Renovering af Turbo... Alternativt anden b~
Fra : Unlimited

Dato : 11-02-04 13:59

Hejsa

Hvor får jeg renoveret turboen til min escort rs turbo ??
Alternativt, hvor finder jeg en anden turbo i rimelig stand ?? (Har luret i
dba og ebay m.m.)

Mvh Flemming

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-04 14:05

www.turbodk.dk er din ven mht renovering her hjemme.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-02-04 18:23

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> www.turbodk.dk er din ven mht renovering her hjemme.

hmm, kan de også fikse saab turboer?

Thore

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-04 18:28

SmaRTrxxv wrote:
> hmm, kan de også fikse saab turboer?

Det skulle jeg mene at de kan.

Fra : Torben E

Dato : 11-02-04 19:04

"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en meddelelse

> hmm, kan de også fikse saab turboer?

Jo jo, det er med garanti

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 11-02-04 19:33

Torben E wrote:

:: Torben E

Du ved godt at du SKAL med til Biler i Bella - ik'? ))))

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 11-02-04 19:56

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> Du ved godt at du SKAL med til Biler i Bella - ik'? ))))
>
> M.v.h.

Hvis jeg skal være helt ærlig er det ikke noget der tænder mig
så meget, alle disse nye biler, så hvis jeg _skulle_ finde på at
tage derover ville det være for at se "fisk´ene" fra gruppen.

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 11-02-04 20:01

Torben E wrote:
::: M.v.h.
:::
:::
::
:: Hvis jeg skal være helt ærlig er det ikke noget der tænder mig
:: så meget, alle disse nye biler, så hvis jeg _skulle_ finde på at
:: tage derover ville det være for at se "fisk´ene" fra gruppen.

Og besøget på Skipperkroen - hvor vi skal spise stegflæsk så det står
efter....

Nååeee ja, og så er der jo muligheden for at vise både Bjørn Völle og
Thomas' Cossie, hvad en Saab kan. )

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 20:07

> :: Hvis jeg skal være helt ærlig er det ikke noget der tænder mig
> :: så meget, alle disse nye biler, så hvis jeg _skulle_ finde på at
> :: tage derover ville det være for at se "fisk´ene" fra gruppen.

Jamen, for fa´en, Torben.. Så er det jo bare at komme...

> Nååeee ja, og så er der jo muligheden for at vise både Bjørn Völle og
> Thomas' Cossie, hvad en Saab kan. )

Ja, det ville være sjovt at se sådan en herredyst..

Hvis Jonas Audi har 300 hk, bliver det formentlig en tæt kamp, da Audien jo
en temmelig aerodynamisk og derfor formentlig er ret rå, når hatigheden når
over 170-180 km/t. På den anden side er Torbens "vrede" Saab jo lidt en
joker...

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-02-04 20:12

> Ja, det ville være sjovt at se sådan en herredyst..

Helt sikkert, men jeg gider ikke med Jonas - hans er for alt for hurtig ;)

> [...]
> Audien jo en temmelig aerodynamisk og derfor formentlig er ret rå,
> når hatigheden når over 170-180 km/t. På den anden side er Torbens

Jeg fik rigtig baghjul af Jonas på motorvejen for en 14 dage siden...
hastigheden har vel været fra 90-200 km/t, men hans har også 300hk mod mine
250hk.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 20:22

> Jeg fik rigtig baghjul af Jonas på motorvejen for en 14 dage siden...
> hastigheden har vel været fra 90-200 km/t, men hans har også 300hk mod
mine
> 250hk.

Den lyder pjattet, den Audi..

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-02-04 20:26

> Den lyder pjattet, den Audi..

Pjattet??

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 21:19

> Pjattet??

Helt towli....

/Jan W NIelsen

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 21:14

On Wed, 11 Feb 2004 20:22:23 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Den lyder pjattet, den Audi..

Det er een af de biler, hvor det er farligt at prøve en tur. Man må
have een efterfølgende. Jeg synes, den lyder godt og trækker godt.
Og ser den samtidigt ganske udemærket ud, IMO :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 21:50

> Det er een af de biler, hvor det er farligt at prøve en tur. Man må
> have een efterfølgende. Jeg synes, den lyder godt og trækker godt.
> Og ser den samtidigt ganske udemærket ud, IMO :)

Ja, men bliver helt sulten efter sådan en slæde...

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 11-02-04 20:43

Thomas Krath wrote:
:: Jeg fik rigtig baghjul af Jonas på motorvejen for en 14 dage siden...
:: hastigheden har vel været fra 90-200 km/t, men hans har også 300hk
:: mod mine 250hk.

"Rygtet" siger at Torben HAR givet en Cossie hjul en gang tidligere. Og det
endda med færre Hk end nu. )

M.v.h.

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-02-04 20:57

> "Rygtet" siger at Torben HAR givet en Cossie hjul en gang tidligere.
> Og det endda med færre Hk end nu. )

*host* burde han ikke også gøre dette når en std. Cosworth kun har 220hk???
Jeg ville sgu være skuffet ellers!! :)

Fra : Henrik B.

Dato : 11-02-04 21:03

Thomas Krath wrote:
[...]

Dengang havde han "kun" omkring 250. Og mon ikke Saab'en er tungere. Desuden
har Cossie'n fordel af 4x4.

M.v.h.

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-02-04 21:06

> Dengang havde han "kun" omkring 250. Og mon ikke Saab'en er tungere.
> Desuden har Cossie'n fordel af 4x4.

Nu kender jeg ikke omstændighederne, men for mig lyder det som om ham
Cosworth køren ikke kunne finde ud af at køre sin bil så, for jeg vil til
enhver tid kunne gi' en 250 hk Saab 9000 baghjul i min.. også med 220 hk!

Fra : Torben E

Dato : 11-02-04 21:28

> Dengang havde han "kun" omkring 250. Og mon ikke Saab'en er tungere.
Desuden
> har Cossie'n fordel af 4x4.

Eller ulempe (når man er kommet igang)

Jeg tror nu kun det var en Rwd, det var en mørk rød sedan, på horsens
vejen i vejle.

Men nok om det, der er ingen tvivl, ved stående start er selv en
standart cossi kørt (hvis chaffuten tør bruge den ordentligt)

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 16-02-04 00:21

Torben E wrote:
:: Jeg tror nu kun det var en Rwd, det var en mørk rød sedan, på horsens
:: vejen i vejle.

Se lige at få købt Bilsport!!!

3 stk. 9000 alle med over 400 hk (den ene sågar 590). Og så liiiiiige 700
Nm.... )))

M.v.h.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-02-04 18:29

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> Dengang havde han "kun" omkring 250. Og mon ikke Saab'en er tungere.
Desuden
> har Cossie'n fordel af 4x4.

Der kører en rød Saab 9000 Aero rundt i Sverige et sted, med stage 2/3
kit. - Han fik engang baghjul af en 2002 Mondeo 2,0....

-M

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-02-04 21:29

> Der kører en rød Saab 9000 Aero rundt i Sverige et sted, med stage 2/3
> kit. - Han fik engang baghjul af en 2002 Mondeo 2,0....

Jep og den Mondeo blev undersøgt for turbo bagefter. Han nægtede at tro på
den ikke havde turbo og var også inde under bilen og kigge!! Det var sgu
skægt! :)

Fra : Jonas R.

Dato : 11-02-04 21:26

Thomas Krath wrote:
SNIP
> Helt sikkert, men jeg gider ikke med Jonas - hans er for alt for
> hurtig ;)

hehe :)

Ja mine 420 nm kommer jo nok til kort mod hans 550 nm :) Det er en del mere
jo :)

> Jeg fik rigtig baghjul af Jonas på motorvejen for en 14 dage siden...
> hastigheden har vel været fra 90-200 km/t, men hans har også 300hk
> mod mine 250hk.

Hehe ja det var meget sjovt :)

/Jonas

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-02-04 21:29

> Hehe ja det var meget sjovt :)

Jeg husker ikke netop den del af køreturen som sjov - resten var KANON
sjovt, men det skal vi nok ikke skrive om herinde ;)

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 21:32

On Wed, 11 Feb 2004 21:29:12 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Jeg husker ikke netop den del af køreturen som sjov - resten var KANON
>sjovt, men det skal vi nok ikke skrive om herinde ;)

Næ, glem ALT om det. Så ender I nok i EB ligesom ham "Brian", der
florerer dér pt.

/Mogens

Fra : Jak

Dato : 12-02-04 11:18

On Wed, 11 Feb 2004 21:32:05 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Næ, glem ALT om det. Så ender I nok i EB ligesom ham "Brian", der
>florerer dér pt.

Vil man ikke stå ved sine handlinger, eller hvordan skal det forståes?

Fra : Jan Wildau

Dato : 12-02-04 12:46

> Vil man ikke stå ved sine handlinger, eller hvordan skal det forståes?

Fortælle du til en offentlighed bestående af måske 5.000 mennesker indgående
om alle forhold i din tilværelse..?

/ Jan W Nielsen

Fra : Jak

Dato : 12-02-04 12:59

On Thu, 12 Feb 2004 12:45:55 +0100, "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> wrote:

>Fortælle du til en offentlighed bestående af måske 5.000 mennesker indgående
>om alle forhold i din tilværelse..?

næh, men noget kunne tyde på at T.K har gjort noget som han ikke vil
stå ved og endvidere som jeg tolker M.K's svar ikke just var noget man
kunne være stolt af og var pænt ulovligt?

Man kan jo kun gætte sig til hvad det er.

Fra : Jan Wildau

Dato : 12-02-04 14:06

> næh

Godt så.

Fra : Jak

Dato : 12-02-04 14:47

On Thu, 12 Feb 2004 14:06:01 +0100, "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> wrote:

>indgående

>Godt så.

>Fortæller du til en offentlighed bestående af måske 5.000 mennesker
>indgående om alle forhold i din tilværelse..?

Er komplet ligegyldigt, jeg skal ikke forsvare min færden på usenet
over for dig.

Kan du svare for T.K eller bidrage med noget - han behøver vel ikke
barnepige, ellers burde du nok blande dig uden om.

Men lad mig lige høre din holdning til trafiksikkerhed og hensyntagen
til andre trafikanter.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 19:01

> Er komplet ligegyldigt, jeg skal ikke forsvare min færden på usenet
> over for dig.

Hvorfor skulle andre så forsvare deres overfor dig...?

> Kan du svare for T.K eller bidrage med noget - han behøver vel ikke
> barnepige

Det kan han fint selv - men det passede mig fint at svare også.

> ellers burde du nok blande dig uden om.

Nøø.. Det havde jeg ikke lige nogen plan om.

> Men lad mig lige høre din holdning til trafiksikkerhed og hensyntagen
> til andre trafikanter.

Jeg gider ikke bruge den fornødne tid. Lav evt selv en gruppesøgning på
Google, hvis du vil vide mere.

/Jan W Nielsen

Fra : Jak

Dato : 12-02-04 21:36

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle andre så forsvare deres overfor dig...?

huh?
Har du et formål med din færden eller vil du bare mundhugges?
Kan overhovedet ikke se hvorfor du blander dig i noget som ikke vedrører
dig - eller jo det kan jeg godt det er den sædvanlige kaffeklub som prøver
at styre denne gruppe efter deres velbefindende.

> Det kan han fint selv - men det passede mig fint at svare også.

Hvorfor dog det, det er jo din mening jeg er ude efter, så bland dig uden
om.

> Nøø.. Det havde jeg ikke lige nogen plan om.

tja, det skal du have lov til, du får bare intet ud af det, end at spilde
din tid, men hvis du ikke har andet end tage dig til, så fyr løs - det ryger
bare i filteret.

> Jeg gider ikke bruge den fornødne tid. Lav evt selv en gruppesøgning på
> Google, hvis du vil vide mere.

hehe, nå så nu har du ikke den fornødne tid, det er sgu da så inkonsekvent
som noget kan blive.

Fra : Jak

Dato : 12-02-04 21:40

"Jak" <virkerikke@no.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog det, det er jo din mening jeg er ude efter, så bland dig uden
> om.

doh, glemte lige et ikke i ovenstående sætning.
"Hvorfor dog det, det er jo ikke din mening jeg er ude efter, så bland dig
uden
om"

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 22:35

"Jak" <virkerikke@no.com> skrev i en meddelelse

> det er den sædvanlige kaffeklub som prøver
> at styre denne gruppe efter deres velbefindende.

LOOL..!

> Hvorfor dog det, det er jo din mening jeg er ude efter, så bland dig uden
> om.

Min mening.. LOOL..!

Hav en god dag - men styr dig nu lidt med det der frelste gøgl, ikke..?

/Jan W Nielsen

Fra : Jak

Dato : 13-02-04 10:06

On Thu, 12 Feb 2004 22:34:33 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>"Jak" <virkerikke@no.com> skrev i en meddelelse

>LOOL..!

Det tolker jeg som at jeg ramte plet.

>Min mening.. LOOL..!

Lad nu være med at gøre dig dummere end du er, du ved udemærket godt
hvad jeg mener.

>Hav en god dag - men styr dig nu lidt med det der frelste gøgl, ikke..?

Hvorfor skulle jeg dog det?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-04 10:57

Jak <no@spam.com> skrev :

>Det tolker jeg som at jeg ramte plet.

Ikke et eneste af dine spredhagl ramte plet .....

Spøjst som nogle tror "andre" kan styre en gruppe ;)

Hvis du vil undgå utidig indblanding fra andre, så må du nok hellere
finde et andet medie end usenettet ...

>Hvorfor skulle jeg dog det?

tjaehh ....

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jan Wildau

Dato : 13-02-04 14:06

> Hvorfor skulle jeg dog det?

Fordi det vidner om et grundlæggende behov for at føle sig "ok", der ikke
hører sig til her i gruppen, IMO. I hvert fald kan det ikke være meningen,
at andre skal lægge ryg til at, du har det godt med dig selv.

Hvis du føler dig mere rigtig af at køre på en særlig måde, så gør det - men
fri os andre for moralprædikener medmindre, der virkelig skrives noget
anstødeligt.

Thomas gider sgu nok ikke selv svare på dit skriw, men nu har jeg gjort det.

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 12-02-04 23:01

Thomas Krath wrote:
SNIP
> Jeg husker ikke netop den del af køreturen som sjov - resten var KANON
> sjovt, men det skal vi nok ikke skrive om herinde ;)

Nej tænk hvis vi skræmte livet af JAK ;)
Det vil da være synd hehe!

Du skal ud og have en tur med de nye læder sæder, alt for nice !

Fra : Jak

Dato : 13-02-04 10:07

tja, du kan da gøre et forsøg.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-02-04 19:32

SmaRTrxxv wrote:
[...]

Ellers få fat i en ombytnings/renoveret turbo. De forskellige Saab-tunere i
Sverige kan sælge dig en sådan for omkring 4000 - 4500,-

M.v.h.

Fra : ham

Dato : 11-02-04 20:37

"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en meddelelse

> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> hmm, kan de også fikse saab turboer?

Dem her kan, og det dur
http://www.ecs-itop.dk/

Fra : Rasmus

Dato : 11-02-04 14:07

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Hvor får jeg renoveret turboen til min escort rs turbo ??
> Alternativt, hvor finder jeg en anden turbo i rimelig stand ?? (Har luret
> dba og ebay m.m.)

Er det ikke en IHI RHB5 der sidder på sådan en Ford??....

De fåes billigt i USA så kig på www.ebay.com

mvh
Rasmus

Fra : Unlimited

Dato : 12-02-04 15:21

> Er det ikke en IHI RHB5 der sidder på sådan en Ford??....
Nej en Garret T0345 eller 55 altefter hvilken årgang.

Mvh Flemming

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-02-04 12:49

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor får jeg renoveret turboen til min escort rs turbo ??
> Alternativt, hvor finder jeg en anden turbo i rimelig stand ?? (Har

www.gikturbo.se - de ligger i Göteborg og har ombyttere på hylden til
meget rimelige priser, husk lige den svenske kroner er i ca. 80 øre....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car