvet at lave popup'en via
window.open(...) og via et "direkte"
link med target="_blank".

Siden indeholder ikke frames og der er brugt PHP

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-02-04 14:24

Martin Møller Bæk skrev:

> Jeg er ved at lave en side, hvor der kommer en popup
> med en login form, hvis man ikke har adgang...

Hvordan håndterer du brugere der har blokeret for pop op-vinduer
(det er en hel del).

Jeg vil foreslå dig at lave et link til login-formen på den side
man ser hvis man ikke er logget ind. Det link kan udmærket åbnes i
et pop op-vindue (de fleste pop op-stoppere blokerer ikke vinduer
der åbnes ved at klikke på et link).

> Jeg vil gerne lave sådan, at når man har indtastet
> brugernavn og password og trykker på submit knappen
> så kommer tilbage til "parent" vinduet, dvs vinduet
> hvorfra popup'en blev startet.

Det skal gøres med javascript. Her kan du tilgå den side hvorfra et
pop op-vindue er åbnet med window.opener.

Jeg er ikke javascriptekspert, men jeg vil tro at du kan komme et
stykke med kode a la:

window.opener.location = "nyadresse.html";
window.opener.focus();
self.close();

Jeg sætter opfølgning til javascriptgruppen - her kan du få bedre
hjælp.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen