Skrivning til fil
Fra : Richard

Dato : 10-02-04 14:46

Jeg vil skrive til en fil, jeg bruger metoderne
FileOpen, write og FileClose,
men det vil ikke noget, for det første vil write ikke modtage en
konkateneret streng, og derefter kommer der semikolonerne med som definerer
strengen, og et komma for hver gang man skriver, jeg har hårdt brug for en
åbenbaring, koden ses nedenfor

FileOpen(FilNr, mapsFil, OpenAccess.Write)
'Write(FilNr, "rd ")
'Write(FilNr, Chr(34))
'Write(FilNr, mohaaPath)
'Write(FilNr, "main\PK3*.*")
'Write(FilNr, Chr(34))
'Write(FilNr, vbCrLf)
Write(FilNr, "rd " & Chr(34) & mohaaPath & "main\PK3*.*" & Chr(34) & vbCrLf)

De korte linjer er fordi at den ikke kunne modtage en konkateneret streng,
og den langevar sådan som jeg ville have den, men det ville den ikke
godtage, men da jeg prøvede at dele det op, til de små sætninger virkede
det,
resultatet skulle gerne se således ud
rd "d:\spil\mohaa2\main\pk3\"

men det ser således ud
"rd ",","d:\spil\mohaa2\","main\PK3*.*",","
",

fejlmeddelesen ved den konkatenerede streng er

An unhandled exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in
microsoft.visualbasic.dll
Additional information: Object reference not set to an instance of an
object.

jeg har også prøvet dette
Dim str As String = "rd " & Chr(34) & mohaaPath & "main\PK3*.*" & Chr(34)
Write(FilNr, Str)

som gav samme fejlmeddelse

NEED help

Fra : Richard

Dato : 10-02-04 16:35

Nå det endte med at jeg selv løste problemet, som var at man skulle bruge
printline istedet for writeline

Fra : preben nielsen

Dato : 10-02-04 19:13

"Richard" <dsl77406@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil skrive til en fil, jeg bruger metoderne
> FileOpen, write og FileClose,

Ok... Hvorfor ? Hvad er der galt med standard Open, Print og Close
?

> Dim str As String = "rd " & Chr(34) & mohaaPath & "main\PK3*.*"
& Chr(34)

Dim str As String
str = "rd " & Chr(34) & mohaaPath & "main\PK3*.*" & Chr(34)

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Richard

Dato : 10-02-04 20:24

Hehe, er vant til at programmere i java, så jeg tog bare det nærmeste og
ikke helt bedste