Hvilke fjedre i forgaflen?
Fra : RacerNiels

Dato : 10-02-04 14:57

Hej ng,

Jeg skal vist snart have nogle andre fjedre i forgaflen på Madam Blå, og
eftersom jeg jo efterhånden nægter at købe noget i DK, har jeg kigget i
Tyskland. Porto'en ødelægger besparelsen en lille smule, men der er mere at
vælge imellem.

Men HVAD skal man så vælge? Er forskellen på Öhlins og Wirth bare det
medfølgende klistermærkes farve, eller hyr?
Nogen der kender Promoto? Et af stederne ser det ud til at det er Wilbers
der laver dem(?)
Ellers er der WP, Technoflex, Bitubo, Hyperpro foruden de ovennævnte.

Anyone??

Niels
S FAU himmelblau *stadig en Zouk - det italienske er bare plastik*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-02-04 15:15

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

> Men HVAD skal man så vælge? Er forskellen på Öhlins og Wirth bare det
> medfølgende klistermærkes farve, eller hyr?

Ja. Uden at kunne bevise det iøvrigt vil jeg mene at de fleste af de
nævnte mærker kan levere en affjedring der er 'god nok' til alt andet
end den mest kræsne racer.

Der er sådan lidt religion/mærkesnobberi i det...

> Ellers er der WP, Technoflex, Bitubo, Hyperpro foruden de ovennævnte.

....og i erkendelse af det vil jeg da lige høre om du er faldet over en
tysk butik der sælger WP ting?

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : RacerNiels

Dato : 10-02-04 15:50

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
> Der er sådan lidt religion/mærkesnobberi i det...
> ...og i erkendelse af det vil jeg da lige høre om du er faldet over en
> tysk butik der sælger WP ting?

Ja, jeg fandt en, men nu kan jeg ikke finde den igen. Jeg håber de svarer på
min mail - ellers må jeg lige over på den anden computer igen og kigge i
"History"

Ellers er der ham her:
http://www.parts-for-bike.de/rolf/

Dem her har jeg også lige fundet
http://www.wemi.nu/

Vender tilbage senere....

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-02-04 16:28

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

[WP i Dyskland]

> Ellers er der ham her:
> http://www.parts-for-bike.de/rolf/

Hmmm... Ja, der er da 1600 ex. porto at spare på sådan en fætter.

Det er da også en sjat.

Fra : NielSV650

Dato : 12-02-04 22:13

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> Ja, jeg fandt en, men nu kan jeg ikke finde den igen. Jeg håber de svarer

> min mail - ellers må jeg lige over på den anden computer igen og kigge i
> "History"

ARGH! Død og kritte!
History er slettet, og jeg kan bare ikke finde den skide side igen >
Der var ellers WP til 95? og 105? inkl olie.
Nå, men jeg har et par forespørgsler ude, så jeg håber på nogle flere priser
hist og pist fra.

I shall return!

Niels
S FAU himmelblau

Fra : NielSV650

Dato : 13-02-04 14:05

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
> ...og i erkendelse af det vil jeg da lige høre om du er faldet over en
> tysk butik der sælger WP ting?

www.white-power.de

95? for et sæt til SV'eren og porto ca 25? for 4 sæt fjedre.

Hvem er med??
Mig selv, sagde hunden
Freddy Lang
Mikkel(?)
....??

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Freddy Lang

Dato : 13-02-04 14:28

NielSV650 wrote:
> [...]
>

> www.white-power.de
>
> 95? for et sæt til SV'eren og porto ca 25? for 4 sæt fjedre.

Jep, jeg er med. Check din mail.
--
Freddy
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 13-02-04 18:56

"NielSV650" skrev i meddelelsen news:c0ih8k$3v7$1@news.net.uni-c.dk...

> www.white-power.de
>
> 95? for et sæt til SV'eren og porto ca 25? for 4 sæt fjedre.

Jeg kan da ikke få andet end fjederben frem, og SVeren er ikke engang med
der !

> Hvem er med??
> Mig selv, sagde hunden
> Freddy Lang
> Mikkel(?)
> ...??

Hvordan fungerer det ? Hvem bestiller ? Hvor kan man afh. ?

Det lyder da ok, medmindre besparelsen bliver ædt op af fragt fra køber til
os andre.
Hvad lander Öhlins på i pris ?

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : NielSV650

Dato : 14-02-04 01:08

"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> wrote in message
> Jeg kan da ikke få andet end fjederben frem, og SVeren er ikke engang med
> der !

Nej, det skider lidt. Jeg skrev bare direkte til dem.

> Hvordan fungerer det ? Hvem bestiller ? Hvor kan man afh. ?
> Det lyder da ok, medmindre besparelsen bliver ædt op af fragt fra køber
til
> os andre.

Ja, det er jo lige det. Jeg havde tænkt mig at bestille her til Lyngby. Du
bor i det mindste på Sjællland, kan jeg se
Overfør penge til min konto - så kan de trække pengene derfra.

> Hvad lander Öhlins på i pris ?

Harris Performance tog vist £69 for dem. Det er heller ikke helt skidt

Niels
S FAU himmelblau
http://www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-02-04 04:50

NielSV650 wrote:
> "Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> wrote in message

[SNIP-SNAP]

> Harris Performance tog vist £69 for dem. Det er heller ikke helt
> skidt

Øhm... a'hvaba? Ifølge Öhlins' egen hjemmeside har de slet ikke
forgaffelfjedre til SV i deres program...

--
Freddy
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 14-02-04 10:02

"Freddy Lang" skrev i meddelelsen

> Øhm... a'hvaba? Ifølge Öhlins' egen hjemmeside har de slet ikke
> forgaffelfjedre til SV i deres program...

Prøv at kigge på http://www.harris-performance.com brug "sv 650" som
søgeord.

Ved køb af 4 sæt derfra lander prisen ca. på 930,- /sæt v. kurs 11,2. og dem
der ikke har mulighed for at hente selv skal regne med 46,50 ekstra til
PostDK. Det hele afhænger selvfølgelig af om de vil sende öhlins ud af
landet..

Personligt er jeg mest interesseret i öhlins.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : NielSV650

Dato : 14-02-04 10:48

> Prøv at kigge på http://www.harris-performance.com brug "sv 650" som
> søgeord.

Eller brug dette lille lækre link:
<http://www.harris-performance.com/cgi-bin/sh000001.pl?ACTINIC_REFERRER=http
%3a%2f%2fwww%2eharris%2dperformance%2ecom%2fwebsite%2facatalog%2fsearch%2eht
ml&REFPAGE=http%3a%2f%2fwww%2eharris%2dperformance%2ecom%2fwebsite%2facatalo
g%2fOnline_Catalog_Suzuki_front_fork_springs_106%2ehtml&WD=650&PREVQUERY=REF
PAGE%3dhttp%253A%252F%252Fwww%2eharris%2dperformance%2ecom%252Fwebsite%252Fa
catalog%252FOnline_Catalog_Suzuki_front_fork_springs_106%2ehtml%257C%257C%25
7C%26PREVQUERY%3dSS%253D60%2526PR%253D%2d1%2526TB%253DA%2526SHOP%253D%2b%26R
ANDOM%3dNETQUOTEVAR%253ARANDOM%26PAGE%3dSEARCH%26SS%3d650%26TB%3dA%26PR%3d%2
d1%26GB%3dA%26SX%3d0&PN=Online_Catalog_Suzuki_front_fork_springs_106%2ehtml%
23aOHL_2d8657_2d80#aOHL_2d8657_2d80>

> [...]
> der ikke har mulighed for at hente selv skal regne med 46,50 ekstra til
> PostDK. Det hele afhænger selvfølgelig af om de vil sende öhlins ud af

Hvor får du de 930kr fra? 60*11,2 = 672 + 17,5%VAT = 789,6Dkr
De tager vel ikke 140 i porto pr sæt(????)
Skal vi overhovedet betale VAT??

Øhh.. har lige kigget på hjemmesiden - jo, der er sørme £44 pund i porto
=

Ydermere står der: "It is Ohlins policy for their product to be supplied by
the in-country importer/supplier, therefore we can only supply to mainland
UK."

Hmm...
Hvis man kun bestiller ét sæt bliver det ialt 1067kr, så for dem der skal
smide 46,5 efter PostDK kan det jo næsten lige så godt betale sig at købe
direkte selv.
Eller bestille hos www.kjmotorcykler.dk til 1170kr.

> Personligt er jeg mest interesseret i öhlins.

Tja.. jeg er nærmest ligeglad. Gert (RIP) fra GMR-teknik snakkede om at WP
var bedre end Öhlins. Om det var fordi det lige var dem han havde på lager,
ved jeg ikke, men jeg ved i hvert fald at de virker rigtig godt på den SV de
blev monteret i.

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 14-02-04 17:36

"NielSV650" skrev i en meddelelse news:c0kq4h$oaq$1@news.net.uni-c.dk...

Snip. **Et megalink**

> Hvor får du de 930kr fra? 60*11,2 = 672 + 17,5%VAT = 789,6Dkr
> De tager vel ikke 140 i porto pr sæt(????)

Jeg lagde 4 sæt i indkøbskurven, og valgte DK som destination. Voila 331,79
GBP * 11,2 : 4 = 929 DKR

> Skal vi overhovedet betale VAT??

Ja. Med mindre du har et eller andet momsnr. og kan trække det fra. Som
privat slipper du ikke.

> [...]
by
> the in-country importer/supplier, therefore we can only supply to mainland

Ja, den har jeg også set, men de sendte da til ND´s fazer. Det er da et
forsøg værd.

> Eller bestille hos www.kjmotorcykler.dk til 1170kr.

Hmm, var der ikke noget om en der havde sat en 1000,- grænse

> [...]
lager,
> ved jeg ikke, men jeg ved i hvert fald at de virker rigtig godt på den SV

WP er rigtigt gode. Dem har min kammerat i sin SVer. Det var nok mere for at
prøve om der var forskel. Men der er vel ikke nogen grund til at betale alt
for meget ekstra for det, når man nu ved a WP er kvalivare. Så jeg trækker i
land med Öhlins igen, medmindre at i andre er mest tændt på dem.

Kan vi ikke få en opsumering på hvilke muligheder der er og til hvilke
priser. Det er ved at være lidt rodet at finde rundt i

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : NielSV650

Dato : 15-02-04 13:25

"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> wrote in message
> Hmm, var der ikke noget om en der havde sat en 1000,- grænse

Netops

> Kan vi ikke få en opsumering på hvilke muligheder der er og til hvilke
> priser. Det er ved at være lidt rodet at finde rundt i

kjmotorcykler har Hyperpro inkl olie til 995kr og Wilbers til 899kr (Öhlins
til 1170kr)
MC-nøglen: Wirth til 856,-kr
eBay: Wirth til 69? + porto
fearless-bike.de har Promoto (Wilbers) til ?79 + porto
white-power.de: 95? pr sæt. Porto ~25? for 4 sæt.
harris performance: Öhlins til ~930kr pr sæt inkl porto

Jeg tror mit valg falder på WP.

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 15-02-04 14:25

"NielSV650" skrev i meddelelsen news:c0nnln$q92$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg tror mit valg falder på WP.

Og jeg tilslutter mig med det samme.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-02-04 08:02

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

> www.white-power.de
>
> 95? for et sæt til SV'eren og porto ca 25? for 4 sæt fjedre.
>
> Hvem er med??
> Mig selv, sagde hunden
> Freddy Lang
> Mikkel(?)

Jeg har et standpunkt til jeg tager et nyt. Jeg var så heldig
at vinde en ebay auktion i går aftes, så min nye, brugte
Øhlins bagdæmper skulle gerne komme med posten engang snart.

Fra : NielSV650

Dato : 16-02-04 10:34

> Jeg har et standpunkt til jeg tager et nyt. Jeg var så heldig
> at vinde en ebay auktion i går aftes, så min nye, brugte
> Øhlins bagdæmper skulle gerne komme med posten engang snart.

Yup, det er læggart med eBay!
Skal du så have gaffelfjedre med alligevel eller hyr?

Ellers kan der vist ikke gå længe før jeg bestiller 4 sæt.

Freddy Lang + bror
Kenn H Jensen
mig selv

Har jeg glemt nogen?

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-02-04 11:42

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

> Yup, det er læggart med eBay!

eBay er vores ven

> Skal du så have gaffelfjedre med alligevel eller hyr?

Nope, min forgaffel er i topform.

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 10-02-04 15:47

RacerNiels wrote:
> [...]
> Wilbers der laver dem(?)
> Ellers er der WP, Technoflex, Bitubo, Hyperpro foruden de ovennævnte.

Jeg har lige købt Hyperpro til forgaflen for 1100,- (Det skal jo passe til
bagdæmperen
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : RacerNiels

Dato : 10-02-04 15:57

"Rune (Bandit600RR)" <RURremovethis@tele2adsl.dk> wrote in message
> Jeg har lige købt Hyperpro til forgaflen for 1100,- (Det skal jo passe til
> bagdæmperen

Jeg vil ikke give en ? over 1000kr.
Det må kunne krejles!!

Niels *har sikkert taget skade af at bo i Jylland i ½år*
S FAU himmelblau

Fra : nd

Dato : 10-02-04 16:26

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
> "Rune (Bandit600RR)" <RURremovethis@tele2adsl.dk> wrote in message
>
> Jeg vil ikke give en ? over 1000kr.
> Det må kunne krejles!!

Nu ved jeg ikke hvad du kører på, men er der ikke et eller andet der passer
her for under 1000,-?
http://www.harris-performance.com/website/frameset2.htm

vh

nd

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-02-04 16:36

"nd" <ndr.tf.slet@taarnby.dk> writes:

> Nu ved jeg ikke hvad du kører på, men er der ikke et eller andet
> der passer her for under 1000,-?
> http://www.harris-performance.com/website/frameset2.htm

Øv... De vil kun sælge Öhlins til briter. Det er ellers billigt

Fra : RacerNiels

Dato : 10-02-04 17:14

> Øv... De vil kun sælge Öhlins til briter. Det er ellers billigt

Har du spurgt? Sådan nogle knaldperler!
Niels "nd" der, har da ellers lige modtaget sin Öhlins derfra.
Skriv igen - så laver vi en samlet ordre hvis portoen er helt i skoven.

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-02-04 09:00

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
>
> Har du spurgt? Sådan nogle knaldperler!

Næh, jeg tog bare det de skrev på deres side for gode varer. Men hvis
FazerNiels har fået lokket noget Öhlins ud af dem kan det vel lade
sig gøre igen.

De kommer lige på listen over mulige leverandører.

Fra : Jack Jensen

Dato : 12-02-04 19:43

Hej
Prøv lige at checke dette link.

http://www.ambi-bike.de

Han er billig og en pålidelig leverandør.
Hils fra Jack Jensen - Dänemark

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-02-04 08:15

"Jack Jensen" <jackX.jensen@mail.dk> writes:

> Prøv lige at checke dette link.
>
> http://www.ambi-bike.de
>
> Han er billig og en pålidelig leverandør.

Jeg synes da hans Wilbers er dyre(for visse værdier af 'dyr' - det er
naturligvis billigere end i .dk)

ham parts-for-bike fyren var ihvertfald billigere med WP.

Fra : nd

Dato : 10-02-04 17:27

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse

> Øv... De vil kun sælge Öhlins til briter. Det er ellers billigt

Nope, de sendte en 46HRC bagdæmper hjem til mig på Frederiksberg Så mon
de ikke osse kan sende et par forgaffelfjedre til DK?

vh

nd
Fazer, nu med Öhlins

---

Fra : RacerNiels

Dato : 10-02-04 17:32

"nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote in message
> Nope, de sendte en 46HRC bagdæmper hjem til mig på Frederiksberg Så mon
> de ikke osse kan sende et par forgaffelfjedre til DK?

Heh.. det har jeg også lige skrevet. Hvad tog de i porto??

Niels
S FAU himmelblau

Fra : nd

Dato : 10-02-04 17:42

> Heh.. det har jeg også lige skrevet. Hvad tog de i porto??

Spøjst, jeg kan ikke se den første meddelse jeg kom til at sende af sted!?!
OE. XP og nyhedsgrupper er ikke altid den heldigste kombination...

Læs den sidste meddelse jeg har sendt og som jeg godt kan ses???

vh

Niels

---

Fra : Bjørn S

Dato : 10-02-04 17:31

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse
> Øv... De vil kun sælge Öhlins til briter. Det er ellers billigt
Nu ser det ud til at være + 17 % mva, men aligevel endel at hænte.
Vi sender da bare 20 uopfordrede henvendelser til Louis (Selv om de nok
vil blive pålagt kun at sælge til DE)

--
/Bjørn

Fra : nd

Dato : 10-02-04 17:38

> [...]

Nope, de sendte en 46HRC bagdæmper hjem til mig på Frederiksberg Så mon
de ikke osse kan sende et par forgaffelfjedre til DK?

Portoen for HRC'en var 25 pund uden nogen for rabat. Vægten var lidt over 4
kg. Den blev bragt til døren af TNT.

Wim Kroon i Holland, de kødhoveder, vil hellere støtte Finn Ingenting.
Derfor vil de ikke sælge Öhlins ud af Benelux -desværre, da de er
billigere
http://www.ohlins.nl/

vh

"FazerNiels"
nu med Öhlins

---

Fra : NielSV650

Dato : 14-02-04 15:20

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> "Rune (Bandit600RR)" <RURremovethis@tele2adsl.dk> wrote in message
>
> Jeg vil ikke give en ? over 1000kr.
> Det må kunne krejles!!

Mere 'hmm...'

Kjmotorcykler tager 995 for Hyperpro inkl olie. Det var da også en
mulighed...

Jeg stemmer for, at der i slikbutikker, pizzaria'er og mc-butikker kun er to
(2!!!!) ting at vælge imellem. Så er det meget nemmere bare at vælge én fra
og tage den anden.

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Freddy Lang

Dato : 10-02-04 19:29

RacerNiels wrote:
> [...]
> Wilbers der laver dem(?)
> Ellers er der WP, Technoflex, Bitubo, Hyperpro foruden de ovennævnte.

Torben (fra Vandel) fik et sæt WP i hans gafler i efteråret, og det var vist
bare noget, der virkede.

Hvis du finder et godt sted, og beslutter dig for at handle, så må du gerne
gi' mig et praj i forvejen... jeg kunne også godt bruge et sæt. Og så kunne
vi jo deles om portoen.

Freddy
SV 650 S-K1
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk
http://www.zierra.com

Fra : RacerNiels

Dato : 10-02-04 21:06

"Freddy Lang" <freddy.lang(SLETDETTE)@tdcadsl.dk> wrote in message
> Torben (fra Vandel) fik et sæt WP i hans gafler i efteråret, og det var
vist
> bare noget, der virkede.

Jeps, jeg ved det - det er også derfor jeg har kigget efter dem.

yes yes - will do

/Niels
S FAU himmelblau

Fra : Freddy Lang

Dato : 11-02-04 00:42

RacerNiels wrote:

> Jeps, jeg ved det - det er også derfor jeg har kigget efter dem.

Okay. Han fik dem jo hos Gert, og der kostede de vist omkring en bred for et
sæt. Det er ikke slemt, men nu er den option jo desværre ikke til stede
længere...

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 11-02-04 01:02

> [...]
>
> Anyone??
>
> Niels
> S FAU himmelblau *stadig en Zouk - det italienske er bare plastik*

Der er jo ikke noget magisk i en fjeder, så dér er det jo næsten lige meget
hvilket mærke man vælger. Det eneste der spiller ind er jo hvad kvalitet
stålet er af hvilket jo indvirker på levetiden. Jeg kan huske for en bekendt
af mig, hvordan hans Honda CB 750 efter et par år var blevet ca. 1 tomme
lavere foran/i forgaflen fordi han fortsat kørte med de originale fjedre,
kontra min der i garagen var parkeret ved siden af, hvor jeg havde skiftet
til Ceriani forgaffel, var uforandret i højden.

Noget andet er desuden om man så evt. ønsker fjedre med anden graf, altså
hårdere, blødere eller progressive.
Først når fjederproducenterne begynder at lave fjedre med ellipseformede
tværsnit kontra runde tråde vil der jo være forskel for fjedre lavet ud af
det samme materiale og med samme viklinger.

Der hvor der straks anderledes er forskelle på forgafler er jo vedr. alle de
mulige dæmperfunktioner i forgaflerne og produktionskvaliteten og også
dæmper olierne eller evt. tilføjet lufttryk.

Mvh. Gert Thorgersen