E-Mail
webnoob 5265
Sikkerhed i Outlook
Fra : Brizz

Dato : 11-02-04 12:39

Kører XP og office XP. I outlook kan jeg ikke modtage exe filer pga
sikkerhed og vira etc. Men det kan jeg godt selv finde ud at at passe på. Så
hvordan slår jeg det fra så jeg kan modtage bla. exe filer?
Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med ski til salg

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 11-02-04 13:43

On Wed, 11 Feb 2004 12:38:48 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>Kører XP og office XP. I outlook kan jeg ikke modtage exe filer pga
>sikkerhed og vira etc. Men det kan jeg godt selv finde ud at at passe på. Så
>hvordan slår jeg det fra så jeg kan modtage bla. exe filer?
[...]

--- klip ---
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level"=dword:00000003
"Level1Remove"="exe;com"
--- klip ---

put det i en .reg fil, gem og dobbeltklik på den.

/Henrik

Fra : Brizz

Dato : 11-02-04 14:10

> [...]
> "Level1Remove"="exe;com"
> --- klip ---
>
> put det i en .reg fil, gem og dobbeltklik på den.

Hmm lidt nærmere forklaring med reg.fil....

Mvh Brian

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 14:24

Brizz skriblede:

> Hmm lidt nærmere forklaring med reg.fil....

Blokerede filer i Outlook

For at ændre på denne liste, kan du tilføje streng-værdien
Level1Remove (REG_SZ) på følgende sted i registreringsdatabasen :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security
(Nr.8, 9 10 eller 11 alt efter office version)

Inholdet af værdien sætter du til de filtyper der skal fjernes fra
Niveau 1 (altså dem du gerne vil have adgang til) - for eksempel :
"exe;bat;msi;url" (adskilt af semikolon og uden anførselstegn).

ade, adp, bas, bat, chm, cmd, com, cpl, crt, exe, hlp, hta, inf,
ins, isp, js, jse, lnk, mda, mdb, mde, mdz, msc, msi, msp, mst,
pcd, pif, reg, scr, sct, shs, url, vb, vbe, vbs, wsc, wsf og wsh.

--
/Gevaldi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-04 14:48

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev :

>Hmm lidt nærmere forklaring med reg.fil....

Kopier det ind i Notepad/Notesblok, gem det som navn.reg og klik
på den.
--
Knud