Lås på forhjulet, hvad f..... gør man?
Fra : Thomas

Dato : 10-02-04 17:05

Min knallert har stået stille godt en måneds tid udenfor i det vidunderlige
vejr. Nu har jeg fået styr på det værste rust, men jeg kan ikke få min lås
på skivebremsen af. Jeg kan dreje nøglen uden problemer, men kan ikke hive
pinden fra låsen op med nøglen. Nu har jeg givet den noget rustfjerner,
selvom der ikke var noget at se. Andre gode bud på at få den satan af?

Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-02-04 17:56

Thomas (no@email.com) skrev følgende:
> [...]
> problemer, men kan ikke hive pinden fra låsen op med nøglen. Nu har
> jeg givet den noget rustfjerner, selvom der ikke var noget at se.

Varme... Den er muligvis fyldt med frossen vand. En hårtørrer er god til
jobbet. :)

- Martin

Fra : Thomas

Dato : 10-02-04 18:08

> Varme... Den er muligvis fyldt med frossen vand. En hårtørrer er god til
> jobbet. :)
>
> - Martin

Kan man bruge en lighter eventuelt? Jeg tror ikke jeg har en
forlængerledning der rækker fra 2. sal...

Thomas

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 10-02-04 18:18

"Thomas" <no@email.com> skrev i en meddelelse
> Kan man bruge en lighter eventuelt? Jeg tror ikke jeg har en
> forlængerledning der rækker fra 2. sal...

ja

Fra : Mikkel Lund

Dato : 10-02-04 18:19

> [...]
> pinden fra låsen op med nøglen. Nu har jeg givet den noget rustfjerner,
> selvom der ikke var noget at se. Andre gode bud på at få den satan af?

Hej

Jeg ville drukne den i WD40 og lade den stå en times til. Der efter kan du
sikker lirke den på.

Hilsen Mikkel

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-02-04 18:36

> Jeg ville drukne den i WD40 og lade den stå en times til. Der efter
> kan du sikker lirke den på.

Husk at fedt bremseskiven af bagefter, ellers får du nok en nærdødsoplevelse
næste gang du kører en tur. *fnis*

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Bedst

Dato : 10-02-04 18:30

Hejsa jeg ville ta en vinkelsliber (evt. en motorsav) og så hak lortet af,,,
Håber det kan hjælpe,,,,,

Fra : HpeA

Dato : 10-02-04 18:41

Hejsa`

Det har jo været vådt & frosten har jo osse haft bid, så mon ikke sådan en
god spand rigtigt varmt vand fra el-kedlen stille og roligt, og så wd-40
lige bag efter. Det virkede på min. Jeg fjols brugte den direkte fra
butikken uden at efter smørrer eller noget. så den var lige lidt svær at få
op klokken r** om morgen og man havde jo travelt .
Det er fantastisk at se hvordan wd-40 nærmest fortrænger vand

hilsen

HP

Fra : Thomas

Dato : 10-02-04 19:06

"HpeA" <hpea@NOWAYfarmands.dk> wrote in message
> [...]

> op klokken r** om morgen og man havde jo travelt .
> Det er fantastisk at se hvordan wd-40 nærmest fortrænger vand

Sikke mange forslag
Jeg tror jeg vil prøve det med kogende vand & så en sjat wd40 til desert, så
kan den jo se hvad den si'r til dét..

Thomas

Fra : Mikkel Lund

Dato : 10-02-04 20:09

> [...]
> pinden fra låsen op med nøglen. Nu har jeg givet den noget rustfjerner,
> selvom der ikke var noget at se. Andre gode bud på at få den satan af?

Hvis der er is i låsen, kan man prøve at ligge nøglen på kogepladen
indtil den er godt varm. Hvor efter man hurtigt stikker den i låsen.
Lader den sidde i et minut, så er isen væk.
Dette kan dog kun anbefales med nøgler der ikke har plastikbeklædning
og bør kun udføres af person iklædt varmeluffer.

Hilsen Mikkel

PS det skal dog nævnes at isen ikke er helt væk, så gi låsen en gang
WD40 og derefter en god olie.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 10-02-04 20:19

"Mikkel Lund" <mmlu03@control.auc(fjern).dk> skrev i en meddelelse
> Hvis der er is i låsen, kan man prøve at ligge nøglen på kogepladen
> indtil den er godt varm. Hvor efter man hurtigt stikker den i låsen.
> Lader den sidde i et minut, så er isen væk.

Hvis man først skal ned fra 2. sal, så er den kølet pænt meget af inden...
jo hurtigere man løber jo hurtigere bliver den jo kølet af

Fra : Mikkel Lund

Dato : 10-02-04 20:43

"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Mikkel Lund" <mmlu03@control.auc(fjern).dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis man først skal ned fra 2. sal, så er den kølet pænt meget af inden...
> jo hurtigere man løber jo hurtigere bliver den jo kølet af

Ikke hvis man ligge den anden hånd oven på!!!
Jeg har gjort det er par gang fra 1.sal

Hilsen Mikkel

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 10-02-04 21:02

> Ikke hvis man ligge den anden hånd oven på!!!
> Jeg har gjort det er par gang fra 1.sal

Så vil jeg mene at det er langt mere praktisk at bruge en lighter til at
varme nøglen op med - så slipper man også for løbeturen ned af trappen :)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 10-02-04 21:16

> [...]
> varme nøglen op med - så slipper man også for løbeturen ned af trappen :)

Det må så være en af de meget få fordele der er ved at være ryger!!