Mount af FW-disk
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 10-02-04 23:13

Hejsa.
Jeg har en FW-disk med iTunes-musik på. Når den tændes, kan jeg høre
musik i iTunes. Hvis jeg slutter iTunes og skubber disken ud med cmd+E,
er den ikke tilgængelig, med mindre jeg logger ud og ind igen, eller
piller kablet / FW-stikket ud og genindsætter det.

Kan jeg ikke mounte disken vha. Disk Utility eller via Finders "Gå til
mappe"-kommando???

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-02-04 08:00

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> [...]
> er den ikke tilgængelig, med mindre jeg logger ud og ind igen, eller
> piller kablet / FW-stikket ud og genindsætter det.

Men hvorfor har du brug for at skubbe disken ud når du ikke hører musik?

> Kan jeg ikke mounte disken vha. Disk Utility eller via Finders "Gå til
> mappe"-kommando???

Du kan bruge diskværktøj!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 12-02-04 16:06

> Men hvorfor har du brug for at skubbe disken ud når du ikke hører musik?
Fordi jeg gerne vil høre musik igen!

> Du kan bruge diskværktøj!
Nå, men hvordan???
"Gør aktiv"-knappen er ikke aktiv...

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 12-02-04 18:00

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Fordi jeg gerne vil høre musik igen!

Lad være med at skubbe disken ud hvis du alligevel ikke har tænkt dig at
hive stikket ud!

Jeg tog fejl ser det ud til.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-02-04 23:24

> Lad være med at skubbe disken ud hvis du alligevel ikke har tænkt dig at
> hive stikket ud!
Den havde jeg vist regnet ud!
Der er en grund til at skubbe disken ud: jeg vil ikke høre på den, når
maskinen også er på vågeblus!
Men det er da for vildt at skulle logge ud og ind igen; der må være en
metode til at re-mounte...
AppleScript?
Terminal-kommando?

Fra : Sebastian

Dato : 15-02-04 20:05

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Den havde jeg vist regnet ud!
> Der er en grund til at skubbe disken ud: jeg vil ikke høre på den, når
> maskinen også er på vågeblus!
Det er til at forstå. Jeg havde et Hitachi drev som lød som et
tandlægebor =:-<

> Men det er da for vildt at skulle logge ud og ind igen; der må være en
> metode til at re-mounte...

Nej ikke rigtigt. Den eneste måde jeg kender er at hive stikket ud og
sætte den ind igen (er hurtigere en reboot). Det forholder sig nemlig
sådan at når du skubber en disk ud har den sagt farvel til systemet. Og
en MacOS løber ikke efter en hvilkensomhelst firewiredims der har sagt
farvel. De skal sige pænt god dag igen.

> AppleScript?
Bruger du OS X?
Hvis ja, har du prøvet "mount volume" ?
Hvis nej prøv AKUA Sweets og deres mount volume commando?

> Terminal-kommando?
??

--
Sebastian Loeck