Switcher?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-02-04 18:15

Hej Allesammen

Har fået af vide at hvis jeg ikke har trådløst netværk, så skal jeg have
en "switcher", hvis jeg skal have gæst(er) med på nettet.

Har ADSL abbonement hos CC, med " Zyxel 650" router.

Har nu kigget hos : edbpriser.dk, og dér er i mærket Zyxel, lige fra
kr. 189,00 til kr. 47.696,00

Modellerne virker som om de bl.a. er " hastighedsrelateret" ,
min båndbredde er : 1024/128.

Hvad vil I anbefale at jeg køber? Vel at mærke med prisen som det
væsentlige og ikke udseende.
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-02-04 18:49

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:
> Hvad vil I anbefale at jeg køber? Vel at mærke med prisen som det
> væsentlige og ikke udseende.

En switch fåes for få hunderede kroner.
Vil du ha trådløst (og besøg af dine trådløse venner ,
kunne du f.eks. investere i en trådløst router/switch.

Det kunne være D-link 614+
<http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=215>

Koster under 800 kr.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-02-04 19:08

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Vil du ha trådløst (og besøg af dine trådløse venner ,
> kunne du f.eks. investere i en trådløst router/switch.
>
> Det kunne være D-link 614+
> <http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=215>

Et alternativ kunne være en Linksys WRT54G, Airport (Extreme)
kompatibel og 4 ports switch:
ca. 740 kroner inklusiv levering.

Jeg har ikke haft problemer med Linksys. Min oplevelse er, at DLink
laver noget billigt plastic skrammel. Linksys er tilgengæld blevet
købt af Cisco, hvilket forhåbenligt betyder at kvaliteten er i orden.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-02-04 20:14

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> [...]
> laver noget billigt plastic skrammel. Linksys er tilgengæld blevet
> købt af Cisco, hvilket forhåbenligt betyder at kvaliteten er i orden.

Tak for Jeres svar
Preben, du kender mig, jo! Skal det være trådløst, er det kun Apples
Airport der er god nok til mit æstetiske øje

Men Jesper Gylling fandt en lille billig sag, samme mærke som routeren:

http://www.computercity.dk/ under netværk/switsh,

ZyXEL på str. med en pakke smøger, fedt
kr. 199,00 , endnu federe

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-02-04 20:52

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> ZyXEL på str. med en pakke smøger, fedt
> kr. 199,00 , endnu federe

Der røg planen om MacFestHosLone.
Vi kommer KUN på trådløse locations

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 10-02-04 20:57

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Der røg planen om MacFestHosLone.
> Vi kommer KUN på trådløse locations

Det der trådløst, er det ikke noget farligt noget ?
Der var noget i fjernsynet ......

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-02-04 21:26

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Der røg planen om MacFestHosLone.
> Vi kommer KUN på trådløse locations

Og det er ikke pænt at lokke Lone til at være hverken trådløs eller
løs på tråden.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-02-04 22:13

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Og det er ikke pænt at lokke Lone til at være hverken trådløs eller
> løs på tråden.

Hun vil jo gerne selv.
Mangler bare penge til at gøre det med stil*

* i følge Lone kan man kun være trådløs med stil, ved at investere i
Apples dyre Airport.

/Preben (på Airport)
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-02-04 09:37

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Og det er ikke pænt at lokke Lone til at være hverken trådløs eller
> løs på tråden.

LOL

Du er et godt menneske, Thorbjørn

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-02-04 09:37

> Der røg planen om MacFestHosLone.
> Vi kommer KUN på trådløse locations
>
> /Preben

Preben, du kan da bare tage airporten under armen
I plejer ellers at være så go´e til lige at flikke et netværk sammen

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten

Dato : 10-02-04 22:38

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Har nu kigget hos : edbpriser.dk, og dér er i mærket Zyxel, lige fra
> kr. 189,00 til kr. 47.696,00

Du bør hgelt bestemt købe sidstnævnte

> Modellerne virker som om de bl.a. er " hastighedsrelateret" ,
> min båndbredde er : 1024/128.

din båndbrede er underordnet da switchen vil være mindst 10 gange
hurtigere hurtigere end din forbindelse.

> Hvad vil I anbefale at jeg køber? Vel at mærke med prisen som det
> væsentlige og ikke udseende.

køb en 10/100Mbit switch... en der kun kan tale 10 eller 100Mbit vil
du kunne ærger dig over rigtig længe.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-02-04 09:37

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Du bør hgelt bestemt købe sidstnævnte
Ja, havde også på fornemmeren at det er den bedste af modellerne
Gu´ved om de har den på lager :-/

> din båndbrede er underordnet da switchen vil være mindst 10 gange
> hurtigere hurtigere end din forbindelse.
Øee, hvor hurtigt er: hurtigere hurtigere?
Er det en fla´lansk måleenhed?

> køb en 10/100Mbit switch... en der kun kan tale 10 eller 100Mbit vil
> du kunne ærger dig over rigtig længe.

Her bliver jeg godt nok hægtet lidt af, jeg synes at der står 10/100 ved
de fleste, men nogle er Mbit og nogle Mbps .......
okay, sidstenævnte er bytes og ikke bits? det er vist noget vrøvl....
????
Er med , Preben har forklaret
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten

Dato : 11-02-04 18:13

> Ja, havde også på fornemmeren at det er den bedste af modellerne
> Gu´ved om de har den på lager :-/

ellers må du nøjes med en til det halve...

> Øee, hvor hurtigt er: hurtigere hurtigere?
> Er det en fla´lansk måleenhed?

Næsten, men har du aldrig oplevet et atletik stævne hvor træneren
råber "hurtigere" til en 1500m løber der allerede løber "hurtigt"?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-02-04 06:28

> [...]

> Næsten, men har du aldrig oplevet et atletik stævne hvor træneren
> råber "hurtigere" til en 1500m løber der allerede løber "hurtigt"?

Jo, nu du siger det, men jeg har aldrig forstået hvorfor træneren råber
mest, når udøveren er helt gasblå i hovedet!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge