Kadett problemer
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 11-02-04 10:41

Min kaddett er begyndt at opføre sig underligt: den går højt i tomgang,
eftertænder i 5 sekunder efter man har drejet nøglen og varmen i kabinen er
væk. hvad kan dette skyldes?

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-02-04 10:51

Martin / Fårevejle skrev:

> Min kaddett er begyndt at opføre sig underligt: den går højt i
> tomgang, eftertænder i 5 sekunder efter man har drejet nøglen og
> varmen i kabinen er væk. hvad kan dette skyldes?

A, B, C, D eller E-model?

Sprøjt eller kab.?

Er der vand på?
Hans

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 11-02-04 10:57

Kab

Vand på... hmmm må lige ud og kigge ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-02-04 10:55

Martin / Fårevejle wrote:
> Min kaddett er begyndt at opføre sig underligt: den går højt i tomgang,
> eftertænder i 5 sekunder efter man har drejet nøglen og varmen i kabinen er
> væk. hvad kan dette skyldes?

2 problemer måske!

A) din automatchoker er skudt, dvs du kører med choker hele tiden (høj
tomgang + eftertænding)

B) der mangler kølevand (kulde i kabinen).

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Tommy

Dato : 11-02-04 10:58

Det er en Kadett!!!

Nej sorry... kunne ikke dy mig.

har selv haft en Vectra årgang 89 med Pierburg 2e3 kabu. Da var der knækket
en fjeder til at trække automat-choker spjældet ordentligt tilbage. Så der
var hele tiden lidt choker på. Den kunne godt bruge 10 sekunder på at
eftertænde. Den gik også rigtig højt i tomgang.

Men nu er det så man kan spørge dig:

Hvad type motor er der i kassen? er det med kabu eller insp.? Størrelse,
kilometer osv.

Hilsen
Tommy

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 11-02-04 11:08

Det er en alm sløv 1,3 med kab

Fra : Tommy

Dato : 11-02-04 12:42

Okay

Auto-choker????? Eller en træk og slip model inde fra kabinen? Men du siger
det er en E så det er nok auto

Ud og rykke luft-filter kassen af og kig på hvordan det lille spjæld øverst
sidder. Hvis den sidder lidt skå selv om bilen er varm og hvis du piller ved
spjældet og fjedringen virker løs så er det nok fjederen der er brækket.
Nede på kanten (hvor luft-filter kassen hviler) burde du også kunne se
hvilken type kabu du har.

Forresten så fik min lillebror sat kabu'en fra min gamle vectra 1.6 over på
sin 85 Golf2 1.3. Den kører kanon i dag

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-02-04 14:10

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev

> Min kaddett er begyndt at opføre sig underligt: den går højt i tomgang,
> eftertænder i 5 sekunder efter man har drejet nøglen og varmen i kabinen
er
> væk. hvad kan dette skyldes?

Med hensyn til chokeren, kan ledningen til varmelegemet være faldet af, og
det keramiske varmelegme kan også være defekt.

Mvh.