Ny fuge i gammelt trægulv ???
Fra : Simon D

Dato : 10-02-04 11:28

Hej
Jeg er ved at lægge en ny fuge i mit køkkengulv og lakere men mit problem er
at fugen har jeg fræset ens hele vejen 6mm med en overfræser, men jeg kan
ikke komme til de sidste 10-15 cm ind til vægen. Det var måske ikke det
store problem hvis det bare var et ? om at fjerne den gamle fuge det sidste
stykke, men fugen skal også nogle steder laves bredere. Er der nogle som
kender til et stykke værktøj som kan komme helt ind til vægen, eller skal
jeg igang med mit stemmejern???
På forhånd tak
Simon.

Fra : //zigge

Dato : 10-02-04 20:50

"Simon D" <side@"fjern"stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kender til et stykke værktøj som kan komme helt ind til vægen, eller skal

Hvis du laver en ekstra sål til din fræser i 45 grader og bruger en lang
fræser er det måske muligt at komme tættere på, men det afhænger jo af hvor
tykmavet din fræser er og om du kan skaffe et fræsejern der er langt nok.
Tip; under den ekstra sål kan du skrue et par 6mm skruer i, på linie med
fræsejernet. Så har du bedre styr på retningen.

Mvh
//zigge

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 23:57

> [...]
> kender til et stykke værktøj som kan komme helt ind til vægen, eller skal

Jeg vil tro du kan bruge en dyksav med føringsskinne til det.
Snak med f.eks. Carl Rasmussen om dette eller ring til en tømrer og få det
gjort rigtigt.
http://www.carl-ras.com/default.asp

Jørn Bang
jb(at)j-l(dot)dk