Reverse Engineering i Rational Rose
Fra : René Iversen

Dato : 11-02-04 07:56

Håber det er OK, jeg stiller spørgsmålet her.

Jeg forsøger at RE jdk 1.4.2_03 i Rational Rose.
Jeg har sat classpath til at pege på
C:\j2sdk1.4.2_03\jre\lib\rt.jar;C:\j2sdk1.4.2_03\bin

Jeg vælger Tools --> Java --> Project Specification hvor jeg tilføjer src
biblioteket i "Directories". Trykker OK og så Tools --> Java --> Reverse
Engineer Java. Herunder tilføjer jeg fx java mappen via add recursive,
select all og så reverse... efter noget tid får jeg diverse fejl. I dette
tilfælde lægger den ud med error near token ( bla bla bla

Er det com mappen brokker den sig over token /**... flere gange i samme fil,
i samme linie faktisk... lidt underligt.

Har noget et forslag til hvad jeg gør galt?

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 11-02-04 18:03

On Wed, 11 Feb 2004 07:56:27 +0100, René Iversen wrote:

<Jeg kender intet til Rational Rose, så hvis nedenstående er helt hen i
vejret, så bare glem det >
> Jeg forsøger at RE jdk 1.4.2_03 i Rational Rose.
> Jeg har sat classpath til at pege på
> C:\j2sdk1.4.2_03\jre\lib\rt.jar;C:\j2sdk1.4.2_03\bin
Hvorfor prøver du at reverse engineerer jdk, når du får kildekoden med jdk
?

(med reverse engineerer mht. til Java mener jeg fra bytekode til
kildekode, mener du det samme ?)
--
Mikkel Bundgaard
Ph.D. student at IT University of Copenhagen

Fra : René Iversen

Dato : 12-02-04 22:59

"Mikkel Bundgaard" <doesnt.work@spam.filter.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?
>
> (med reverse engineerer mht. til Java mener jeg fra bytekode til

Nej, fra kildekode til fx klassediagrammer i rose

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 11:29

> [...]
> Er det com mappen brokker den sig over token /**... flere gange i
> samme fil, i samme linie faktisk... lidt underligt.

Jeg har oplevet samme. Fejlen opstår ved kommenteringer og line breaks.
Prøv enten at dele dine kommentarer op i flere linier vha. // - hvis det
ikke virker, så prøv at holde dem på en linie (eller lav en lille parser
der fjerner linierne helt).

Ovenstående har gjort at det fungerer her.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : René Iversen

Dato : 17-02-04 14:52

"Trygleren [9000]" <hesteskeletAT@AThesteskelet.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:4031ed05$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> der fjerner linierne helt).
>
> Ovenstående har gjort at det fungerer her.

No can do... det er store dele af jdk'en

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 16:30

---

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 16:47

> No can do... det er store dele af jdk'en

Beklager, jeg fik galt fat i den. Jeg troede dine tokenfejl stammede fra
egne filer. Jeg har aldrig oplevet fejl i forbindelse med jdken. Jeg kan
se du både importerer rt.jar og bin/-mappen. Har du prøvet at nøjes med
rt.jar?

Fra : René Iversen

Dato : 18-02-04 14:41

"Trygleren [9000]" <hesteskeletAT@AThesteskelet.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:40323762$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> egne filer. Jeg har aldrig oplevet fejl i forbindelse med jdken. Jeg kan
> se du både importerer rt.jar og bin/-mappen. Har du prøvet at nøjes med

Jeps!