Placering af temperaturmåler på Sierra
Fra : Henrik W

Dato : 11-02-04 01:12

Halløj i kaffeklubben!

Jeg har lovet min morfar at spørge om, hvor temperaturmåleren på en
sierra 2.0 '93 (reg 11.92) sidder på motoren? Grunden til dette er, at
bilen aldrig bliver rigtigt varm, og han mener, det er den, der er i
stykker.

Håber I kan hjælpe.

--
/Henrik W
"Of all the things I've lost, I miss my mind the most" Ozzy Osbourne

P.S.: Hvis du vil sende en mail, så fjern triple-x..

Fra : Jensn

Dato : 11-02-04 10:28

"Henrik W" <wmazemanXXX@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sierra 2.0 '93 (reg 11.92) sidder på motoren? Grunden til dette er, at
> bilen aldrig bliver rigtigt varm, og han mener, det er den, der er i

"temperaturmåleren" - mon ikke det er termostaten i skal lede efter ?

Jeg aner ikke hvor den sidder i en Sierra - men det plejer at sidde i
forbindelse med vandpumpen

Hvis den ikke er "varm" nok - skal den skiftes til en varmere type

Den kan også være i stykker, således at den er delvis åben hele tiden og
dermed
bliver kølevandet/motoren kølet "for meget"

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik W

Dato : 11-02-04 14:30

Jensn wrote:
> "temperaturmåleren" - mon ikke det er termostaten i skal lede efter ?

Temmeligt sikkert..

> Jeg aner ikke hvor den sidder i en Sierra - men det plejer at sidde i
> forbindelse med vandpumpen

Ok.

> Hvis den ikke er "varm" nok - skal den skiftes til en varmere type

Tror ikke det er det.

> Den kan også være i stykker, således at den er delvis åben hele tiden og
> dermed
> bliver kølevandet/motoren kølet "for meget"

Det lyder mere sandsynligt, for motoren når aldrig op på normal
driftstemperatur. Heller ikke på længere ture (~50km. blandet kørsel).

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 19:48

> [...]
> sierra 2.0 '93 (reg 11.92) sidder på motoren? Grunden til dette er, at
> bilen aldrig bliver rigtigt varm, og han mener, det er den, der er i

Du mener vel termostaten.
Den sidder til venstre lige oven ribberemmen. Den sidder ca 10 fra
ekspansionsbeholderen hvor man hælder vand på. Termostaten er i et lille hus
hvor man skal løsne 3 skruer og så kan man pille den ud.
Det er lettere end at skifte hjul så det er noget alle kan finde ud af.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Troels Pedersen

Dato : 11-02-04 19:51

Tom wrote:
> [...]
> lille hus hvor man skal løsne 3 skruer og så kan man pille den ud.
> Det er lettere end at skifte hjul så det er noget alle kan finde ud

Præcis.... Bortset fra når termostathuset knækker og man bliver nødt til at
_gå_ 8 km til Ford for at få en ny

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 19:56

> Præcis.... Bortset fra når termostathuset knækker og man bliver nødt til
at
> _gå_ 8 km til Ford for at få en ny

Ja skruerne skal jo ikke spændes med 300 Nm med mindre at man netop ønsker
at tage turen til fods.

Fra : Uni Bull

Dato : 11-02-04 22:12

Tom wrote:
> Det er lettere end at skifte hjul så det er noget alle kan finde ud
> af.

Selvom det ikke er min bil og min termostat, så takker jeg på egne (og
sikkert også andre med ti tommelfingrenes) vegne for tilliden
--
Uni Bull
København K

Fra : Henrik W