Lidt om Dr. Atkins ifølge Ekstra Bladet
Fra : John Sahl

Dato : 11-02-04 10:03

Der er jo en del der fortæller om og spørger til Atkins, så følgende
artikel lidt kan nok være interessant at læse:

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=238233

Husk behørig kildekritik.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Splinten

Dato : 11-02-04 10:06

> Der er jo en del der fortæller om og spørger til Atkins, så følgende
> artikel lidt kan nok være interessant at læse:
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=238233

Skal man tro denne artikel er hele Atkins hysteriet jo livsfarligt.
Den eneste kur der tæller er den Lisbeth anbefaler: Indtag færre kalorier
end du forbruger.

splinten

Fra : Champion

Dato : 11-02-04 10:39

John Sahl wrote:
> Der er jo en del der fortæller om og spørger til Atkins, så følgende
> artikel lidt kan nok være interessant at læse:
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=238233
>
> Husk behørig kildekritik.

Ja, det er ikke den bedste reklame for den kur.
Men kun få ved vel, om han selv har overholdt den.
Aller vigtigtigst er vel, at ingen har prøvet at leve
efter den kur i en lang årrække.
Så reelt ved man ikke om kuren er sund eller skadelig
i det lange løb.

Til gengæld hører man jo, at der er en del mennesker,
der rent faktisk taber sig på kuren.
Men det skyldes i jo i sidste ende, at de indtager færre kalorier
end de forbrænder. De dropper jo de fedende sager
som feks slik, kager og sodavand, hvoraf ingen
er tilladte på nogen som helst slankekur.

For ca. 8 år siden tabte jeg mig på en fedtfattig kur.
Og kors hvor var jeg altid sulten!
På Atkins kan man da i det mindste spise sig mæt.
Bare nogle strøtanker
En anden ting.
Citat fra EB-artiklen:
"Dr. Atkins lå i coma, før han døde.
Og der tog han mindst 30 kilo på,
siger Stuart Trager fra Atkins Psysicians Council".

Hvis det er korrekt:
Er det nomalt at tage på, når man ligger i coma?
Og så 30 kg - det er da en sjat.
Gad vide hvad de har fordret ham med.
Hvad søren har de tænkt på på hospitalet?

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-04 10:46

Champion wrote:
> Er det nomalt at tage på, når man ligger i coma?
> Og så 30 kg - det er da en sjat.
> Gad vide hvad de har fordret ham med.

Flere kalorier end han forbrændte.

> Hvad søren har de tænkt på på hospitalet?

At redde hans liv?

Fra : Champion

Dato : 11-02-04 11:38

John Sahl wrote:

> Flere kalorier end han forbrændte.

Hvad skulle det gøre godt for?

> At redde hans liv?

Man redder vel ikke folks liv ved, at sørge for,
at de tager 30kg på?

Hans efterlevende kone har iø flg kommentarer:
http://atkins.com/Archive/2004/2/10-133186.html

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-04 11:46

Champion wrote:
> Hvad skulle det gøre godt for?

Hvor skulle jeg vide det fra, jeg svarede bare det logiske.

> Man redder vel ikke folks liv ved, at sørge for,
> at de tager 30kg på?

Hvem siger det var hensigten at han skulle tage 30kg på?

Fra : Champion

Dato : 11-02-04 11:56

John Sahl wrote:

> Hvem siger det var hensigten at han skulle tage 30kg på?

Nej, men hvorfor lade ham gøre det?

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-04 12:13

Champion wrote:
> Nej, men hvorfor lade ham gøre det?

Måske et helt liv på slankekur havde gjort at han trængte
til det? Nej ærligt, jeg ved det ikke. Hvem siger det er
sandt?

Fra : Champion

Dato : 11-02-04 12:27

John Sahl wrote:

> Måske et helt liv på slankekur havde gjort at han trængte
> til det? Nej ærligt, jeg ved det ikke. Hvem siger det er
> sandt?

Nemlig - hele historien er lidt mystisk synes jeg.
Har lige siddet og kigget lidt i nyhedsgruppen
"alt.support.diet.low-carb"
Her nævnes i forskellige tråde, at han tog de
30kg på på 9 dage (8-17 april)!!
Hvad enten det er på grund af væske eller
noget andet, er det altså meget.

Jeg kan også se, at Atkins straks er omdøbt til Fatkins

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-04 12:41

Hmm, der står på hjemmesiden at han vejede 98,5 kg dagen før hans fald. Det
er nu heller ikke lige just undervægtig, medmindre selvfølgelig at manden
var 2,5 m høj - den oplysning har jeg nemlig ikke sådan lige kunnet finde på
siderne. Og billederne siger ikke meget - han sidder ned på dem, jeg sådan
lige kunne finde i farten..
Men det kunne være sjovt at høre hans fedtprocent og kolesteroltal.

Mvh Maria

Fra : Nicolai

Dato : 11-02-04 15:00

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> [...]

> siderne. Og billederne siger ikke meget - han sidder ned på dem, jeg sådan

Det står aller først:

"
At the time of his injury at the age of 72, after years of following the
Atkins Nutritional Approach, Dr. Atkins' recorded height was 6 feet and his
recorded weight was 195 pounds."

Jeg mener at 6 feet svarer til ca. 1.80. MEn hvor får du de 98.5 kilo fra?

> Men det kunne være sjovt at høre hans fedtprocent og kolesteroltal.

Ja, specielt det sidste.

> Mvh Maria

Nic

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-04 15:12

Nicolai wrote:
> [...]
> feet and his recorded weight was 195 pounds."
>
> Jeg mener at 6 feet svarer til ca. 1.80. MEn hvor får du de 98.5 kilo

Ja, det er jo kun 88.64kg

Fra : Nicolai

Dato : 11-02-04 15:38

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Ja, det er jo kun 88.64kg

Ja, det er også hvad jeg får det til. Men selvom Maria ikke var klar over,
at man ved amerikanske pund skal dividere med 2,2 og i stedet brugt 2, giver
det 97,5 og ikke 98,5, derfor jeg tænkte på om hun måske havde læst et andet
sted end jeg. Men det kan være hun har lavet en trykfejl.

Nic

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-04 16:58

> [...]
andet
> sted end jeg. Men det kan være hun har lavet en trykfejl.

Næ, jeg huskede det bare bagefter som 197 pund (ledte efter et billede af
ham hvor han står op), og ja, jeg havde glemt at amerikanere ikke regner
metrisk.
180 cm og 88,64 kg = BMI på 27.

Tja, det gør ham jo ikke voldsomt overvægtig

Mvh Maria

Fra : sune vuorela

Dato : 11-02-04 11:36

En der kalder sig "Champion" <spammers@goto.hell> skrev:

>Og så 30kg - det er da en sjat.
>Gad vide hvad de har fordret ham med.

Kulhydrater....

--
Sune

Fra : Champion

Dato : 11-02-04 11:39

sune vuorela wrote:

> Kulhydrater....

LOL

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-02-04 19:26

On Wed, 11 Feb 2004 11:39:27 +0100, "Champion" <spammers@goto.hell>
wrote:

>LOL

Det er nok ikke helt forkert. Han har vel fået drop bl.a. med glucose

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com