Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skattefradrag ..
Fra : Jesper Krogh

Dato : 10-02-04 19:47

Hvis jeg nu betaler X,- i rente på et lån jeg har og oplyser det til
skattevæsenet. Jeg betaler Y% i skat ( her 43% bruges vist af alle
ejendomsmæglere i opslag ), hvor meget vil jeg så reelt betale i rente?

Eller rettere, hvordan regner jeg det ud?

Gode links er også velkomne

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Fra : Devilicious

Dato : 11-02-04 00:40

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> ejendomsmæglere i opslag ), hvor meget vil jeg så reelt betale i rente?
>
> Eller rettere, hvordan regner jeg det ud?

Hele udregningen er lidt for lang til at jeg gider at engive den her

Men.. find ud af om din kapitalindkomst er positiv eller negativ. Hvis den
er negativ, har den en skattemæssig værdi på ca. 33% (den kan nemlig kun
trækkes fra i AKK). Hvis den er positiv, betaler du skat af den som din
marginalskat.

Læg evt. mærke til, at hvis du har positiv kapitalindkomst, og du optager
lån hvor du betaler renter, vil renternes skattemæssige værdi være lig din
marginalskat, ihvertfald for den del der kan indeholdes i din positive
kapitalindkomst. Får optagelse af lånet dig til at få en negativ
kapitalindkomst, vil værdien - som nævnt ovenfor - være ca. 33% for den del
mellem "0-i-kapitalindkomst" og den negative del.

Forvirret? Godt, mit arbejde her er gjort... ^_ ^

-dev

Fra : Torben

Dato : 12-02-04 13:40

> [...]
> ejendomsmæglere i opslag ), hvor meget vil jeg så reelt betale i rente?
>
> Eller rettere, hvordan regner jeg det ud?

www.toldskat.dk
direkte link her: http://www.tastselv.toldskat.dk/fskbrgn/sk2004profil.asp
kan du lege alt det du vil med tallene og få resultatet hver gang og lave ny beregning i
det uendelige
vh
Torben