bogføring af naturgas regning
Fra : Robert Petersen

Dato : 10-02-04 12:29

Hvordan er det nu med Naturgas regningen i et A/S ?

kan man fratrække det fulde beløb under CO2 afgift ? Eller er det kun en
procentdel af beløbet ? eller slet ingenting ?

Hilsen Robert

Fra : Michael Sørensen

Dato : 10-02-04 19:14

> kan man fratrække det fulde beløb under CO2 afgift ? Eller er det kun en
> procentdel af beløbet ? eller slet ingenting ?

Kommer jo an på erhvervet.

Som jeg umiddelbart ser det, kan der være tale om 3 muligheder.

- Ingen fradrag
- 10% fradrag
- Forhøjet fradrag

Du skal have fat i noget lov om el- og energiafgifter og tjekke, om dit
erhverv er berettiget til fradrag. Hvis det er det, er fradraget normalt
10%, men en liste på ca 35 anvendelser (som dit erhverv formentligt ikke er
nævnt på) giver et forhøjet fradrag afhængig af erhvervet.

Hvad er dit erhverv / anvendelse af energien?

/Michael Sørensen
8700 Horsens