Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gode erfaringer med Olympus C-50?
Fra : DK - Mikey78 - 6000

Dato : 10-02-04 21:02

Hej NG.

Jeg har kigget på et Olympus C-50 Digitalkamera C-50ZOOM.
Kan I anbefale det?

Mikey

Fra : jane-soren

Dato : 11-02-04 20:09

> Jeg har kigget på et Olympus C-50 Digitalkamera C-50ZOOM.
> Kan I anbefale det?
>
> Mikey

Hej

Jeg har et c-50, som jeg har haft i et par måneder. Jeg er meget tilfreds
med det, men vil samtidig gøre opmærksom på, at det er mit første
digitalkamera.

Jeg havde det krav, at kameraet skulle byde muligheden for at benytte manuel
indstilling af blænde og lukkertid. Disse muligheder har c-50 samtidig med,
at det er forholdsvis kompakt, omend lidt tykt i det.

Jeg havde også kig på Canon A-70/80, da disse også havde de manuelle
indstillinger.

Jeg valgte c-50 til fordel for Canons modeller p.g.a. at c-50 var det
mindre, der gjorde det mere portabelt. Jeg tror dog, at A-70/80 tager lidt
bedre billeder, da der efter sigende skulle være lidt mere støj på
billederne fra c-50. Desuden skal der 4 AA batterier i A-70/80, hvor der i
c-50 sidder et lille lithiumbatteri, med, efter min mening, god levetid
indtil ny opladning.

Kvaliteten på c-50 har jeg intet at udsætte på. Det er et lækkert metalhus,
alt virker godt, og linsen sidder godt beskyttet bag et skydedæksel.

Som sagt....jeg har ikke meget at sammenligne med, og kan kun komme med min
meget subjektive vurdering.

Før jeg købte, terpede jeg alle de reviews jeg overhovedet kunne. Links til
disse kan du finde i denne nyhedsgruppe. Jeg især anbefale www.dpreview.com
, som jeg læste mange gange. Ellers er du da velkommen til at spørge.

Søren

Fra : DK - Mikey78 - 6000

Dato : 12-02-04 13:16

Jeg siger tak for det fine svar.

Mikey

jane-soren besøgte dk.fritid.foto og skrev af uransaglige årsager i
indlægget news:402a7e86$0$29415$edfadb0f@dread15.news.tele.dk følgende: