Airport baser fanges over nettet
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-04 00:20

Jeg sidder lige og leger med min AirPort-hjælpefunktion, som programmet
så fint hedder på dansk. Som I kan regne ud, er det meget hurtigt
lykkedes mig at miste enhver trådløs forbindelse til basen. Jeg satte
derfor ethernetkablet fra mit kabelmodem i mon PowerBook, og i løbet af
få sekunder havde AirPort-hjælpefunktion fanget fire AirPort baser. Gør
den det over nettet? Er det ikke en sikkerhedsbrist hos de andre? Kan
jeg hacke mig ind i noget spændende? Baserne hedder:

Lufthavn
photonet
Reese Airforce Base
Skouboe Base

Der er også IP-numre med, men jeg har jo tavshedspligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Mølsted

Dato : 11-02-04 07:41

Henrik Münster wrote:
> [...]
> Reese Airforce Base
> Skouboe Base
>
> Der er også IP-numre med, men jeg har jo tavshedspligt.

Hej Henrik
Jeg har lige fået min Airport op igen efter en lille flytning og kan
også se disse net. Jeg kender to af baserne »Reese Airforce Base« og
»Skouboe Base«, sidstnævnte befinder sig i Tjæreborg!
Jeg må konkludere Apples Airport har en »extreme« god rækkevide
Vi må konkludere at det er via Esenettet de optræder men burde de det?
Jeg har prøvet at logge på begge uden held, så dem kan du ikke logge på,
men der er jo ingen grund til at friste svage sjæle.
Kan du se »molsted home base«?

--
René Mølsted
Esbjerg

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-02-04 20:24

In article <c0cir3$8b9$1@news.cybercity.dk>,
René Mølsted <molsted@mac.com> wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet at logge på begge uden held, så dem kan du ikke logge på,
> men der er jo ingen grund til at friste svage sjæle.

Det lyder da som om der er meget ringe sikkerhed på den kabel-modem
forbindelse i har der. Kan i se andre spændende ting hos hinanden?

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-04 21:19

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> [...]

Den sidste så jeg ikke. Og jeg kunne kun se dem, da jeg var koblet til
min Airport Base med kabel. Når jeg er trådløst på den, kan jeg ikke se
noget. Jeg havde ellers håbet på, at det var noget spændende militært
noget, man kunne hacke sig ind i.

> Det lyder da som om der er meget ringe sikkerhed på den kabel-modem
> forbindelse i har der. Kan i se andre spændende ting hos hinanden?

Næ, jeg kan ikke se andet, når jeg kigger efter servere. Men jeg er nok
heller ikke ligefrem nogen ørn til det. Kan det mon være Rendezvous, der
finder de andre basestationer.
--
Henrik Münster
Esbjerg