/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorcykler skal overvåges fra rummet
Fra : Thorstein


Dato : 11-02-04 09:01

Fra www.berlingske.dk den 11/2:

Motorcykler skal overvåges fra rummet


Topdanmark vil sætte en stopper for, at mange dyre motorcykler hvert år
forsvinder sporløst. Forsikringsselskabet er i øjeblikket med til at udvikle
et satellitsystem, som fra april kan overvåge motorcyklerne, ligesom det i
dag sker med dyre biler.

- Der bliver blandt vores kunder stjålet motorcykler især af mærket Harley
Davidson for omkring 10 millioner kroner om året, og det gør det vanskeligt
at forsikre dem. Sagerne bliver opklaret ufatteligt sjældent, siger
vicedirektør i Topdanmark Fritz Klingenberg.
Derfor stiller Topdanmark en lang række krav, som at kunden skal være over
30 år og være helkunde, før selskabet vil forsikre for eksempel en Harley
Davidson. Men hvis motorcyklerne kan overvåges ved hjælp af en satellit, kan
nogle af kravene måske svækkes, ligesom det kan sænke priserne, vurderer
Fritz Klingenberg.

/ritzau/

Link: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=406564/





 
 
RacerNiels (11-02-2004)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 11-02-04 09:33

"Thorstein" <SLETDETTEallanthorstein@msn.com> wrote in message
news:4029e18c$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Fra www.berlingske.dk den 11/2:
> Link: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=406564/
[SNIP]

Ja, det lyder jo meget smart, men hvordan vil de gøre det? Hvis det er en
chip der skal monteres, kan den vel også afmonteres igen... :-?
De har sikkert tænkt lidt længere end 5 min med en neanderthal-hjerne, men
det lyder næsten utroligt hvis det kan lade sig gøre.


Niels
S FAU himmelblau






Arne Lorenzen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 11-02-04 10:34

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i
news:c0coji$9rs$1@news.net.uni-c.dk:

> "Thorstein" <SLETDETTEallanthorstein@msn.com> wrote in message
> news:4029e18c$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Fra www.berlingske.dk den 11/2:
>> Link: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=406564/
> [SNIP]
>
> Ja, det lyder jo meget smart, men hvordan vil de gøre det? Hvis det er en
> chip der skal monteres, kan den vel også afmonteres igen... :-?
> De har sikkert tænkt lidt længere end 5 min med en neanderthal-hjerne, men
> det lyder næsten utroligt hvis det kan lade sig gøre.

...rent bortset fra ordensmagtens mulighed for at udskrive fartbøder, uden
overhovedet at røre en finger.

Så tror jeg alligevel ikke jeg vil ha´en HD


--
Mxtfzh - Arne -
http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Mikkel Christensen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 11-02-04 10:38

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

> "Thorstein" <SLETDETTEallanthorstein@msn.com> wrote:
>
> > Fra www.berlingske.dk den 11/2:
> > Link: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=406564/
> [SNIP]
>
> Ja, det lyder jo meget smart, men hvordan vil de gøre det? Hvis det
> er en chip der skal monteres, kan den vel også afmonteres igen... :-?
> De har sikkert tænkt lidt længere end 5 min med en neanderthal-hjerne,
> men det lyder næsten utroligt hvis det kan lade sig gøre.

Mon ikke det er noget med en GPS og noget kommunikationsudstyr?
Ideen er da fin, men det er lidt svært at gøre sådan noget grej
utilgængeligt på en MC og pointen ved det hele forsvinder hvis man
kan nøjes med at klippe antennen med en 10 kroners skævbider...

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

TheHobbit (11-02-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 11-02-04 11:16

RacerNiels wrote:
> Ja, det lyder jo meget smart, men hvordan vil de gøre det? Hvis det
> er en chip der skal monteres, kan den vel også afmonteres igen... :-?
> De har sikkert tænkt lidt længere end 5 min med en
> neanderthal-hjerne, men det lyder næsten utroligt hvis det kan lade
> sig gøre.

Pointen er vel at man som tyv ikke ved hvilke MC'er der har systemet, det er
jo ikke ligesom en alarm der giver sig til kende når man rører den. Der skal
jo ikke skilets med noget så indlysnede som en antenne "denne antenne
beskytter min mc mod tyveri" - så siger det jo bare "snip" så er den klippet
af.

Mon ikke det kan laves så man ikke kan omgå det på 5 min måske i forb. med
en alm. alarm/startspærreordning/andet backupsystem? Så den alarmere hvis
man "fusker"med den.

I bund og grund er intet jo helt sikkert - men hvis systemet er ordentligt
lavet så tror jeg der er nogle tyve der indimellem får sig en slem
overraskelse når ordensmagten møder op på deres adresse 2 timer efter de er
kommet hjem. Personligt vil jeg se det som en stor fornøjelse at være vidne
til at de bastarder bliver straffet for deres handlinger.

Mht. om politiet vil give fartbøder på det grundlag. Det tror jeg sgu ikke
kommer på tale. Hvis det gør så laver man et system der deaktiveres med den
rette krypterings nøgle - lige som en startspærre i en (ny) bil. Så måler
den ikke placeringen når det retmæssige ejer har brugt nøgle/kort/kode. Så
kan man sige - det er endnu en svaghed i sikkerheden. Men sådan er alt jo
skruget sammen - hvis du har nøglen/koden/kortet så kommer du "ind".

Det skal nok blive godt - men mon ikke der går lang tid inden det bliver
indført?

/Stephan - DT, GS og CBR
http://www.dfmc.dk/?id=297



anders majland (11-02-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 11-02-04 11:24

> Det skal nok blive godt - men mon ikke der går lang tid inden det
> bliver indført?

Nogen forsikringsselskaber har det allerede som krav til dyre
luksusbiler - Og med de priser der er på HD'er betyder 10kkr til en
alarm nok ikke det store - slet ikke i forhold til forsikringspræmierne
....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Mikkel Christensen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 11-02-04 12:44

"TheHobbit" <seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> writes:

> RacerNiels wrote:
> > Ja, det lyder jo meget smart, men hvordan vil de gøre det? Hvis det
> >er en chip der skal monteres, kan den vel også afmonteres igen... :-?
> >De har sikkert tænkt lidt længere end 5 min med en
> >neanderthal-hjerne, men det lyder næsten utroligt hvis det kan lade
> >sig gøre.
>
> Pointen er vel at man som tyv ikke ved hvilke MC'er der har systemet,
> det er jo ikke ligesom en alarm der giver sig til kende når man rører
> den. Der skal jo ikke skilets med noget så indlysnede som en antenne
> "denne antenne beskytter min mc mod tyveri" - så siger det jo bare
> "snip" så er den klippet af.

Klart, men jeg tror bare ikke at man kan lave et system der dels er
tilstrækkelig kompakt til at gemme på en MC, og dels ikke kræver
Line-Of-Sight til en eller flere GPS satellitter.
Men måske man kan lave en slags antenne der kan trækkes langs kanten
af kåben?

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

m.grewy (11-02-2004)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 11-02-04 22:56


"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in
>
> Klart, men jeg tror bare ikke at man kan lave et system der dels er
> tilstrækkelig kompakt til at gemme på en MC, og dels ikke kræver
> Line-Of-Sight til en eller flere GPS satellitter.
> Men måske man kan lave en slags antenne der kan trækkes langs kanten
> af kåben?
>
> --
Det tager jeg hatten af for. Der snakkers om tyveri på især Harley Davidson
og så snakker du om kåbe :)
Der er vist noget her der ikke passer helt sammen :)

Michael



Mikkel Christensen (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-02-04 09:04

"m.grewy" <grewy@fjern.mc-chaufforerne.dk> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in
>
> >Klart, men jeg tror bare ikke at man kan lave et system der dels er
> >tilstrækkelig kompakt til at gemme på en MC, og dels ikke kræver
> >Line-Of-Sight til en eller flere GPS satellitter. Men måske man kan
> >lave en slags antenne der kan trækkes langs kanten af kåben?
> >
> Det tager jeg hatten af for. Der snakkers om tyveri på især Harley
> Davidson og så snakker du om kåbe :) Der er vist noget her der ikke
> passer helt sammen :)

Ja, altså nu brainer jeg bare lige...

Men jeg vil redde den med at mit diskrete emneskift fra Harley til MC
generelt åbenbart var lidt for diskret. I mit hoved havde jeg allerede
prototypen klar til en antenne til Kawaen.

For Harleyer specifikt er mit "umuligt at gemme" argument bare endnu bedre.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Per P. (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 12-02-04 09:21


"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse
news:kkdsmhgn2pl.fsf@rrnord.dk...
> "m.grewy" <grewy@fjern.mc-chaufforerne.dk> writes:
>
> > "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in
> >
> > >Klart, men jeg tror bare ikke at man kan lave et system der dels er
> > >tilstrækkelig kompakt til at gemme på en MC, og dels ikke kræver
> > >Line-Of-Sight til en eller flere GPS satellitter. Men måske man kan
> > >lave en slags antenne der kan trækkes langs kanten af kåben?
> > >
> > Det tager jeg hatten af for. Der snakkers om tyveri på især Harley
> > Davidson og så snakker du om kåbe :) Der er vist noget her der ikke
> > passer helt sammen :)
>
> Ja, altså nu brainer jeg bare lige...
>
> Men jeg vil redde den med at mit diskrete emneskift fra Harley til MC
> generelt åbenbart var lidt for diskret. I mit hoved havde jeg allerede
> prototypen klar til en antenne til Kawaen.

Så er det tid til en annonce:
Sælges: Ældre, let ombygget Adria campingvogn, beklædt med blyplader, incl
rampe og gode dæk der sagtens kan køre strækningen Danmark-Baltikum mange
gange. Incl. klistermærke af elg med kalve. Henv. efter mørkets frembrud.

Sarkasme: Off

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Orv mand, tror du også vi kan køre op af den skrænt.....









Mikkel Christensen (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-02-04 09:49

"Per P." writes:

> > > "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote:
> > >
> > > >Klart, men jeg tror bare ikke at man kan lave et system der dels
> > > >er tilstrækkelig kompakt til at gemme på en MC, og dels ikke
> > > >kræver Line-Of-Sight til en eller flere GPS satellitter.
>
> Så er det tid til en annonce: Sælges: Ældre, let ombygget Adria
> campingvogn, beklædt med blyplader, incl rampe og gode dæk der sagtens
> kan køre strækningen Danmark-Baltikum mange gange. Incl. klistermærke
> af elg med kalve. Henv. efter mørkets frembrud.

*fnis*

Men ja, så længe et sådant system afhænger af GPS/satellit teknologi
er det ikke særlig svært at sætte ud af spil.
Og næste gang amerikanerne skal i krig i nærheden genindfører de lige
SA og så kan man se at den stjålne MC er på... Fyn. Eller er det mon
NordTyskland?

Men jeg ser da frem til at se systemet live. Det er lidt svært at
fordømme noget der blot er beskrevet som "et system"

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Soren Lindholt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 12-02-04 13:00



Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> wrote in article
<kkdhdxwn0mj.fsf@rrnord.dk>...
> *fnis*
>
> Men ja, så længe et sådant system afhænger af GPS/satellit teknologi
> er det ikke særlig svært at sætte ud af spil.
> Og næste gang amerikanerne skal i krig i nærheden genindfører de lige
> SA og så kan man se at den stjålne MC er på... Fyn. Eller er det mon
> NordTyskland?
>
> Men jeg ser da frem til at se systemet live. Det er lidt svært at
> fordømme noget der blot er beskrevet som "et system"

og jeg hiver igen mit location based forsøg frem igen. Det er ikkenogen sag
at bestemme hvilket sogn en gsm-tlf. befinder sig i.... og den er ikke
afhængig af sattelitter, og med den dækning der efterhånden er i europa er
selv blyplader ikke nok... men den skal jo gemmes et sted, og der er f.eks.
HD jo dejligt store og der må kunne findes plads et sted bag det tykke
stål.


Mikkel Christensen (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-02-04 13:54

"Soren Lindholt" writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> wrote:
>
> > Og næste gang amerikanerne skal i krig i nærheden genindfører de lige
> > SA og så kan man se at den stjålne MC er på... Fyn. Eller er det mon
> > NordTyskland?
> >
>
> og jeg hiver igen mit location based forsøg frem igen. Det er ikke
> nogen sag at bestemme hvilket sogn en gsm-tlf. befinder sig i....

Næh, men det er vel ikke præcist nok til at finde en motorcykel med?
Selv noget på størrelse med en Harley
Jeg ved godt at det er muligt at positionsbestemme ting med GSM enddog
meget nøjagtigt, men de data/muligheder får de næppe adgang til.

Jeg kan ikke forestille mig at de ikke benytter GPS. Specielt når de
ikke, umiddelbart, har adgang til teleselskabernes data.

> men den skal jo gemmes et sted, og der er f.eks. HD jo dejligt store
> og der må kunne findes plads et sted bag det tykke stål.

*fnis* igen

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Armand (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-04 21:19


"Per P." <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:402b377e$0$89812$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Så er det tid til en annonce:
> Sælges: Ældre, let ombygget Adria campingvogn, beklædt med blyplader, incl
> rampe og gode dæk der sagtens kan køre strækningen Danmark-Baltikum mange
> gange. Incl. klistermærke af elg med kalve. Henv. efter mørkets frembrud.
> Sarkasme: Off

Med den ildhu de fortravlede sheriffer lægger for dagen omkring stjålne
køretøjer, kan det være lige meget med al den blyinddækning - hvis ikke at
TopDK indstiller sig på at oprette en action-force til opsporing og
geninddrivning kan det være pisse lige meget hvor præcist man kan
konstantere lokationen af tyvekosterne :-|

--
Armand.
(hvis kammerat engang forsøgte at følge op på et meget varmt tip om hvor
hans stjålne CBR900 befandt sig; men end ikke kom forbi damen ved skranken
da han ville indvie nabobyens lokale afdeling af udøvende magt! En fælles
bekendt der er ansat i samme etat forargedes derover og udbad sig om
detaljer; men har måttet æde en kamel eller to, for han vendte aldrig
tilbage til sagen)



anders majland (11-02-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 11-02-04 10:30

> Motorcykler skal overvåges fra rummet

Det lyder så fint med "overvåges fra rummet" - men de har nok ikke
allieret sig med russerne om lån af deres ledige spionsatelitter.

Mon ikke det bare er et GPS basseret system som så kan sende en position
via GSM nettet som de kommercielle systemer der fåes ?

Men hvis TopDK går ind og anbefaler et produkt kan det jo godt få
volumen nok i det til at prisen kan blive mere rimelig ...


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Henrik Nielsen - Rap~ (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-02-04 10:43

"Derfor stiller Topdanmark en lang række krav, som at kunden skal være over
30 år og være helkunde"

Crap, det de her siger, er at de mener det er deres kunder som svindler...
Hvorfor ellers dette krav. En kundes alder skal da ikke have indflydelse på
tyveri....!!! Man er vel ikke nødvendigvis udsat for færre tyverier, når man
er over 30.... eller...
De mener åbenbart at kunder over 30 er mere ærlige.

Jeg gætter på at det er et argument for at få priserne op. Jeg vil da tro at
der forsvinder langt flere biler en HD'er....(et gæt)
Men konkurrencen på bilforsikringer er større, så der er det nok svært at
hæve priserne (et gæt)


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Tommy Fer (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 11-02-04 10:46


> Jeg gætter på at det er et argument for at få priserne op. Jeg vil da tro
at
> der forsvinder langt flere biler en HD'er....(et gæt)

Et gæt er at der nok også kommer MANGE flere penge i kassen fra bilerne til
at dække de tab der er...

mvh Tommy Fer



Henrik Nielsen - Rap~ (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 12-02-04 08:56

Tilgengæld er avancen på MC-forsikringer væsentlig større. En TopDK'er har
før udtalt at de stadig tjener gode penge på MC-forsikringer.
Bilforsikringerne er presset helt i bund.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



m0rt3n (11-02-2004)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 11-02-04 10:48

> - Der bliver blandt vores kunder stjålet motorcykler især af mærket Harley
> Davidson for omkring 10 millioner kroner om året

Det sjove er jo, at blandt de HDer der er forsikret, bliver der stjålet en
markant større del, end blandt dem, der ikke er forsikret. Det er da
mystisk, hva? >
-m0rt3n zrx1100



Thorstein (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Thorstein


Dato : 12-02-04 08:41

Nu med MCTC som partner
http://finans.tv2.dk/nyheder/index.php?artikel=4635&forside :

Motorcykler skal overvåges fra rummet
Forsikringsselskaberne er trætte af at kaste penge efter dyre
motorcykler der bliver stjålet. Motorcyklerne skal nu overvåges via
satellitter, som det allerede sker med de dyre biler.

Topdanmark vil sætte en stopper for, at mange dyre motorcykler hvert
år forsvinder sporløst. Forsikringsselskabet er i øjeblikket med til at
udvikle et satellitsystem, som fra april
kan overvåge motorcyklerne, ligesom det i dag sker med dyre biler.

- Der bliver blandt vores kunder stjålet motorcykler især af mærket
Harley Davidson for omkring 10 millioner kroner om året, og det gør det
vanskeligt at forsikre dem. Sagerne bliver opklaret ufatteligt sjældent,
siger vicedirektør i Topdanmark Fritz Klingenberg.

Derfor stiller Topdanmark en lang række krav, som at kunden skal være
over 30 år og være helkunde, før selskabet vil forsikre for eksempel en
Harley Davidson. Men hvis motorcyklerne kan overvåges ved hjælp af en
satellit, kan nogle af kravene
måske svækkes, ligesom det kan sænke priserne, vurderer Fritz
Klingenberg.

Selskabets første erfaringer med overvågningen af omkring 550
luksusbiler viser, at overvågningen giver en næsten 100 procents sikker
tyverisikring.

For motorcyklernes vedkommende bliver det maskinerne til over cirka
150.000 kroner, der skal udstyres med den nye teknik. Det
drejer sig især om det amerikanske ikon, Harley Davidson. Men også de
dyreste cykler fra andre mærker kan se frem til at blive udstyret med en
anordning et eller andet sted på cyklen.

Den nøjagtige placering er hemmelig, så den ikke kan fjernes af tyven,
selv om de stjålne cykler ofte skrælles for dele.

- Når motorcyklerne først er stjålet og ført væk, bliver de lynhurtigt
skilt ad for derefter at blive samlet til en helt ny motorcykel. Når
stumperne først er samlet igen som en ny motorcykel, er den stjålne
motorcykel så godt som forsvundet, forklarer kontorchef i Topdanmarks
privatforsikringsafdeling, Keld Bruun Hansen.

Det vil kun være nye forsikringstagere, der skal have monteret
systemet, før de kan tegne en forsikring hos Topdanmark. For eksisterende
kunder vil det være frivilligt at få installeret
boksen.

Udviklingen af systemet har kostet næsten to millioner kroner i et
samarbejde mellem Topdanmark, DanTrack og MC Touring Club.

/ Thorstein


"Thorstein" <SLETDETTEallanthorstein@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4029e18c$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Fra www.berlingske.dk den 11/2:
>
> Motorcykler skal overvåges fra rummet
>
>
> Topdanmark vil sætte en stopper for, at mange dyre motorcykler hvert år
> forsvinder sporløst. Forsikringsselskabet er i øjeblikket med til at
udvikle
> et satellitsystem, som fra april kan overvåge motorcyklerne, ligesom det i
> dag sker med dyre biler.
>
> - Der bliver blandt vores kunder stjålet motorcykler især af mærket Harley
> Davidson for omkring 10 millioner kroner om året, og det gør det
vanskeligt
> at forsikre dem. Sagerne bliver opklaret ufatteligt sjældent, siger
> vicedirektør i Topdanmark Fritz Klingenberg.
> Derfor stiller Topdanmark en lang række krav, som at kunden skal være over
> 30 år og være helkunde, før selskabet vil forsikre for eksempel en Harley
> Davidson. Men hvis motorcyklerne kan overvåges ved hjælp af en satellit,
kan
> nogle af kravene måske svækkes, ligesom det kan sænke priserne, vurderer
> Fritz Klingenberg.
>
> /ritzau/
>
> Link: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=406564/
>
>
>
>



Mikkel Christensen (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-02-04 09:22

"Thorstein" <SLETDETTEallanthorstein@msn.com> writes:

[TopDK spiller violin]
> - Der bliver blandt vores kunder stjålet motorcykler især af
> mærket Harley Davidson for omkring 10 millioner kroner om året,
[..]
> Derfor stiller Topdanmark en lang række krav, som at kunden skal
> være over 30 år og være helkunde, før selskabet vil forsikre for
> eksempel en Harley Davidson.

Er det fortrinsvis mennesker under 30 år der får stjålet deres
motorcykler? Det er da en latterlig begrundelse.

> Udviklingen af systemet har kostet næsten to millioner kroner i
> et samarbejde mellem Topdanmark, DanTrack og MC Touring Club.

Man glæder sig da til et se et fungerende system. Det lyder da til at
min skepsis allerede er gjort til skamme.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Jens B. Rasmussen (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 12-02-04 10:36

Mikkel Christensen wrote:

> "Thorstein" <SLETDETTEallanthorstein@msn.com> writes:

> [TopDK spiller violin]
>> - Der bliver blandt vores kunder stjålet motorcykler især af
>> mærket Harley Davidson for omkring 10 millioner kroner om året,
> [..]

Jeg vil istemme koret af violiner med et IRONIhorn:

Det kan jo så betyde at udbtalingerne falder og derfor falder præmierne så
naturligvis i konsekvens heraf

Ironimode OFF



Mvh

Jens
RF900


Charlotte petersson (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Charlotte petersson


Dato : 12-02-04 18:50

hejsa
Det er meget muligt at primerne bliver billigere, men hvem tror egentlig på
den?
Nææ hvad der er værrer er, at min gamle virago 750cc pludselig er noget der
er værd at negle, idet den jo ikke får den fine beskyttelse. Os alm. MCér
skal sikert betale for den ekstra service.
Folk der kører HD har aligevel flere penge end forstand, så de har sagtens
råd til en anden (hvis ikke de allerede har en park af dem idet de er medlem
af en af tumpeklubberne. HA eller Bandidos, og så er påstanden om at de har
mere penge end forstand allerede bevist)

Charlotte
den lykkelige ejer af en lettere forsømt "grim ællling"



Jens B. Rasmussen (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 12-02-04 23:41


"Charlotte petersson" <egersundvej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:402bbcc1$0$95025$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hejsa
> Det er meget muligt at primerne bliver billigere, men hvem tror egentlig

> den?

Jeg var skam ironisk da jeg antog at præmierne ville falde !


> Nææ hvad der er værrer er, at min gamle virago 750cc pludselig er noget
der
> er værd at negle, idet den jo ikke får den fine beskyttelse. Os alm. MCér
> skal sikert betale for den ekstra service.

Du har ganske givet ret, det vil nok ramme mange af dem uden
alarm/satelitgrej.

For 10-15 år siden var bilalarmer heller ikke så udbredte som de er i dag,
og i starten gik bilerne med alarm ofte fri for indbrud/tyveri på bekostning
af bilerne uden alarm så der har du jo nok ret, så vi andre må bare "bide" i
det sure æble og købe en god alarm og sætte på hvis ikke modellen er født
med startspærre eller lign.

> Folk der kører HD har aligevel flere penge end forstand, så de har sagtens
> råd til en anden (hvis ikke de allerede har en park af dem idet de er
medlem
> af en af tumpeklubberne. HA eller Bandidos, og så er påstanden om at de
har
> mere penge end forstand allerede bevist)

Nu ikke så kategorisk i dine fordomme overfor bestemte mc-mærker

jeg kender flere HD kørere som har sat rigtig mange penge i en HD af den
dyre slags over 300.000 kr. og deres økonomi kan ikke bære at købe en ny
cykel tror jeg

Jens
RF900




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste