/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Min nye, gamle Lupo 3L
Fra : Andreas Frøsting


Dato : 10-02-04 21:30

Hejsa,

Sidste torsdag fik jeg nok af DSB og investerede i en sød, lille,
brugt Lupo 3L - skal hente den nu på torsdag.

Den er indregistreret første gang 01/2002 og er en 2002-model i en
farve jeg ville kalde blåmetallic, som forhandleren dog insisterede på
var en Planetsilver Blue Metallic eller noget i den stil - jeg kan sgu
ikke se forskel ;)

Nå, ikke desto mindre, den har kørt 28.000km som ikkeryger-konebil
(ja, der var røde pletter neglelak på rattet...) og den er pæn og
velholdt, bortset fra et større brandmærke i bagsædet (pudsigt når det
er en ikkeryger?), som dog bliver skiftet ligesom en lakskade på
grebet på bagsmækken bliver fikset og de klassiske
lange-kone-negle-med-rød-neglelak-ridser ved dørgrebet i førersiden
bliver poleret væk.

Derudover får den gratis 30.000km service, checket ABS'en som jeg ikke
lige kunne få til at virke (pedalen rystede ikke og jeg bildte mig
selv ind den blokerede. Plejer bremsepedalen ikke at ryste i lupoen
når man virkelig jokker i bund? (på våd vej)) og lidt andet godt.

Udover det, så er den udstyret med fjernbetjent centrallås, elruder,
kopholder, måtter, hattehylde, indfarvede kofangere, tågeforlygter -
og ikke mindst et sprit nyt bagsæde samt cdafspiller i anlægget (noget
VW standardradio-med-cd (slot in)) og slutteligt, et sæt sommerdæk med
de originale fælge (der er vinterfusser og ståltønder på nu).

Alt i alt, 170.650,- alt inkl. Personligt synes jeg det er en ganske
hæderlig pris, når man sammenligner med hvad man ellers finder af
brugte Lupoer og hvad de har af udstyr samt pris i forhold til km.

I øvrigt min første bil, så spørg lige om forsikringen er dyr...

Nå, den er jo i forvejen ikke den (aller)sløveste bil på vejene, men
jeg roder lidt med ideen om at smide en lille boks fra www.powersys.dk
i - det vil da give lidt sjov om ikke andet og 4000,- er til at
overskue (hvis det ikke lige var fordi DSB nægter at refundere mit
årskort til bus og tog.... grrrr).

Kan kobling og gearkasse holde til de ca. 25 ekstra heste?
Nogen der har praktiske erfaringer og go'e råd, nogen der vil tale
for/mod en boks?

Vil foretrække det bliver en boks, da den så let og elefant kan
fjernes i tilfælde af den skal en tur omkring et værksted/syn.

Hvordan med indregistreringen, er det tystys hvis jeg stadig vil
beholde de lave afgifter, skal den omregistreres eller?


--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk
- der glæder sig til sin Nupo, eh, Lupo :)

 
 
Mogens... (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-02-04 21:34

On Tue, 10 Feb 2004 21:29:32 +0100, Andreas Frøsting
<andreas@phpwizard.dk> wrote:

>(hvis det ikke lige var fordi DSB nægter at refundere mit
>årskort til bus og tog.... grrrr).

Hold da helt kæft det er dyrt:
www.dsb.dk/indland/priser_og_produkter/billetter_og_kort/kort/bus_og_tog.htm

Hvad skulle begrundelsen være for ikke at ville refunderer?


/Mogens

Andreas Frøsting (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Frøsting


Dato : 10-02-04 21:45

>>(hvis det ikke lige var fordi DSB nægter at refundere mit
>>årskort til bus og tog.... grrrr).
>
>Hold da helt kæft det er dyrt:
>www.dsb.dk/indland/priser_og_produkter/billetter_og_kort/kort/bus_og_tog.htm
>
>Hvad skulle begrundelsen være for ikke at ville refunderer?

Ok, ikke vil refundere er måske lidt stærke ord fra min side, men læs:
Noget med nogen regler jeg har fået forklaret på een måde af manden i
billetlugen som på papiret er noget anderledes...

Jeg fik at vide der ville være et gebyr på 5% af kortets pris ved
refundering, og så ville de brugte dage blive trukket fra.

I virkeligheden hedder det sig, at, er kortet over 39 dage gammel får
man ikke en krone.
Der er et gebyr på 5% og fra 2. dagen man har kortet, devaluerer det
med 2.5% i forhold til nypris (425,- pr. dag, købte kortet til
"gammel" pris á 17.000,-), dvs. at jeg i dag, med et 34 dage gammel
kort, kunne få 1700,-... Lang næse til mig, tak...

Mvh,
--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Olesen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 10-02-04 21:45


"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> skrev i en meddelelse
news:6lei20lv1j49nt4a4us7i5em14ls2t8qcj@4ax.com...


> Alt i alt, 170.650,- alt inkl. Personligt synes jeg det er en ganske

> Kan kobling og gearkasse holde til de ca. 25 ekstra heste?

Turbo er vidst svageste led til dato i sådan en 3L.
Dyr at skifte, og kan næppe undværes...

Mener ikke gearkasse osv. er dimensioneret
til de ekstra HK/Nm...men andre mener nok
det er ligemeget.

Lupo'en er iøvrigt en dyr bil at køre i.
Og 170.650,- for en brugt bil i dên
størrelse er imho ganske dyrt, især
når den totalt set er ganske kostbar driftsmæssig..

Hvad med Yaris ?????

Nogen der ved, hvordan Yaris, eller
sågar Peugeot 206 Hdi står prismæssigt
og vedligeholdelsesmæssigt i forhold til en Lupo ?

-nu der er gået et par år efter Lupo kom til..



Henrik B. (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-02-04 22:03

Olesen wrote:
:: Lupo'en er iøvrigt en dyr bil at køre i.
:: Og 170.650,- for en brugt bil i dên
:: størrelse er imho ganske dyrt, især
:: når den totalt set er ganske kostbar driftsmæssig..
::
:: Hvad med Yaris ?????

Det var også min tanke. Man kan få en sprit ny Yaris diesel til den pris,
med 3 års garanti. Og standard-dele.

:: Nogen der ved, hvordan Yaris, eller
:: sågar Peugeot 206 Hdi står prismæssigt

Yaris diesel fåes fra 163.600,- for en 3-dørs Terra til 186.000,- for en
5-dørs SOL.

:: og vedligeholdelsesmæssigt i forhold til en Lupo ?

Helt sikkert billigere, da den dels er ny, dels er der jo de 3 år/100.000 km
fuld garanti. Så ingen overrakelser dér. Og ved daglig brug kører den
immervæk 23-24 km/l på motorvej 110-120 km/t. Er det ikke også ca. det en
Lupo ligger på ved samme hastighed?

M.v.h.



Mogens... (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-02-04 22:05

On Tue, 10 Feb 2004 22:02:49 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Det var også min tanke. Man kan få en sprit ny Yaris diesel til den pris,
>med 3 års garanti. Og standard-dele.

Jamen det hjælper jo ikke noget -> det er ikke no'en VAG... :)


/Mogens

Thomas Johansen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Johansen


Dato : 11-02-04 12:03

> Jamen det hjælper jo ikke noget -> det er ikke no'en VAG... :)

Det er KUN en fordel...



Andreas Frøsting (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Frøsting


Dato : 10-02-04 22:36

>:: Lupo'en er iøvrigt en dyr bil at køre i.
>:: Og 170.650,- for en brugt bil i dên
>:: størrelse er imho ganske dyrt, især
>:: når den totalt set er ganske kostbar driftsmæssig..

Det hedder kærlighed til en Lupo, jeg synes den er enormt sød og
nuttet - og så lokker tiptronic'en kraftigt.

>Det var også min tanke. Man kan få en sprit ny Yaris diesel til den pris,
>med 3 års garanti. Og standard-dele.

Har prøvet en Yaris, synes køreglæden var ekstremt tarvelig ligesom
indretningen mindede mig lidt om en Ascona fra 85 jeg lejede hos
Biludlejning Discount, der efter 400km dårligt... eller, faktisk slet
ikke, kunne noget... :)

>immervæk 23-24 km/l på motorvej 110-120 km/t. Er det ikke også ca. det en
>Lupo ligger på ved samme hastighed?

Jeg afprøvede den Lupo jeg nu har købt og det lød som:
By: 3,0-3,1l
Landevej: 2,9-3,1l
Motorvej, 110: 3,5-3,6l
Motorvej, 160: 5,5l
Motorvej, 170: 5.5-"rødt felt"

(det røde felt gætter jeg på er omkring 6l/100km)

alle pr. 100km... :)
Bykørsel var på kold motor og så kørte jeg ellers nogenlunde pænt,
uden at brug kickdown eller andet.



Olesen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 10-02-04 23:03


"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> skrev i en meddelelse
news:c9ji20pl5v0k0p369q62q1jvfohs7r7oq8@4ax.com...


> Det hedder kærlighed til en Lupo, jeg synes den er enormt sød og
> nuttet - og så lokker tiptronic'en kraftigt.

Forblændelse..jeg var også tændt på idêen bag
den da den kom, men nu er den bare et exotisk
fortidsminde, som lever sit stille liv, velvidende,
konkurrenterne kommer ret tæt på samme
økonomi, totalt set, hvis vi lige ser bort fra
kørte km. pr. liter olie..


> >Det var også min tanke. Man kan få en sprit ny Yaris diesel til den pris,
> >med 3 års garanti. Og standard-dele.

Netop..VW selv tror ikke helt på LUPO'en,
overvejede at ta' den af produktion, men
har vidst ladet den leve lidt endnu.


> Har prøvet en Yaris, synes køreglæden var ekstremt tarvelig ligesom
> indretningen mindede mig lidt om en Ascona fra 85 jeg lejede hos
> Biludlejning Discount, der efter 400km dårligt... eller, faktisk slet
> ikke, kunne noget... :)

Well....toyota har jo en fin "pannenstatistik" i øjeblikket....
og så er bagsædet vist brugbart...


> Jeg afprøvede den Lupo jeg nu har købt og det lød som:

Lad dig ikke forblænde af ren olie-forbrug...du blir
alligevel inhentet af værkstedsregningerne senere, og
hvem andre end VW vil røre en 3L ???? basalt set ?



Leonard (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 10-02-04 22:39

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Og ved daglig brug kører den
>immervæk 23-24 km/l på motorvej 110-120 km/t. Er det ikke også ca. det en
>Lupo ligger på ved samme hastighed?

Min ligger på 27-33 på motorvej med fartpiloten sat på ca 120 på uret
....

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Leonard (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 10-02-04 22:26

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

>Lupo'en er iøvrigt en dyr bil at køre i.

Det kommer vist anpå så meget ... min har kun kostet brændstof og alm.
service plus 2 dæk på 85000 km ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Olesen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 10-02-04 23:04


"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
news:l0ji20htlan6vnmh753rque4hepjingogk@4ax.com...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
>
> >Lupo'en er iøvrigt en dyr bil at køre i.
>
> Det kommer vist anpå så meget ... min har kun kostet brændstof og alm.
> service plus 2 dæk på 85000 km ...


Totalt set er Lupo'en på en 8. plads samlet set...



Leonard (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 10-02-04 23:20

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

>Totalt set er Lupo'en på en 8. plads samlet set...
>

Jeg har nu valgt at tro at det også har meget at gøre med hvordan man
behandler den ...
.... og det er nok ligegyldigt hvilket mærke, så er der nogen der kan
ødelægge alle biler, mens andre er mere skånsomme ved deres måde at
betjene tingene på.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Olesen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 10-02-04 23:30


"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
news:f1mi20t9uaj3i7o5eui1qr22alsvovahqv@4ax.com...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:
>
> >Totalt set er Lupo'en på en 8. plads samlet set...
> >
>
> Jeg har nu valgt at tro at det også har meget at gøre med hvordan man
> behandler den ...
> ... og det er nok ligegyldigt hvilket mærke, så er der nogen der kan
> ødelægge alle biler, mens andre er mere skånsomme ved deres måde at
> betjene tingene på.


Korrekt. Men en avanceret ting som en 3L er nok dyrere
at fixe når først det går galt.

Følger Lupo resten af VW's prispolitik mht. dele?



Ukendt (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-04 23:23

> Totalt set er Lupo'en på en 8. plads samlet set...

Den oplysning er jo ikke en pind værd, hvis man ikke se på, hvilket
scenarie, der er stillet op. INTET værd.

Hvis man kører mange kilometer er Lupoen den billigste.

Og i øvrigt er den mere komfi på motorvejen en en Yaris. Og jeg har kørt
begge biler.

/Jan W NIelsen



Olesen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 10-02-04 23:34


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:402959dc$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Totalt set er Lupo'en på en 8. plads samlet set...
>
> Den oplysning er jo ikke en pind værd, hvis man ikke se på, hvilket
> scenarie, der er stillet op. INTET værd.

Går stærkt ud fra, "penge & papirer" eller hvad de hed, har
testet under normale forventelig kørselsmønstre.
De kunne jo sætte den op og trille på et rullefelt,
men de har forhåbentlig en bare lidt mere fornuftig
syn på dên sag.


> Hvis man kører mange kilometer er Lupoen den billigste.

Målt i ren olieforbrug, ja. Men hvilken bilejer
skal ikke selv betale for reparationerne ?


> Og i øvrigt er den mere komfi på motorvejen en en Yaris. Og jeg har kørt
> begge biler.

Det kunne jo være, en anden 'testkører' har en anden opfattelse,
men fakta er, Lupo'en er ikke så billig som man ville gøre
den til.



Ukendt (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-04 12:24

> Går stærkt ud fra, "penge & papirer" eller hvad de hed, har
> testet under normale forventelig kørselsmønstre.

Det er der jo ikke noget, der hedder. Nogle af mine venner kører 90.000 km
om året. Andre 60- eller 20.000 km om året.

> > Og i øvrigt er den mere komfi på motorvejen end en Yaris. Og jeg har
kørt
> > begge biler.

> Det kunne jo være, en anden 'testkører' har en anden opfattelse,

Jeg tvivler.

> men fakta er, Lupo'en er ikke så billig som man ville gøre
> den til.

Nej, det er ikke noget fakta. "Hvad med vil gøre den til" er ikke noget
præcist, og derfor kan man ikke sige den slags. Til gengæld giver det mening
at sige, at den kun kan betale sig i rå økonomi, hvis man har et meget stort
kørselsbehov...

Og hér er vi enige..

/Jan W Nielsen



John Sahl (11-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 11-02-04 12:31

Jan W. Nielsen wrote:
> Nej, det er ikke noget fakta. "Hvad med vil gøre den til" er ikke
> noget præcist, og derfor kan man ikke sige den slags. Til gengæld
> giver det mening at sige, at den kun kan betale sig i rå økonomi,
> hvis man har et meget stort kørselsbehov...

Men biler er og bliver ikke ren økonomi, eller er detbare mig
med hang til italienske biler som tør indrømme det?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-04 12:40

> Men biler er og bliver ikke ren økonomi, eller er detbare mig
> med hang til italienske biler som tør indrømme det?

Nej, det er klart.

Jeg tror, det er de færreste, der ville kunne sige til Skt Peter, at det KUN
var rationelle overvejelser, der gjorde udslaget, når de købte bil.

Hjertet er med - og sådan skal det også være, IMO.

/Jan W Nielsen



Olesen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 11-02-04 15:42


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:402a10bd$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> Nej, det er ikke noget fakta. "Hvad med vil gøre den til" er ikke noget
> præcist, og derfor kan man ikke sige den slags.

Det er jo alment kendt blandt Hr. og Fru Jensen Danmark,
at en Lupo 3L "Nok er det mest økonomiske når vi snakker småbil..."
Så jo, jeg synes godt man kan sige, at folket vil gøre den til "det
billigste".
Måske ikke så præcist formuleret, men billedet blir ikke pænere af,
at gå i detaljer.
-synes jeg.


> Til gengæld giver det mening
> at sige, at den kun kan betale sig i rå økonomi, hvis man har et meget
stort
> kørselsbehov...

men så skal man vel også beholde den en del år
og sælge den, før turbo mv. står af ??



Jan Wildau (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wildau


Dato : 11-02-04 16:08

> men så skal man vel også beholde den en del år
> og sælge den, før turbo mv. står af ??

Har du nogen dokumentation for de problemer, som du nævner..?

(Jeg kender godt til problemerne på de første årgange, men jeg spørger blot
for at blive lidt klogere på grundlaget for det, som du siger)


/Jan W Nielsen



Mathias (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 11-02-04 07:48

> Nogen der ved, hvordan Yaris, eller
> sågar Peugeot 206 Hdi står prismæssigt
> og vedligeholdelsesmæssigt i forhold til en Lupo ?
>
Yaris'en skulle være den billigste af de små dieselhakkere i
driftsomkostninger.

-Mathias



Lasse Kristiansen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Kristiansen


Dato : 11-02-04 13:10

"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote in message
news:4029d01a$0$23287$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Yaris'en skulle være den billigste af de små dieselhakkere i
> driftsomkostninger.

Samt den grimmeste, den med de dårligste køreegenskaber og... nævnte jeg den
grimmeste?

--
Mvh, Lasse K
- Ja jaaa, smag og stil er individuel.



Roberto Saldo (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 11-02-04 13:15

Lasse Kristiansen wrote:
> "Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> news:4029d01a$0$23287$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
>
>>Yaris'en skulle være den billigste af de små dieselhakkere i
>>driftsomkostninger.
>
>
> Samt den grimmeste, den med de dårligste køreegenskaber og... nævnte jeg den
> grimmeste?

Duploen er da ikke kønnere.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Henrik B. (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-04 14:44

Lasse Kristiansen wrote:
::: Yaris'en skulle være den billigste af de små dieselhakkere i
::: driftsomkostninger.
::
:: Samt den grimmeste, den med de dårligste køreegenskaber og... nævnte
:: jeg den grimmeste?

Den er da i hvertfald kønnere end Duplo'en (som Roberto kalder den). Der er
dobbelt så meget bagaerumsplads. En voksen kan sidde på bagsædet og frem for
alt, er det den sikreste i klassen.

M.v.h.



Lars Frandsen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 11-02-04 16:33

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:402a3199$0$1649$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Lasse Kristiansen wrote:
> ::: Yaris'en skulle være den billigste af de små dieselhakkere i
> ::: driftsomkostninger.
> ::
> :: Samt den grimmeste, den med de dårligste køreegenskaber og... nævnte
> :: jeg den grimmeste?
>
> Den er da i hvertfald kønnere end Duplo'en (som Roberto kalder den).
<snip>

Det er da vist en smagssag.

> Der er dobbelt så meget bagaerumsplads. En voksen kan sidde på bagsædet og
frem for
> alt, er det den sikreste i klassen.
>

I den størrelse er det vel bare et spørgsmål om den bliver mast 98 eller 99%
til ukendelighed.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/



Lasse Kristiansen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Kristiansen


Dato : 11-02-04 19:38

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:402a3199$0$1649$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Den er da i hvertfald kønnere end Duplo'en (som Roberto kalder den). Der
er
> dobbelt så meget bagaerumsplads. En voksen kan sidde på bagsædet og frem
for
> alt, er det den sikreste i klassen.

http://www.waf-d2shop.de/Singen/page21.htm
http://www.waf-d2shop.de/Singen/page37.htm

I rest my case.

--
Mvh, Lasse K.



Henrik B. (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-04 19:47

Lasse Kristiansen wrote:
::: Den er da i hvertfald kønnere end Duplo'en (som Roberto kalder
::: den). Der er dobbelt så meget bagaerumsplads. En voksen kan sidde
::: på bagsædet og frem for alt, er det den sikreste i klassen.
::
:: http://www.waf-d2shop.de/Singen/page21.htm
:: http://www.waf-d2shop.de/Singen/page37.htm
::
:: I rest my case.

Enig! Køn er den ikke.

M.v.h.



Lars Frandsen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 11-02-04 20:08

"Lasse Kristiansen" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
news:402a776c$0$1656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> news:402a3199$0$1649$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Den er da i hvertfald kønnere end Duplo'en (som Roberto kalder den). Der
> er
> > dobbelt så meget bagaerumsplads. En voksen kan sidde på bagsædet og frem
> for
> > alt, er det den sikreste i klassen.
>
> http://www.waf-d2shop.de/Singen/page21.htm
> http://www.waf-d2shop.de/Singen/page37.htm
>
> I rest my case.
>

Se mig i øjnene (hmm!) og fortæl mig, at dette er kønnere:
http://www.yarisland.com/multimedia/pictures/WPA_ts_jap/pages/vitz04_jpg.htm
http://www.yarisland.com/multimedia/pictures/WPA_ts_jap/pages/04_jpg.htm
men indrømmet, en overstylet Lupo er sgu heller ikke køn.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/
> --
> Mvh, Lasse K.
>
>



Olesen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 11-02-04 15:43


"Lasse Kristiansen" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
news:402a1c7a$0$1580$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> news:4029d01a$0$23287$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> > Yaris'en skulle være den billigste af de små dieselhakkere i
> > driftsomkostninger.
>
> Samt den grimmeste, den med de dårligste køreegenskaber og... nævnte jeg
den
> grimmeste?

Ja, en personlig mening som er helt okay.
Jeg er måske lidt enig med dig uden sagen
blir bedre af den grund..

-men totaløkonomisk er den vidt ret godt med.



Tommy Eriksen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 10-02-04 21:54

On Tue, 10 Feb 2004 21:29:32 +0100, Andreas Frøsting
<andreas@phpwizard.dk> wrote:

>Hejsa,

Hey Smølf,

>Sidste torsdag fik jeg nok af DSB og investerede i en sød, lille,
>brugt Lupo 3L - skal hente den nu på torsdag.

Jeg kan dårligt svare på resten af indlægget, vil bare lige sige
tillykke med hende ;)

/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://www.fotoarkiv.com/gallery/saab/
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

hamselv (11-02-2004)
Kommentar
Fra : hamselv


Dato : 11-02-04 00:04

Lad være med at chippe den

det kan den ikke holde til

hold dine service og kør fornuftig så holder den
--
VH
Flemming
www.kvik-rep.com
"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> skrev i en meddelelse
news:6lei20lv1j49nt4a4us7i5em14ls2t8qcj@4ax.com...
> Hejsa,
>
> Sidste torsdag fik jeg nok af DSB og investerede i en sød, lille,
> brugt Lupo 3L - skal hente den nu på torsdag.
>
> Den er indregistreret første gang 01/2002 og er en 2002-model i en
> farve jeg ville kalde blåmetallic, som forhandleren dog insisterede på
> var en Planetsilver Blue Metallic eller noget i den stil - jeg kan sgu
> ikke se forskel ;)
>
> Nå, ikke desto mindre, den har kørt 28.000km som ikkeryger-konebil
> (ja, der var røde pletter neglelak på rattet...) og den er pæn og
> velholdt, bortset fra et større brandmærke i bagsædet (pudsigt når det
> er en ikkeryger?), som dog bliver skiftet ligesom en lakskade på
> grebet på bagsmækken bliver fikset og de klassiske
> lange-kone-negle-med-rød-neglelak-ridser ved dørgrebet i førersiden
> bliver poleret væk.
>
> Derudover får den gratis 30.000km service, checket ABS'en som jeg ikke
> lige kunne få til at virke (pedalen rystede ikke og jeg bildte mig
> selv ind den blokerede. Plejer bremsepedalen ikke at ryste i lupoen
> når man virkelig jokker i bund? (på våd vej)) og lidt andet godt.
>
> Udover det, så er den udstyret med fjernbetjent centrallås, elruder,
> kopholder, måtter, hattehylde, indfarvede kofangere, tågeforlygter -
> og ikke mindst et sprit nyt bagsæde samt cdafspiller i anlægget (noget
> VW standardradio-med-cd (slot in)) og slutteligt, et sæt sommerdæk med
> de originale fælge (der er vinterfusser og ståltønder på nu).
>
> Alt i alt, 170.650,- alt inkl. Personligt synes jeg det er en ganske
> hæderlig pris, når man sammenligner med hvad man ellers finder af
> brugte Lupoer og hvad de har af udstyr samt pris i forhold til km.
>
> I øvrigt min første bil, så spørg lige om forsikringen er dyr...
>
> Nå, den er jo i forvejen ikke den (aller)sløveste bil på vejene, men
> jeg roder lidt med ideen om at smide en lille boks fra www.powersys.dk
> i - det vil da give lidt sjov om ikke andet og 4000,- er til at
> overskue (hvis det ikke lige var fordi DSB nægter at refundere mit
> årskort til bus og tog.... grrrr).
>
> Kan kobling og gearkasse holde til de ca. 25 ekstra heste?
> Nogen der har praktiske erfaringer og go'e råd, nogen der vil tale
> for/mod en boks?
>
> Vil foretrække det bliver en boks, da den så let og elefant kan
> fjernes i tilfælde af den skal en tur omkring et værksted/syn.
>
> Hvordan med indregistreringen, er det tystys hvis jeg stadig vil
> beholde de lave afgifter, skal den omregistreres eller?
>
>
> --
> Andreas Frøsting
> http://phpwizard.dk
> - der glæder sig til sin Nupo, eh, Lupo :)



Thomas Landberg (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 11-02-04 17:18

> Lad være med at chippe den
>
> det kan den ikke holde til

Hvor har du det fra?

VW i Danmark har aldrig set en bil gå i stykker p.g.a. chiptuning. Jeg
arbejder selv med tuning af biler og ud af ca. 1.000 tunede biler har jeg
oplevet en (1) bil der fik en motorskade, som KUNNE skyldes boksen, men som
højst sandsyneligt ikke var foresaget af den. Skaden skete 20km efter et
serviceftersyn...
Lupo'ens kobling er svag, men med den boks jeg sælger til Lupo'en med
reduceret moment, så er der ingen problemer. Faktisk har jeg hørt om tyske
Lupo 3L'er med langt over 100hk.
Kan du ikke være flink at komme med nogle links til artikler om de biler der
ikke kan holde til at blive tunet? Jeg ville da - om nogen - gerne læse om
sådan noget.



MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Andreas Frøsting (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Frøsting


Dato : 11-02-04 17:59

Hej,

>Lupo'ens kobling er svag, men med den boks jeg sælger til Lupo'en med
>reduceret moment, så er der ingen problemer. Faktisk har jeg hørt om tyske
>Lupo 3L'er med langt over 100hk.

Jeg frygter lidt at den lige så stille høvler koblingen fuldstændig af
hvis man giver den lidt at leve for ude på motorvejen, eller bare hvis
man skal lidt hurtigt afsted.
Lupoens reservedelspriser in mente, så tvivler jeg stærkt på at
hverken kobling eller gear hører ind under kategorien "billigt"

>Kan du ikke være flink at komme med nogle links til artikler om de biler der
>ikke kan holde til at blive tunet? Jeg ville da - om nogen - gerne læse om
>sådan noget.

Jotak... Helst nogen der ikke er på tysk, fatter ikke et plap af
sproget ;)

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Thomas Landberg (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 11-02-04 18:08

> Jeg frygter lidt at den lige så stille høvler koblingen fuldstændig af
> hvis man giver den lidt at leve for ude på motorvejen, eller bare hvis
> man skal lidt hurtigt afsted.
> Lupoens reservedelspriser in mente, så tvivler jeg stærkt på at
> hverken kobling eller gear hører ind under kategorien "billigt"

De biler jeg har oplevet der gled i koblingen (før boksen blev justeret ned
til lavere moment) begyndte at glide allerede efter 3-4 dage. Koblingen
glider ved max. moment, så det er typisk når man kører 80-90km/t i 5. gear
og giver gas for at overhale. Ved motorvejshastigheder er der sjældent
problemer. Men som nævnt, så er der ingen problemer med den nye type boks.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Thomas Krath (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 11-02-04 20:36

> Lupoens reservedelspriser in mente, så tvivler jeg stærkt på at
> hverken kobling eller gear hører ind under kategorien "billigt"

Du skriver ret meget om de reservedelspriser på Lupo'en. Hvad er det der er
så dyrt på den? Kan du komme med en række eksempler?

Hvis du kører fornuftigt og ikke kører med auto sluk af motoren, så kører
den vel uden problemer!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Andreas Frøsting (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Frøsting


Dato : 12-02-04 13:30

>Du skriver ret meget om de reservedelspriser på Lupo'en. Hvad er det der er
>så dyrt på den? Kan du komme med en række eksempler?

Det er faktisk ikke mig der skriver mest, men forhjulslejer til 3300,-
og noget kobling/gear til langt over 10. - så vil jeg hellere undvære
de udskrivninger hvis bilen har et problem med at få en boks i :)

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Ukendt (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-04 18:58

> VW i Danmark har aldrig set en bil gå i stykker p.g.a. chiptuning.

Nnjaahh.. Det er nu ikke helt rigtigt..

Der er set skader på benzin-turbo-biler, der har været grovtunet. Ikke med
diesel.

Dette har jeg direkte fra kilden.

/Jan W Nielsen



Thomas Landberg (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 11-02-04 19:14

> Nnjaahh.. Det er nu ikke helt rigtigt..
>
> Der er set skader på benzin-turbo-biler, der har været grovtunet. Ikke med
> diesel.
>
> Dette har jeg direkte fra kilden.

Sorry. I min hjerne er der ikke andet en dieselbiler.... Er der et liv under
300nm?

Jeg kender da også selv til eksempler på turbodieselbiler der har fået
beskadiget turboen p.g.a. chiptuning, men dog ingen VW'er. Alt kan splittes
ad hvis det laves forkert. De biler der har fået smadret turboen var også
tunet ud over fornuftens grænser.

I øvrigt er det også en del farligere at tune en benzin end en diesel. Man
skal ikke lave mange fejl på en benziner med luft/benzinblanding før man
laver noget alvorligt halløj.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Mogens... (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-02-04 20:29

On Wed, 11 Feb 2004 19:14:29 +0100, "Thomas Landberg"
<thomaslandberg@hotmail.com> wrote:

>Sorry. I min hjerne er der ikke andet en dieselbiler.... Er der et liv under
>300nm?

Det hjælper jo ikke en skid, mand. Forleden gik det ud over en MB 320
CDI. Og jég som troede dén var hurtig i mellemacceleratiorne. De dør
jo alle, når vi bevæger os over 200 km/t.


/Mogens

Thomas Landberg (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 11-02-04 21:51

> >Sorry. I min hjerne er der ikke andet en dieselbiler.... Er der et liv
under
> >300nm?
>
> Det hjælper jo ikke en skid, mand. Forleden gik det ud over en MB 320
> CDI. Og jég som troede dén var hurtig i mellemacceleratiorne. De dør
> jo alle, når vi bevæger os over 200 km/t.

Det var da godt du så smileyen, så du ikke spiste suppen varmere end den
blev serveret.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Mogens... (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-02-04 21:54

On Wed, 11 Feb 2004 21:51:12 +0100, "Thomas Landberg"
<thomaslandberg@hotmail.com> wrote:

>Det var da godt du så smileyen, så du ikke spiste suppen varmere end den
>blev serveret.

ROFL


/Mogens

Thomas Krath (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 11-02-04 20:38

> Sorry. I min hjerne er der ikke andet en dieselbiler.... Er der et
> liv under 300nm?

LOOL! Endnu diesel ejer som ikke aner en skid om at diesel og moment ikke
kan bruges til en dyt når man møder en tilsvarende benzin med samme moment!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Thomas Landberg (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 11-02-04 21:54


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c0e0aq$1nvc$1@news.cybercity.dk...
> > Sorry. I min hjerne er der ikke andet en dieselbiler.... Er der et
> > liv under 300nm?
>
> LOOL! Endnu diesel ejer som ikke aner en skid om at diesel og moment ikke
> kan bruges til en dyt når man møder en tilsvarende benzin med samme
moment!

Du skulle vel ikke have familie herinde?

I øvrigt tror jeg nok, at jeg ved mere om såvel diesel som moment end dig,
men i min verden er der andre ting en "at møde andre biler". Skulle der så
hamre en benziner forbi med 200km/t, så overlever jeg såmænd nok det.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Thomas Krath (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 12-02-04 22:41

> Du skulle vel ikke have familie herinde?

???

> I øvrigt tror jeg nok, at jeg ved mere om såvel diesel som moment end
> dig, men i min verden er der andre ting en "at møde andre biler".
> Skulle der så hamre en benziner forbi med 200km/t, så overlever jeg
> såmænd nok det.

Diesel ejere taler altid om deres "store" moment... jeg skriver bare at det
ikke kan bruges. Var til hi-speed.dk træf en gang, hvor en gut i en 306 HDI
med den box som du sælger sad på. Han fortalte til alle hvordan han havde
kørt fra en Porsche 996 Turbo, som ikke kunne følge ham i
mellemaccelerationer pga. hans kæmpe store moment - til grin! Sådanne
historier hører man tit fra diesel ejere!


--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Olesen (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 12-02-04 22:47


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c0grtr$1tfk$1@news.cybercity.dk...
> > Du skulle vel ikke have familie herinde?
>
> ???
>
> > I øvrigt tror jeg nok, at jeg ved mere om såvel diesel som moment end
> > dig, men i min verden er der andre ting en "at møde andre biler".
> > Skulle der så hamre en benziner forbi med 200km/t, så overlever jeg
> > såmænd nok det.
>
> Diesel ejere taler altid om deres "store" moment... jeg skriver bare at
det
> ikke kan bruges. Var til hi-speed.dk træf en gang, hvor en gut i en 306
HDI
> med den box som du sælger sad på. Han fortalte til alle hvordan han havde
> kørt fra en Porsche 996 Turbo, som ikke kunne følge ham i
> mellemaccelerationer pga. hans kæmpe store moment - til grin! Sådanne
> historier hører man tit fra diesel ejere!

-men dieselvognene gør det nu godt i GTI benzin-kredse, så
noget må der vel være om snakken, at moment er vigtig
i visse discipliner. ?



Mogens... (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-02-04 23:52

On Thu, 12 Feb 2004 22:47:20 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>-men dieselvognene gør det nu godt i GTI benzin-kredse, så
>noget må der vel være om snakken, at moment er vigtig
>i visse discipliner. ?

Een eneste disciplin!!!
(mellemacceleration i højeste gear)


/Mogens

Jan Wildau (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wildau


Dato : 13-02-04 14:10

> Een eneste disciplin!!!
> (mellemacceleration i højeste gear)

Korrekt - dog med tilføjelsen af at det er rart også at kunne komme kvikt
fra lyskrydset uden at passagerer i bilen lægger mærke til det pga. en
motors mange omdrejninger.

Det kan man selvfølgelig også i mange andre biler - men så skal man have
lidt flere kræfter, end mange af os har i vores små "potter".

/Jan W Nielsen



Peter Weis (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 13-02-04 17:39


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Een eneste disciplin!!!
> (mellemacceleration i højeste gear)

Som tilfreds ejer af en HDi (med og uden boks) må jeg næsten give dig ret.
Faktisk synes jeg at dieselentusiasternes begejstring for bundtrækket er
lidt overdreven, for de vågner jo først op over 1500 rpm.
Min Carina 2.0 GLi var meget mere smidig og trak blødt og lækkert fra
omkring 1000 rpm.
Det voldsomme træk dækker nok så meget over måden HDi'en vågner på: fra
meget lidt moment til højt moment over et meget snævert omdrejningsområde.

Grunden til at jeg kun næsten giver dig ret er at dieselen også excellerer
i disciplinen økonomi.
Vores brændstofudgift faldt til det halve da vi gik over til HDi'en.

mvh
Peter



Fam. Olsen (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 13-02-04 18:06


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c0grtr$1tfk$1@news.cybercity.dk...

> Diesel ejere taler altid om deres "store" moment... jeg skriver bare at
det
> ikke kan bruges. Var til hi-speed.dk træf en gang, hvor en gut i en 306
HDI
> med den box som du sælger sad på. Han fortalte til alle hvordan han havde
> kørt fra en Porsche 996 Turbo, som ikke kunne følge ham i
> mellemaccelerationer pga. hans kæmpe store moment - til grin! Sådanne
> historier hører man tit fra diesel ejere!


Nå ja, den der Porsche kunne jo have stået på ladet af en autotransport.
*LOL*.


MVH Niels



Henrik B. (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-04 20:41

Thomas Landberg wrote:
:: Sorry. I min hjerne er der ikke andet en dieselbiler.... Er der et
:: liv under 300nm?

Er der et liv under 350 Nm?? )

M.v.h.



jan@stevns.net (11-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-02-04 20:57

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

>Er der et liv under 350 Nm?? )

Er der et liv under 510Nm ? <fnis>


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Thomas Krath (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 11-02-04 20:58

>> Er der et liv under 350 Nm?? )
>
> Er der et liv under 510Nm ? <fnis>

Det er der da :) Hvor hurtig er din flyder egentlig??

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Mogens... (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-02-04 21:12

On Wed, 11 Feb 2004 20:57:38 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Hvor hurtig er din flyder egentlig??

0-100 på 7 sek jvf. SPAX-tråden
((1900/375)+7)/2


/Mogens

jan@stevns.net (11-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-02-04 21:14

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Det er der da :) Hvor hurtig er din flyder egentlig??

Jeg ved det ikke - men de lokale brian'er vil ikke lege med mere.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Thomas Krath (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 11-02-04 21:15

> Jeg ved det ikke - men de lokale brian'er vil ikke lege med mere.
>
> Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Okay - men så kan de 510nm jo slet ikke sammenlignes med vores :)

Hvor meget vejer din bil?

Hvad kan den i det hele taget accelerationsmæssigt? Jeg er klar over hvor
fed en bil det er at køre i med den motor, motorlyd osv., men hvad med
accelerationen?

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



jan@stevns.net (11-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-02-04 21:27

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Okay - men så kan de 510nm jo slet ikke sammenlignes med vores :)

Ok - jeg skriver mig lige bag øret at 510Nm ikke er det samme som
510Nm ;)

>Hvor meget vejer din bil?

1900kg

>Hvad kan den i det hele taget accelerationsmæssigt?

Som jeg skrev for et øjeblik siden - jeg ved det ikke præcist, men i
forhold til andre biler er et (måske) kvalificeret gæt 7sek fra 0-100

>Jeg er klar over hvor fed en bil det er at køre i med den motor,
>motorlyd osv., men hvad med accelerationen?

Som Kim V Schrader sagde, den kan sgu' rubbe neglene.

Brian Sørup er nok bedre til at fortælle om hvordan en 'kaner, med
maskineri af Spirilens kaliber får flyttet sig - jeg har kun få gange
lukket helt op for sluserne, men mit indtryk er at den f.eks føles en
hel del hurtigere end Scorpio'en, og også hurtigere end min DOHC, der
jo skulle rive en 10 sekunders tid af sig. Anyway , en eller anden
dag, får jeg vel målt det.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Thomas Krath (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 11-02-04 21:28

>> Okay - men så kan de 510nm jo slet ikke sammenlignes med vores :)
>
> Ok - jeg skriver mig lige bag øret at 510Nm ikke er det samme som
> 510Nm ;)

Hehe... "skråstreg" føles ikke helt så vildt.


> jeg har kun få gange
> lukket helt op for sluserne, men mit indtryk er at den f.eks føles en
> hel del hurtigere end Scorpio'en, og også hurtigere end min DOHC, der
> jo skulle rive en 10 sekunders tid af sig. Anyway , en eller anden
> dag, får jeg vel målt det.

Hvorfor kun få gange??

Den bør vel også føles hurtigere end Scorpio'en som jo ikke er verdens
kvikkeste, ikke mindst fordi den har 510nm! Det lyder ikke som om den er så
vild igen, selvom den har 510nm.... men du må jo tage den med til Biler i
Bella, så må vi se og høre den ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



jan@stevns.net (11-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-02-04 21:35

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>> Ok - jeg skriver mig lige bag øret at 510Nm ikke er det samme som
>> 510Nm ;)

>Hehe... "skråstreg" føles ikke helt så vildt.

Haha ;)


>> jeg har kun få gange
>> lukket helt op for sluserne, men mit indtryk er at den f.eks føles en
>> hel del hurtigere end Scorpio'en, og også hurtigere end min DOHC, der
>> jo skulle rive en 10 sekunders tid af sig. Anyway , en eller anden
>> dag, får jeg vel målt det.

>Hvorfor kun få gange??

Fordi mine sutter, bilens altså , er helt nede omkring sokkeholderne

>Den bør vel også føles hurtigere end Scorpio'en som jo ikke er verdens
>kvikkeste, ikke mindst fordi den har 510nm! Det lyder ikke som om den er så
>vild igen, selvom den har 510nm.... men du må jo tage den med til Biler i
>Bella, så må vi se og høre den ;)

Øehhhhhhh ad 1 : har du nogensinde været med i/prøvet en Scorpio,
der lukker helt op ? Momentomformeren gør nu noget sjovt.

Du har nok ret i at den er mindre vild, end 346/510Nm kan signalere,
men man overser jo at det er 2 tons US-Steel der skal flyttes

Bare frontklappen fylder jo en halv parcelhusgrund ;)





--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Mogens... (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-02-04 21:36

On Wed, 11 Feb 2004 21:35:01 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Øehhhhhhh ad 1 : har du nogensinde været med i/prøvet en Scorpio,
>der lukker helt op ?

Helt ærligt, mand


/Mogens

jan@stevns.net (11-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-02-04 21:43

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Helt ærligt, mand

Hvad ? Hvad har du gang i mand ? sagt med bøvet stemme ;)

Helt ærligt, så var det et ganske reelt spørgsmål der blev stillet


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Mogens... (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-02-04 21:47

On Wed, 11 Feb 2004 21:43:23 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Helt ærligt, så var det et ganske reelt spørgsmål der blev stillet

Jow, jow - men en Scorpio Cosworth m/194 hk er jo ikke specielt
hurtig. Hvordan skulle en "145 hk's" så være det


/Mogens

Mogens... (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-02-04 19:40

On Wed, 11 Feb 2004 21:47:29 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jow, jow - men en Scorpio Cosworth m/194 hk er jo ikke specielt
>hurtig. Hvordan skulle en "145 hk's" så være det

Mødte lige een som din på motorvejen - han gav den ellers noget power,
ska' jeg hils' å sig'. Desværre forgæves, hvilket han ærbødigt måtte
sande


/Mogens

Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 21:26

> >Jow, jow - men en Scorpio Cosworth m/194 hk er jo ikke specielt
> >hurtig. Hvordan skulle en "145 hk's" så være det
>
> Mødte lige een som din på motorvejen - han gav den ellers noget power,
> ska' jeg hils' å sig'. Desværre forgæves, hvilket han ærbødigt måtte
> sande

Det kan jo ikke rigtigt komme bag på nogen. Jeg kørte ogsa fra en Daihatsu
Charade forleden.

/ Jan W Nielsen



Mogens... (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-02-04 21:28

On Thu, 12 Feb 2004 21:26:09 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Det kan jo ikke rigtigt komme bag på nogen. Jeg kørte ogsa fra en Daihatsu
>Charade forleden.

I Lupo'en?


/Mogens

Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 21:46

> >Det kan jo ikke rigtigt komme bag på nogen. Jeg kørte ogsa fra en
Daihatsu
> >Charade forleden.

> I Lupo'en?



/Jan W Nielsen



Thomas Krath (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 12-02-04 22:24

>>> Daihatsu Charade forleden.
>
>> I Lupo'en?
>
>

ROFL - det var da i Performance Vectra'en! :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 22:35

> ROFL - det var da i Performance Vectra'en! :)

YEAHHH...!

)

/Jan W Nielsen



Thomas Krath (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 12-02-04 22:39

>> ROFL - det var da i Performance Vectra'en! :)
>
> YEAHHH...!

Sejt! Havde aldrig troet den kunne køre fra en Charade!! ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 22:50

> Sejt! Havde aldrig troet den kunne køre fra en Charade!! ;)

Den napper hwaj som hælst, då....!



/Jan W Nielsen



Ukendt (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-04 23:13



> > Sejt! Havde aldrig troet den kunne køre fra en Charade!! ;)
>
> Den napper hwaj som hælst, då....!
>
>

Hva, den kan sgu da ikke engang nappe en rød Sierra 1.6

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Ukendt (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-04 23:15

> >

> Hva, den kan sgu da ikke engang nappe en rød Sierra 1.6

Nu er den jo osse ret "volds"....

/Jan W Nielsen



Olesen (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 14-02-04 08:36


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:402d4c50$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > >
>
> > Hva, den kan sgu da ikke engang nappe en rød Sierra 1.6
>
> Nu er den jo osse ret "volds"....

Hehe...hvis det var ahem...en vis persons'
der hentydedes til, så kan jeg oplyse,
den aldrig har været svejst i )

-men okay..hvad kan jeres 'ræsere' egentlig
fra 70-110 ??? Må vi få nogle tal.
Både i 3. og 4. gear..(seriøst).

Er godt klar over, 0-100 vil der være
stor forskel fra en 'bowlam' 1.6 til
de 'store' 2.0'er folk sidder med,
men disciplinen 70-100 i 3. og 4. gear
må fortælle noget brugbart ?
Så brug lørdagen til at lave nogle målinger.



Ukendt (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-04 10:06

> -men okay..hvad kan jeres 'ræsere' egentlig
> fra 70-110 ??? Må vi få nogle tal.
> Både i 3. og 4. gear..(seriøst)

Aner det ikke - men min har nogle meget lange gear, hvorfor den formentlig
ikke er specielt hurtig.

Det var mest en joke fra min side, Olesen. Jeg gider ikke deltage i den der
snak om din Sierra. Den er en fin bil til pengene og sikkert temmelig
øknomisk.Samtidig står den jo fantastisk flot selv efter så mange år.

Hvor langt har den i grunden kørt..?

/Jan W NIelsen



Mogens... (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 14-02-04 10:09

On Sat, 14 Feb 2004 10:05:42 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

> Jeg gider ikke deltage i den der snak om din Sierra.
> Hvor langt har den i grunden kørt?



>Den er en fin bil til pengene...

Utroligt, når man tænker på, at den står 5 km fra Vesterhavet.
Normalt ruster biler jo af h***** til i dé områder...


/Mogens

Ukendt (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-04 13:53



> >Den er en fin bil til pengene...
>
> Utroligt, når man tænker på, at den står 5 km fra Vesterhavet.
> Normalt ruster biler jo af h***** til i dé områder...

Vel ikke så utrolig når man tænker på at det er en Ford


PS: Så snakker vi ikke om at min mondeo er begyndt at boble ved
cromhåndtaget igen på bagklappen. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR,
for fanden, sgu og satan, den er lige blevet sandblæst og malet selvsamme
sted for ca. 6 mdr siden af prof. maler.


--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens... (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 14-02-04 13:58

On Sat, 14 Feb 2004 13:53:01 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Vel ikke så utrolig når man tænker på at det er en Ford

Jow, netop :)

>PS: Så snakker vi ikke om at min mondeo er begyndt at boble ved
>cromhåndtaget igen på bagklappen. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR,
>for fanden, sgu og satan, den er lige blevet sandblæst og malet selvsamme
>sted for ca. 6 mdr siden af prof. maler.

Rolig nu :)
Min Omega er afleveret af samme grund -> om igen, værksted/maler!


/Mogens

Roberto Saldo (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 14-02-04 14:16

Tom wrote:
>>>Den er en fin bil til pengene...
>>
>>Utroligt, når man tænker på, at den står 5 km fra Vesterhavet.
>>Normalt ruster biler jo af h***** til i dé områder...
>
>
> Vel ikke så utrolig når man tænker på at det er en Ford

Der er da masser af Ford'er der ruster lystigt, også nyere.

> PS: Så snakker vi ikke om at min mondeo er begyndt at boble ved
> cromhåndtaget igen på bagklappen. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR,
> for fanden, sgu og satan, den er lige blevet sandblæst og malet selvsamme
> sted for ca. 6 mdr siden af prof. maler.

Ja se bare!

Mvh
Roberto (køb en Opel, så kommer det ikke som en overraskelse)


Fam. Olsen (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 14-02-04 15:09


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:402e19f5$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> PS: Så snakker vi ikke om at min mondeo er begyndt at boble ved
> cromhåndtaget igen på bagklappen. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR,
> for fanden, sgu og satan, den er lige blevet sandblæst og malet selvsamme
> sted for ca. 6 mdr siden af prof. maler.

Nå du er også en af dem der læser prof. som proffesionel. Måske det skal
læses som profit. :o/

MVH Niels



Olesen (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 14-02-04 22:34


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Utroligt, når man tænker på, at den står 5 km fra Vesterhavet.
> Normalt ruster biler jo af h***** til i dé områder...

Hov hov...første 6-7 år i Esbjerg.



Olesen (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 14-02-04 22:33


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:402de4e7$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> Det var mest en joke fra min side, Olesen.

Mit indlæg var ellers seriøst ment.
Det var nu mere en generel snak om forskelle på 1.6, 1.8 og
2.0'ere, hvor stor forskellene er i de gængse
discipliner, på baggrund af indlæggene
med chiptuning, - altså forskellen før og efter jeg tænkte på....

> Hvor langt har den i grunden kørt..?

ca. 140 km. idag.



Kim Kristensen (15-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 15-02-04 12:41


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:402dcfda$0$27414$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:402d4c50$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > >
> >
> > > Hva, den kan sgu da ikke engang nappe en rød Sierra 1.6
> >
> > Nu er den jo osse ret "volds"....
>
> Hehe...hvis det var ahem...en vis persons'
> der hentydedes til, så kan jeg oplyse,
> den aldrig har været svejst i )
>
> -men okay..hvad kan jeres 'ræsere' egentlig
> fra 70-110 ??? Må vi få nogle tal.
> Både i 3. og 4. gear..(seriøst).
>
> Er godt klar over, 0-100 vil der være
> stor forskel fra en 'bowlam' 1.6 til
> de 'store' 2.0'er folk sidder med,
> men disciplinen 70-100 i 3. og 4. gear
> må fortælle noget brugbart ?
> Så brug lørdagen til at lave nogle målinger.
>
>
Og vel også i 5. gear?

Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-04 22:51

jan@stevns.net wrote:
:: Øehhhhhhh ad 1 : har du nogensinde været med i/prøvet en Scorpio,
:: der lukker helt op ? Momentomformeren gør nu noget sjovt.

*ROFL*

M.v.h.



Olesen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 11-02-04 21:53


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:6k3l201tjvud084k191lf04fcrqu29eqrr@dtext.news.tele.dk...


> Som jeg skrev for et øjeblik siden - jeg ved det ikke præcist, men i
> forhold til andre biler er et (måske) kvalificeret gæt 7sek fra 0-100

Ka det passe, en kammy's Citroên AX GT gik den på ca. 9 sek ????



Andreas Froesting (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Froesting


Dato : 11-02-04 11:49



John Sahl (11-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 11-02-04 11:58

Andreas Froesting wrote:
>>> Og i øvrigt er den mere komfi på motorvejen en en Yaris. Og jeg har
>>> kørt begge biler.
>>
>> Det kunne jo være, en anden 'testkører' har en anden opfattelse,
>> men fakta er, Lupo'en er ikke så billig som man ville gøre
>> den til.
>
> Hmm... Det er saa lige praecis det jeg er lidt traet af at hoere om
> (no offence til den der skrev det)...
>
> Jeg har koebt en Lupo 3L fordi jeg synes godt om bilen. Ok, fronten
> _kunne_ nok godt vaere flottere, men den koerer ganske godt, er nem
> til bykoersel - ogsaa selvom den ikke har servo - og den kan ogsaa
> runde de 180kmt uden stoerre besvaer og den er ikke saa pokkers
> vindfoelsom omend der er lidt stoej naar man koerer 120+, saa
> motorvej er heller ikke et problem. Desuden er den groenne afgift til
> at overkomme.
>
> Udover det er det nok de faerreste biltyve der giver beskaeftige sig
> med den og set i forhold til statistikken hvor jeg kommer til at
> parkere, saa er det vist meget godt..
>
> Mine personlige erfaringer med Yaris er ikke specielt gode. Synes paa
> en maade det er lidt synd at sammenligne de to. Lupoens indretning er
> lidt mere laekker hvis I spoerger mig - men det er vist en smagssag.
>
> Ok, minimalt bagagerum, men det er ret rummeligt naar man vaelter
> bagsaedet. Benpladsen er heller ikke den bedste paa bagsaedet, men jeg
> skal jo heller ikke sidde deromme og det er lidt frit for folk om de
> vil have et lift eller ej ;)
>
> Jeg er godt klar over Lupoen ikke er den billigste bil totalt set.
> Hvis jeg blot ville billigt frem og tilbage billigt, ville jeg nok
> have kigget paa en gammel Corolla fra slut 80'erne - den kan baade
> koere og vaere nogenlunde billig i drift og der vil formentlig gaa en
> del aar inden Corollaens samlede udgifter kom op bare i naerheden af
> hvad jeg giver for Lupoen.
>
> Men okay, det kan da godt vaere der er flere reps paa Lupoer, omend
> jeg personligt tror det bunder lidt i den foerste udgave af bilen.
> Ser man mandagsbil.dk,
>
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=317
> - er der kun tre 2002 modeller - og der er alligevel blevet aendret
> en del fra tidligere model til denne.
>
> Mon ikke begyndervanskelighederne er ved at vaere vaek?
> Det tror og haaber jeg, men vi faar se...
>
> Hvor mange af jer der har/har haft en 3L har haft problemer med en
> 2002 model?
>
> Jeg koeber den fordi jeg synes godt om den, fordi den koerer godt,
> fordi den har tiptronic og fordi den et eller andet sted er
> forholdsvis billig i drift - omend ikke den billigste.

Min bror er også svært tilfreds med sin Lupo 3L'er. Måske du
burde melde dig ind i www.lupo3lklub.dk ?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



John Sahl (11-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 11-02-04 12:04

John Sahl wrote:

Jeg undskylder lige for at glemme at klippe i forrige indlæg

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Leonard (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 11-02-04 12:57

Andreas Froesting <squik@phpwizard.dk> wrote:

>Men okay, det kan da godt vaere der er flere reps paa Lupoer, omend jeg
>personligt tror det bunder lidt i den foerste udgave af bilen.

Min er en af de allerførste der kom til landet og den har som skrevet
tidligere aldirg haft problemer og været på værksted i utide.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Olesen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 11-02-04 15:40


"Andreas Froesting" <squik@phpwizard.dk> skrev i en meddelelse
news:20040211105257.I80710@smoelfeland.dk...


Jeg er godt klar over Lupoen ikke er den billigste bil totalt set. Hvis
jeg blot ville billigt frem og tilbage billigt, ville jeg nok have kigget
paa en gammel Corolla fra slut 80'erne -

Okay. Så det handler om andet end at køre fra A-B billigst.
Well...så blir udvalget pludselig meget større.


Men okay, det kan da godt vaere der er flere reps paa Lupoer, omend jeg
personligt tror det bunder lidt i den foerste udgave af bilen.
Ser man mandagsbil.dk,
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=317
- er der kun tre 2002 modeller - og der er alligevel blevet aendret en del
fra tidligere model til denne.

Fornuftigt argument egentlig....er der forskel på
turbo mv. i de nyeste ????


Mon ikke begyndervanskelighederne er ved at vaere vaek?
Det tror og haaber jeg, men vi faar se...

Forhåbentlig. Lupo'en er jo efterhånden "gammel".


Jeg koeber den fordi jeg synes godt om den, fordi den koerer godt, fordi
den har tiptronic og fordi den et eller andet sted er forholdsvis billig i
drift - omend ikke den billigste.

TipTronic'en..er det samme udgave teknisk set, som den i Audi-regi
måske mere kendte ?



Andreas Frøsting (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Frøsting


Dato : 11-02-04 16:15

>Okay. Så det handler om andet end at køre fra A-B billigst.
>Well...så blir udvalget pludselig meget større.

Det' jo det :)

>http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=317
>- er der kun tre 2002 modeller - og der er alligevel blevet aendret en del
>fra tidligere model til denne.
>
>Fornuftigt argument egentlig....er der forskel på
>turbo mv. i de nyeste ????

Det ved jeg faktisk ikke.
Jeg vil prøve at spørge forhandleren i morgen. Han er ikke bleg for at
hive en mekaniker med i samtalen og det lader til de ved hvad de
snakker om deroppe.

Han kom selv ind på problemer med bla. forhjulslejer og raspning af
indersiden af dæk i de ældre modeller, men hvis jeg bare undgår at
køre overdrevet ræs og med håndbremsen i svingene, så skulle der ikke
blive problemer. Han nævnte også prisen på lejerne - så kører man helt
automatisk pænt ;)

Raspningen af indersiden skyldtes, ifølge deres mekaniker, at
batteriet i de første modeller lå ude foran og at de gamle modeller
blev sporet efter en bil hvor batteriet lå bagi. Det er flyttet om til
bagagerummet (eller indkøbsposen, hvis man måler på størrelsen i
2002-modellen hvor det ligger ved siden af dækrep. kittet. Det skulle
have gjort forskellen.

Om det så passer ved jeg ikke, jeg har ikke mulighed for at kigge på
en 2001'er..

>TipTronic'en..er det samme udgave teknisk set, som den i Audi-regi
>måske mere kendte ?

Jeg kan prøve at spørge i morgen når jeg henter bilen...

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Leonard (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 11-02-04 17:43

Andreas Frøsting <andreas@phpwizard.dk> wrote:

>Raspningen af indersiden skyldtes, ifølge deres mekaniker, at
>batteriet i de første modeller lå ude foran og at de gamle modeller
>blev sporet efter en bil hvor batteriet lå bagi.

Huh?
Så er der sgu sket en fejl da de samlede min årg. 2000, der er
batteriet i handskerummet bagbagsædet
Men den raspedede godt nok indersiden af fordækkene grundigt ned på
80.000 km ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408683
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste