Pejseindsats
Fra : Martin Bech

Dato : 23-04-01 17:36

Jeg overvejer kraftigt at købe en indsats til vores pejs. Da pejsen har
stor åbning, har jeg kig på følgende modeller:

ABC 10/60 og Rais 60.

Er der nogen i nyhedsgruppen, der har erfaring (evt. dårlige) med nævnte
indsatse, eller er der oplagte alternativer?

På forhånd tak.

Hilsen Martin Bech

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 23-04-01 20:34

"Martin Bech" <mbech@usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen i nyhedsgruppen, der har erfaring (evt. dårlige) med nævnte
> indsatse, eller er der oplagte alternativer?

Hej

Jeg har desværre ingen erfaring med pejseindsatse, men hvis ABC'en er med
luft-automatik, som på deres andre ovne, ville jeg helt klart vælge den.

Jeg har en ABC brændeovn, og du har ingen problemer med at skulle skrue op
og ned for primær/sekundær luft på de ovne.

mvh
Bendt

Fra : Martin Bech

Dato : 24-04-01 21:18

In article <9c20m5$dln$1@news.inet.tele.dk>, "Bendt Rasmussen"
<razz2@post.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har en ABC brændeovn, og du har ingen problemer med at skulle skrue op
> og ned for primær/sekundær luft på de ovne.

Indsatsen har automatik, så hvis det virker som du beskriver taler det
for valg af denne model. Den har dog to stk. 12 V blæsere, så den står
vel og summer lidt, forhåbentligt ikke for kraftigt?

Hilsen Martin Bech

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 25-04-01 23:05

> Indsatsen har automatik, så hvis det virker som du beskriver taler det
> for valg af denne model. Den har dog to stk. 12 V blæsere, så den står
> vel og summer lidt, forhåbentligt ikke for kraftigt?

Blæserne er vel for at skabe cirkulation i luften omkring ovnen, og har
formentlig ikke noget at gøre med selve forbrændingen.

Det virker som jeg beskriver - du tænder op, og lader den i øvrigt passe sig
selv indtil der skal mere brænde på.

mvh
Bendt

Fra : Leif & Susanne

Dato : 24-04-01 07:41

Hej Martin

Vore venner har lige købt Morsø indbygningsovn model 1710"
den fås med og uden el blæser.
Den er de rigtig godt tilfreds med.
find den på www.morsoe.com

Venlig hilsen Leif

Martin Bech skrev

Fra : Michael Schrøder

Dato : 24-04-01 13:39

"Martin Bech" <mbech@usa.net> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen i nyhedsgruppen, der har erfaring (evt. dårlige) med nævnte
> indsatse, eller er der oplagte alternativer?

Jeg skal i weekenden tage min nye Rais 60 i brug - så du kan få en
tilbagemelding i næste uge...

mvh Michael Schrøder