Modtage arkiver i iChat
Fra : Kristoffer Linus Lau~

Dato : 11-02-04 08:55

Jeg kan ikke modtage arkiver i iChat fra en Windows-buddy... Han bruger
Trillian.
Jeg kan sagtens sende til ham, men når han sender til mig, kommer der
et vindue frem hvor der står at den (min computer) venter...
Jeg har prøvet at slå Firewall helt fra, men det hjalp heller ikke...
Hvad kan det være???

--
Kristoffer L. Lauritzen
E-Mail: Replace "-two-" with "2"

Fra : René Mølsted

Dato : 11-02-04 09:19

Kristoffer Linus Lauritzen wrote:
> [...]
> et vindue frem hvor der står at den (min computer) venter...
> Jeg har prøvet at slå Firewall helt fra, men det hjalp heller ikke...

Sidder du bag en switch?

René

Fra : Kristoffer Linus Lau~

Dato : 11-02-04 19:34

René Mølsted <molsted@mac.com> wrote:

> Sidder du bag en switch?
>
> René

Ja, jeg har en switch... Kan den ha noget med det at gøre...?

--
Kristoffer L. Lauritzen
E-Mail: Replace "-two-" with "2"

Fra : Jasper

Dato : 12-02-04 10:44

On 2004-02-11 19:33:36 +0100, crispy_king@get-two-net.dk (Kristoffer
Linus Lauritzen) said:

> Ja, jeg har en switch... Kan den ha noget med det at gøre...?

Jeg tror Rene mener en router. Mange switche på markedet har sådan en
indbygget. Hvis din maskine er bag en router, er der porte der skal
forwardes til din interne ip. Det drejer sig om følgende porte: 5060,
5190, 5298, 5353, 5678, 16384-16403.
Se evt. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93208

Hvordan, afhænger af routeren, men hvis du tilfældigvis har en CC
forbindelse, så kan du få en lynhurtig vejledning i opsætningen.

Jasper

Fra : Jasper

Dato : 12-02-04 10:48

Rene: Det er ikke ment som en fornærmelse at jeg skrev dit navn uden
accent degu, min accent tast har længe været i dammen

Jasper

Fra : Kristoffer Linus Lau~

Dato : 12-02-04 16:24

> [...]
>
> Hvordan, afhænger af routeren, men hvis du tilfældigvis har en CC
> forbindelse, så kan du få en lynhurtig vejledning i opsætningen.

Mange tak Jasper! Min switch har (så vidt jeg ved) ingen firewall så jeg
har nu konfigureret OSX-firewall'en som beskrivelsen på linket.... Håber
det virker. Jeg melder tilbage når jeg har afprøvet....

--
Kristoffer L. Lauritzen
E-Mail: Replace "-two-" with "2"

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-02-04 10:07

Kristoffer Linus Lauritzen <crispy_king@get-two-net.dk> wrote:

> [...]
> et vindue frem hvor der står at den (min computer) venter...
> Jeg har prøvet at slå Firewall helt fra, men det hjalp heller ikke...

Hej Kristoffer

Dejligt at se dig her i gruppen, jeg kan desværre ikke hjælpe med dét
problem, men kan se at du har fået hul igennem til PC. Fedt nok

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge