Rystepudser
Fra : Theodor Berg

Dato : 10-02-04 07:59

Hej

Er en rystepudser effektiv nok til at slibe en trappe af med?
Der er lid tæpperester og gammel lak.

mvh

Leif

Fra : Peter C.

Dato : 10-02-04 08:07

"Theodor Berg" <berg62@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er en rystepudser effektiv nok til at slibe en trappe af med?

Ja, det er vel kun et spørgsmål om at blive ved længe nok

> Der er lid tæpperester og gammel lak.

Tæpperesterne kan evt. fjernes med en el-skraber.....den er utrolig god til
sådan noget.( en manuek spartel kan sikkert også

Hvis man starter med groft sandpapir, og arbejder sig ned i kornstørrelse
tror jeg sagtens en rystepudser kan klare det. (kommer selvfølgelig også an
på rystepudseren...)

MVH Peter C:\

Fra : Bo Christensen

Dato : 10-02-04 08:22

> Er en rystepudser effektiv nok til at slibe en trappe af med?
> Der er lid tæpperester og gammel lak.
hejsa,
afhængigt af tykkelsen,
så tror jeg at en rystepudser skal følge efter en båndpudser,
medmindre du vil bruge meget tid på det...
/bo

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-02-04 09:22

Theodor Berg skrev:

> Er en rystepudser effektiv nok til at slibe en trappe af med?
> Der er lid tæpperester og gammel lak.

....du kan jo vælge noget groft sandpapir på rystepudseren til at begynde
med...

....en boremaskine med sliberondél laver i højere grad "grimme" mærker...
Hans

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 10-02-04 13:02

"Theodor Berg" <berg62@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Er en rystepudser effektiv nok til at slibe en trappe af med?
> Der er lid tæpperester og gammel lak.
>
> mvh
>
> Leif

Jeg tror du kommer til at bruge _meget_ slibepapir, afhængigt af hvad lakken
består af og hvor mange lag. En rystepudser kører meget "på stedet" og vil
varme lakken op og så er det sket med det sandpapir.
Men prøv dig frem. Et muligt alternativ er en varmeblæser/gasbrænder samt en
spartel. Ellers kan jeg varmt anbefale en exentersliber.

Mvh.
Henk
--
---
Bassethound - mere end en hobby: En livsstil.

Fra : Peter C.

Dato : 10-02-04 13:10

> [...]
> består af og hvor mange lag. En rystepudser kører meget "på stedet" og vil
> varme lakken op og så er det sket med det sandpapir.

Medmindre den er med sug som f.eks. Bosch PSS240A

> Men prøv dig frem. Et muligt alternativ er en varmeblæser/gasbrænder samt
en
> spartel. Ellers kan jeg varmt anbefale en exentersliber.

Excentersliberen har ganske vidst ry for at kunne tage lidt grovere fat end
en rystepudser, men hvad angår at slibepapiret lukker pga. sammenbrændt lak
tror jeg ikke der er nogen forskel.....det er et spørgsmål om hvorvidt
maskinen har et effektivt sug eller ej.

MVH Peter C:\

Fra : Peter Olesen

Dato : 11-02-04 23:34

Jeg var i gang med vores trappe i weekenden, og købte et Dremel fræsehoved
jeg satte på min boremaskine. Det er bare effektivt HELT ind i hjørnerne.

Hvad angår de store flader, vil jeg nok leje en kantsliber.

Peter