Det kan være dyrt at køre for stærkt (med ~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-02-04 07:52

Citat fra www.stevnsbladet.dk

Bøde og kørselsforbud
Det blev taksten for at køre for stærkt med anhænger
STORE HEDDINGE. Mandag den 30. Januar behandlede Retten i Store
Heddinge en færdselssag mod en 26 årig mand fra Rødvig, der var
tiltalt for at have kørt ikke så lidt for stærkt på Stevnsvej på vej
mod Store Heddinge. Hastigheden på det sted, hvor politiet havde
opstillet deres fartlaser, må højest være 80 km/timen. Radaren målte
imidlertid farten til 110 km/timen, og da varevognen trak en
påhængsvogn, må et sådant vogntog højest køre 70 km/timen.
Fartoverskridelsen var således en af de alvorlige (mere end 50%).
Den tiltalte var ikke mødt op i retten, men nægtede gennem sin
forsvarer at være skyldig. Ved rettens votering blev politiets
vidneforklaring dog lagt til grund for dommen, som kom til at lyde på
en bøde på 2.500 kr. en betinget inddragelse af førerretten samt et
kørselsforbud.
Forsvareren udbad sig betænkningstid med hensyn til den relativt hårde
dom, men det faktum, at føreren overtrådte Færdselsloven inden for de
første tre år efter at have erhvervet kørekort første gang betød, at
der var hjemmel for at give et køreforbud. Det er en forholdsvis ny
paragraf, som er rettet nye bilister. Loven betragter de første tre år
som en slags prøvetid. Den tiltalte kan først få ophævet
kørselsforbudet efter at have gennemført en særlig køreundervisning og
bestået en kontrollerende køreprøve. br.

_____________________________citat (?) slut

Fy for den da.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 10-02-04 08:21

"jan@stevns.net" <mailto:jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
"Det kan være dyrt at køre for stærkt (med anhænger)"

> [...]
> kørselsforbudet efter at have gennemført en særlig køreundervisning og
> bestået en kontrollerende køreprøve. br.

Benjamin Skov Rasmussen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.145.72)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-02-04 10:43

> Den tiltalte kan først få ophævet
> kørselsforbudet efter at have gennemført en særlig køreundervisning og
> bestået en kontrollerende køreprøve. br.

Det med de 3 år, gælder det med tilbagevirkende kraft? For så har jeg da
lige pludselig stadig mit kort på prøve i 2 år. Jeg tog kortet den gang det
hed 2 år i alt.

/Kasper Hansen

Fra : Leonard

Dato : 10-02-04 14:26

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote:

>Det med de 3 år, gælder det med tilbagevirkende kraft? For så har jeg da
>lige pludselig stadig mit kort på prøve i 2 år. Jeg tog kortet den gang det
>hed 2 år i alt.

Ja, det gælder for alle, så hvis dit kørekort er nyere end 3 år fra
første gang du erhvervede det, så har du det stadig på prøve.
Det gælder kun fra første gang du får kørekort, dvs. at du begynder
ikke ppå en ny prøvetid, hvis du efter 4 år tager kørekort til en
anden kategori.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Unlimited

Dato : 10-02-04 12:15

Puha.

Godt jeg ikke blev målt for 5-6 år siden da jeg ville se hvor længe min
camplet var stabil...
Ved 170 km/t lå den stadig fint.. Men så turde jeg heller ikke mere :)

For at berolige dem der farer op over det, så er der ikke træk på min
nuværende bil...

/F

Fra : Fabritius

Dato : 10-02-04 14:01

"Unlimited" <mailto:-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Det kan være dyrt at køre for stærkt (med anhænger)"

> Godt jeg ikke blev målt for 5-6 år siden da jeg ville se hvor længe min
> camplet var stabil...
> Ved 170 km/t lå den stadig fint.. Men så turde jeg heller ikke mere :)

Det er da kun et at sige til: Psykopat! Og så på en vej hvor man kun må køre 90...
Der kan ikke have været tænkt ret meget over hvad du lavede.

> For at berolige dem der farer op over det, så er der ikke træk på min
> nuværende bil...

Betryggende tanke.

/Claus
www.klub-striben.dk

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.60.45)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-04 14:36

On Tue, 10 Feb 2004 14:01:17 +0100, Fabritius wrote:

> Det er da kun et at sige til: Psykopat! Og så på en vej hvor man kun må køre 90...
> Der kan ikke have været tænkt ret meget over hvad du lavede.

Overhovedet ikke.. behøver skam ikke være farligt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 10-02-04 16:17

"Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> "Unlimited" <mailto:-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: Det kan være dyrt at køre for stærkt (med anhænger)"

Du kunne roligt være blevet ved.
Mellem 120 og 130 slipper den kontakten med asfalten og op til 230 svæver
den fint et par cm over jorden.
Det eneste problem er hvis man skal bruge mindre end 500 m til at komme NED
i fart.

;o/
ivan, århus

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 17:09

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved 170 km/t lå den stadig fint.. Men så turde jeg heller ikke mere :)
>
> For at berolige dem der farer op over det, så er der ikke træk på min

Jeg havde nu været mere tryg hvis ikke der var hjul på din nuværende
bil.....
Det var nu ikke for smart.

Det minder mig om en soldaterkammerat da jeg lå ved forsyningstropperne, han
havde fået udleveret en MAN 40.400 med tilhørende blokvogn, ved en
nattransport af en Leopard kampvogn skulle han lige prøve hvor stærkt den
kunne køre med en totalvægt på knap 80 ton, han fik den op på over 80 km/t
(jeg tror han måtte køre 40-45) den reagerede stort set ikke på
bremsepedalen og han var ved at skide i bukserne af skræk. Til alt held fik
han holdt på vogntoget uden der skete en ulykke.

Se det var slet ikke smart.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 18:06

> Godt jeg ikke blev målt for 5-6 år siden da jeg ville se hvor længe min
> camplet var stabil...
> Ved 170 km/t lå den stadig fint.. Men så turde jeg heller ikke mere :)

Der er nogen her som med 100% sikkerhed ikke har været med til at opfinde
den dybe tallerken.
Så engang i tysk tv hvad der sker når farten bliver for høj og det hele
begynder at slingre.

> For at berolige dem der farer op over det, så er der ikke træk på min
> nuværende bil...

hmmm

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 20:21

On Tue, 10 Feb 2004 18:05:56 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Der er nogen her som med 100% sikkerhed ikke har været med til at opfinde
>den dybe tallerken.
>Så engang i tysk tv hvad der sker når farten bliver for høj og det hele
>begynder at slingre.

Det afhænger fuldstændig af, hvorledes du læsser den. Gør du det
rigtigt med max 30 kg's kuglevægt, har du absolut ingen problemer med
at køre stærkt med trailer. Jeg har kørt meget med en boggietrailer
efter diverse Volvo 245'ere. Det kører bare :)

/Mogens

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-02-04 20:09

Unlimited wrote:
> For at berolige dem der farer op over det, så er der ikke træk på min
> nuværende bil...

Hvis du kan finde på at køre 170 med krog og camplet, hvad kører du så uden
krog :-/

Allan Bojesen