/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Butikkernes 30 dages prisgaranti
Fra : Martin Sand.


Dato : 10-02-04 04:08

Jeg har et fortolkningsspørgsmål vedr. ElGigantens 30 dages prisgaranti.

De skriver:
"Elgiganten garanterer dig markedets laveste priser. Skulle du alligevel
finde samme vare billigere et andet sted, inden 30 dage efter
modtagelsesdatoen, giver vi dig prisdifferencen tilbage. Prisgarantien
gælder på alle vores produkter. Vi forudsætter blot at varen er af samme
mærke, har tilsvarende specifikationer og købt hos en konkurrerende dansk
detailhandel. Du bør medbringe kvittering."

Betyder ovennævnte ord "detailhandel", at der blot skal være tale om salg
til private (modsat engros), eller betyder "detailhandel" at det skal være
en fysisk butik hvor man kan hente varen?

Aktuelt drejer det sig om en vaskemaskine som er set hos www.elgiganten.dk
til X tusinde kr., men som er set 2000 kr. billigere hos
http://www.x3mbilligt.dk

Håber at mit spørgsmål rammer rigtigt i en af disse grupper...
Xpost til dk.videnskab.jura + dk.kultur.dk
Follow up til dk.videnskab.jura

MVH Martin



 
 
Ukendt (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-04 09:24

Hej Martin, jeg har prøvet garantien hos dem, i Tilst ved Århus. Da var
kravet at det var en fysisk butik og inden for 50 km radius fra deres butik,
men ved ikke om det samme gælder hos alle deres butikker.

mvh
Henning
X

Peter K. Nielsen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 10-02-04 10:08


<hg> wrote in message news:402894ba$0$29392$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Martin, jeg har prøvet garantien hos dem, i Tilst ved Århus. Da var
> kravet at det var en fysisk butik og inden for 50 km radius fra deres
butik,
> men ved ikke om det samme gælder hos alle deres butikker.

Kravet om at det skal være en fysisk butik, tror jeg de vil slippe godt fra
at holde fast i, men jeg kan dårligt forestille mig at en landsdækkende kæde
kan sige at de garanterer *markedets laveste pris* og så sige at det kun
gælder i forhold til konkurrenter inden for 50 Km.

Ligger der nogle afgørelser på det?

Peter



Povl H. Pedersen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 10-02-04 22:00

On 2004-02-10, Martin Sand. <feedback56@hotmail.com> wrote:
> Jeg har et fortolkningsspørgsmål vedr. ElGigantens 30 dages prisgaranti.
>
> De skriver:
> "Elgiganten garanterer dig markedets laveste priser. Skulle du alligevel
> finde samme vare billigere et andet sted, inden 30 dage efter
> modtagelsesdatoen, giver vi dig prisdifferencen tilbage. Prisgarantien
> gælder på alle vores produkter. Vi forudsætter blot at varen er af samme
> mærke, har tilsvarende specifikationer og købt hos en konkurrerende dansk
> detailhandel. Du bør medbringe kvittering."
>
> Betyder ovennævnte ord "detailhandel", at der blot skal være tale om salg
> til private (modsat engros), eller betyder "detailhandel" at det skal være
> en fysisk butik hvor man kan hente varen?
>
> Aktuelt drejer det sig om en vaskemaskine som er set hos www.elgiganten.dk
> til X tusinde kr., men som er set 2000 kr. billigere hos
> http://www.x3mbilligt.dk
>
> Håber at mit spørgsmål rammer rigtigt i en af disse grupper...
> Xpost til dk.videnskab.jura + dk.kultur.dk
> Follow up til dk.videnskab.jura
>

Hvis de ikke ønsker at betale prisforskellen, så få det på skrift
og meld dem for brud markedsføringsloven. De får så en større bøde.
>

Per Christoffersen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 11-02-04 10:21


"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnc2ihke.d9f.nospam@via-epia.home.terminal.dk...
> On 2004-02-10, Martin Sand. <feedback56@hotmail.com> wrote:
> > Jeg har et fortolkningsspørgsmål vedr. ElGigantens 30 dages prisgaranti.

> Hvis de ikke ønsker at betale prisforskellen, så få det på skrift
> og meld dem for brud markedsføringsloven. De får så en større bøde.

Skulle der nu ikke lige lidt facts på bordet inden de kraftige udmeldinger?
Det står stadig uklart, om detailhandel omfatter nethandel i den
formulering, som El-giganten bruger.
Hvis du har et overbevisende argument for at net-butikker er omfatett, så
kom endelig frem med det.

/Per



Povl H. Pedersen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 11-02-04 22:32

On 2004-02-11, Per Christoffersen <pc@NIXcomonto.dk> wrote:
>
> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnc2ihke.d9f.nospam@via-epia.home.terminal.dk...
>> On 2004-02-10, Martin Sand. <feedback56@hotmail.com> wrote:
>> > Jeg har et fortolkningsspørgsmål vedr. ElGigantens 30 dages prisgaranti.
>
>> Hvis de ikke ønsker at betale prisforskellen, så få det på skrift
>> og meld dem for brud markedsføringsloven. De får så en større bøde.
>
> Skulle der nu ikke lige lidt facts på bordet inden de kraftige udmeldinger?
> Det står stadig uklart, om detailhandel omfatter nethandel i den
> formulering, som El-giganten bruger.
> Hvis du har et overbevisende argument for at net-butikker er omfatett, så
> kom endelig frem med det.

Da de bruger garantien i markedsføringsøjemed, så kan man vel
mene, at uklarheder af denne type (andre skriver nemlig fysisk
butik) er en del af noget markedsføringsmateriale der skal
villede forbrugeren.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste