Det måtte jo ske .. cross banen :-)
Fra : dots

Dato : 10-02-04 15:25

Lidt inspiration til alle jer der har staldet dyret op for vinteren Find
en crosser og en bane og kør løs, det er bare sjovt!

Igår, da jeg hentede min Honda hos JØ, inviterede han lige ud til
træningsdag på Svebølle Motorcrossbane.
Jeg har ikke sat hjul på en crossbane, siden jeg tiltede på den i Kolding
sidste forår og det var første gang. Såeh...

Meen gamle Trofast og jeg drev til Svebølle og ud på banen.
Det blev ikke til mange omgange, det er halvhårdt - til gengæld er det bare
for fedt! Nu blir jeg nødt til at melde mig ind i crossklubben og køre en
hel masse mér

- dots -
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-02-04 16:18

Jep, det er hårdt og sjovt, rigtig sjovt faktisk.

Prøvede et par ture her i Århus sidste år, på en kammerats crosser. Jeg
havde egentlig ret små forventninger selv, men blev hurtigt "solgt". Nu har
jeg langt om længe selv fået investeret i en, så jeg glæder mig til at komme
afsted. Jeg mangler bare lige et par støvler, crosshjelm og briller, alt
andet udstyr har jeg fået fat i. Så nu kan det ikke varer længe, før jeg
skal ud og kører i mudder.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-04 17:03

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afsted. Jeg mangler bare lige et par støvler, crosshjelm og briller, alt
> andet udstyr har jeg fået fat i. Så nu kan det ikke varer længe, før jeg

Det er ren nydelse, og så gør det ikke noget at det gør ondt i hele kroppen
dagen efter

Jeg tror jeg kører cross til jeg dør.

Rittig

Fra : TheHobbit

Dato : 10-02-04 18:59

Claus Rittig wrote:
> Jeg tror jeg kører cross til jeg dør.
Hvis jeg kender jer nordjyske kørere ret så kan du nok kombinere de to
aktiviteter....

/Stephan

Fra : dots

Dato : 10-02-04 22:57

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse >
> Jeg tror jeg kører cross til jeg dør.
>
> Rittig

Har lige snakket med Pein om at få endurolicens, det skulle være lidt
billigere
- jeg har slet ikke check på at det der, men jeg vil gerne køre !

dots

Fra : André T.

Dato : 10-02-04 23:57

> Har lige snakket med Pein om at få endurolicens, det skulle være lidt
>billigere
>- jeg har slet ikke check på at det der, men jeg vil gerne køre !

Enduro licens er billigere, men så kan du også kun træne, på
banerne...
(altså ingen løb)

Men hva' faen... Hvis du bare vil tulle rund, og ha det sjovt er det
den bedste licens for dig

Se evt. http://www.dmusport.dk/motcross/index-mx.htm

Watch out, and have fun..

VH

André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
-------------------©--------------------

Fra : dots

Dato : 11-02-04 11:24

"André T." <No@Spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> banerne...
> (altså ingen løb)
>
> Men hva' faen... Hvis du bare vil tulle rund, og ha det sjovt er det

Jeg vil bare tulle rundt og øve mig
Crossbanen er rigtig god træning til off-roadsporet, og måske også nok til
at jeg engang kan køre et enduroløb.

> Watch out, and have fun..

Jeps

dots

Fra : Pein

Dato : 12-02-04 21:35

Det er halvhårdt første gang (og måske lidt mere), og du orker ikke at
køre ret meget, fordi du er lidt nervøs og bruger for mange kræfter på
ingenting.
Men efter kort tid kan du køre mange flere omgange før du bliver træt,
ikke fordi du bliver ret meget bedre på kort tid, men fordi du bliver
vandt til cyklens reaktioner og slapper mere af.

Det er i hvert fald mine nybegyndererfaringer. Man står der helt udaset
efter kun 5 omgange, men allerede næste gang kører man uden videre 8
omgange i rap, og endda i et lidt hurtigere tempo.
Og så bliver man ivrig, og skal derefter hjem og fuske med gaffatape og
kabelstrips for at få den til at hænge sammen igen.

Men hvis du vil køre meget på den samme bane, så check lige om det kan
betale sig at du melder dig ind i klubben, i stedet for at betale fra
gang til gang. Og check så lige om du kan blive medlem uden at skulle
betale for hele molevitten.
Hvis du ender med at betale for både crosslicens og DMU medlemsskab
fordi du vil være medlem af klubben, så skal du jo ikke have
endurolicens gennem enduroklubben.

Jeg har forresten lige sendt ansøgningsblanket m.m.

/Niels

Fra : dots

Dato : 12-02-04 22:55

"Pein" <niels@peinfjern-dette.dk> skrev i en meddelelse
> Det er halvhårdt første gang (og måske lidt mere), og du orker ikke at
> køre ret meget, fordi du er lidt nervøs og bruger for mange kræfter på
> ingenting.

Dét tror jeg på !
Men ser frem til

................> Hvis du ender med at betale for både crosslicens og DMU
medlemsskab
> fordi du vil være medlem af klubben, så skal du jo ikke have
> endurolicens gennem enduroklubben.

Dette tjekker jeg på lørdag, der kører jeg på crossbanen igen.
Jeg var derude idag, frossen sporkørt crossbane = blå knæ - av! Min knædims
beskyttede ikke der hvor knæet var blåt, fra da vi stod på ski efter
XT350'eren

> Jeg har forresten lige sendt ansøgningsblanket m.m.

Tusind tak, jeg kigger på det, har også talt med Løven om baneprøven.

dots