Hjælp til at finde et cirkulære
Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 10-02-04 15:41

Jeg leder efter et cirkulære, som iflg. Karnov skulle hedde "cirk 2001 192
(TScirk 2001 37)". (Det handler om ligningslovens § 8A. Jeg har været inde
på Retsinfo.dk, men kunne ikke finde det dér. Er det fordi det ikke findes
på Retsinfo, eller er det bare mig, der ikke kan finde ud af at bruge deres
søgesystem?

Mvh.
Lars

Fra : bem

Dato : 10-02-04 16:01

Lars Rosenmeier wrote:
> [...]
> fordi det ikke findes på Retsinfo, eller er det bare mig, der ikke
> kan finde ud af at bruge deres søgesystem?

Prøv at søge på cirkulære 191 fra 2001. Jeg tror det er en fejl i Karnov.

/Bo

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 10-02-04 17:25

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at søge på cirkulære 191 fra 2001. Jeg tror det er en fejl i Karnov.

Det havde du ganske ret i. Tak for hjælpen. Hvordan kunne du egentlig vide
det?

Mvh.
Lars

Fra : bem

Dato : 10-02-04 17:40

Lars Rosenmeier wrote:

> Det havde du ganske ret i. Tak for hjælpen. Hvordan kunne du egentlig
> vide det?

Jeg kunne huske, at cirkulæret havde nummer 191.

Nej, jeg søgte bare på alle cirkulærer fra 2001, kiggede omkring 190 og så
fandt jeg det jo ret hurtigt

/Bo

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 11-02-04 14:33

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg søgte bare på alle cirkulærer fra 2001, kiggede omkring 190 og så
> fandt jeg det jo ret hurtigt

Jamen tak for det.

Kan du så også fortælle mig, hvorfor cirkulæret - og andre cirkulærer vel
også - har to navne? Cirkulæret skulle iflg. Karnov også hedde TScirk 2001
37. (Og en dame jeg lige har talt med i skattevæsenet, kendte det også kun
som nr. 37 fra 2001.) Det kunne man så vidt jeg kunne se, ikke søge på i
retsinfo.

Mvh.
Lars

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 11-02-04 15:26

"Lars Rosenmeier" skrev 11.02.2004 14:32:

> [...]
> som nr. 37 fra 2001.) Det kunne man så vidt jeg kunne se, ikke søge på i

TScirk. (eller TSS-cirkulærer) betyder at det er et cirkulære udsendt af
Told- og Skattestyrelsen. De har deres egen nummerering, som er fortløbende.
Du kan finde dem under disse numre på www.toldskat.dk (under Rådgiver ->
Love og Regler -> Cirkulærer fra Told- og Skattestyrelsen).

/kristian

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 13-02-04 00:04

Tak.