Lidt billeder fra biltur til Jokkmokk
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 23:54

Hej gutter

Her er så et lille udpluk af billederne fra bil-turen til Jokkmokk.

Læg især mærke til frosten på det indvendige dørhåndtag i hytten. Kulden kom
igennem via det tværgående metal i håndtaget. SÅ er det sgu koldt udenfor.
Det nåede ned under -30 frostgrader den sidste nat. Den næstsidste nat var
det minus 27 & -28 på to forskellige termometre...

http://jokkmokk.1go.dk

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 10-02-04 00:05

> Her er så et lille udpluk af billederne fra bil-turen til Jokkmokk.
>
> http://jokkmokk.1go.dk

Det ser da helt fantastisk ud - noget af en oplevelse, går jeg ud fra.

Det er nogle rigtig gode billeder i har taget - hvilket kamera er brugt til
det?

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 00:15

> Det ser da helt fantastisk ud - noget af en oplevelse, går jeg ud fra.

Ja, det er helt sikket. Man kan få rigtig meget sjov ud af sådan en kort
tur, hvis man går efter det.

> Det er nogle rigtig gode billeder i har taget - hvilket kamera er brugt
til
> det?

De er taget på næst-ringeste opløsning, så jeg kunne tage en helt masse på
et 256 MB CF-kort. Det er et Canon PowerShot G3, tror jeg det hedder.. Eller
4..

Vi har taget nogle sjove videosekvenser også - forbløffende gode i
betragtning af, at det er et stillbillede-kamera.

/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-02-04 11:59

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det nåede ned under -30 frostgrader den sidste nat. Den næstsidste nat var
> det minus 27 & -28 på to forskellige termometre...

Hej Jan

En dejlig billedserie.
Jeg må nok indrømme, at det vækker en sovende udlængsel til live
Det er sgu noget andet med de temperaturer.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan Wildau

Dato : 10-02-04 14:27

> En dejlig billedserie.

Jep - det var et taknemmeligt landskab at fotografere.

> Jeg må nok indrømme, at det vækker en sovende udlængsel til live
> Det er sgu noget andet med de temperaturer.

Helt sikkert - man mærker tydeligt polarluftens renhed, når man trækker den
kolde luft ind. Med det rigtige tøj på, er det en fed, fed oplevelse. Luften
føles ren og rensende - selvom det "rensende" jo nok mest er fantasi.

> Sierra 2,0i DOHC

Bemærkede du den 4-hjuls-trukne Sierra..? Billedet blev - til undren for de
forbipasserende - taget for jer her i gruppen, der kører Sierra..

Jeg vil tro, at hver anden bil deroppe har 4x4.

I øvrigt kan jeg fortælle, at vi smed Mazda´en op på en palle om aftenen og
gravede et hul i sneen, så vi kunne sætte stormkøkkenet ind under
bundkarret, hvis bilen næste morgen ikke kunne starte. Vi ville ikke stå for
afgang mod Danmark - og med 1700 km foran os - næste morgen klokken 07:00 i
minus 32 grader og ikke kunne få gang i slæden. Det blev heldigvis ikke
nødvendigt at benytte sig af vores "optønings-plan", men det skader ikke at
være "beredt"..

/Jan W Nielsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-02-04 15:50

> [...]
> minus 32 grader og ikke kunne få gang i slæden. Det blev heldigvis ikke
> nødvendigt at benytte sig af vores "optønings-plan", men det skader ikke

Sidder der ikke et beskyttelsesskjold under motoren?
Det ville i måske tage af først?

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 18:13

> Sidder der ikke et beskyttelsesskjold under motoren?

Jo.

> Det ville i måske tage af først?

Nej, for bundkarret er blottet for beskyttelse. Det undersøgte vi natuligvis
samme aften, som vi planlagde vores "optøningsprojekt".

Bilen blev ligeledes parkeret nøjagtig det sted, hvor den skulle stå over
hullet i sneen til vores stormkøkken, og vi fik målt stormkøkkenets
temperatur i en særlig opsætning, så det ikke brændte bilen af.

Det er jo ikke Gøg og Gogge, der var afsted..

/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-02-04 12:10

"Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærkede du den 4-hjuls-trukne Sierra..? Billedet blev - til undren for
de
> forbipasserende - taget for jer her i gruppen, der kører Sierra..

Har da også været så fræk at hente billedet

og har også funderet lidt over titlen 'Rare-sierra'
Prøv med lidt oversættelse DK UK S N, det er helt sjovt.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 12:42

> og har også funderet lidt over titlen 'Rare-sierra'
> Prøv med lidt oversættelse DK UK S N, det er helt sjovt.

Ha-ha.. Ja, det er rigtigt..

Jeg valgte formuleringen, fordi hjemmesiden ikke ville acceptere ordet
"sjælden" pga "æ".

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-02-04 20:09

> Ha-ha.. Ja, det er rigtigt..

Sjælden (?) - sådan en har jeg holdende lige uden for mit vindue.. Sierra
2,0 4x4 ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-02-04 20:23

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sjælden (?) - sådan en har jeg holdende lige uden for mit vindue.. Sierra
> 2,0 4x4 ;)

De starter også begge med C, men så er der vist ikke flere ligheder.
CLX vs. Cosworth, den sammenligning VIL jeg ikke foretage.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-02-04 20:24

> De starter også begge med C, men så er der vist ikke flere ligheder.
> CLX vs. Cosworth, den sammenligning VIL jeg ikke foretage.

Hele drivlinen er den samme - gearkasse, aksler og differentialer - så lidt
der er bestemt ligheder! Formen er også den samme - du kan jo se det i dit
smarte program ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-02-04 13:46

> [...]
lidt
> der er bestemt ligheder! Formen er også den samme - du kan jo se det i

Der var måske en lille åbning for at lave en 4x4 ud af dytten her

Importere en svensker (bil altså) og begynde at flytte over.

Det burde endda kunne gøres for menneskepenge
(læs: den jydske muldvarp kunne måske overtales)

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-02-04 22:25

> Importere en svensker (bil altså) og begynde at flytte over.
>
> Det burde endda kunne gøres for menneskepenge
> (læs: den jydske muldvarp kunne måske overtales)

Tyskerbil mener du vist... ja de er da til at finde på mobile.de men koster
omkr. 1000 EUR.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 20:24

> Sjælden (?) - sådan en har jeg holdende lige uden for mit vindue.. Sierra
> 2,0 4x4 ;)

Jep, I know.. Endnu en grund til at jeg tog det billede til gruppen..

Men der kører ikke mange alm 2.0´ere rundt med 4x4 her i Dk..

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-02-04 20:26

> Men der kører ikke mange alm 2.0´ere rundt med 4x4 her i Dk..

Nix... kender kun een.

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 20:27

On Wed, 11 Feb 2004 20:09:22 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Sjælden (?) - sådan en har jeg holdende lige uden for mit vindue.. Sierra
>2,0 4x4 ;)

Ja det vælter jo nærmest rundt med 4x4 biler på matriklen

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-02-04 20:15

On Mon, 9 Feb 2004 23:54:02 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> [...]
>Det nåede ned under -30 frostgrader den sidste nat. Den næstsidste nat var
>det minus 27 & -28 på to forskellige termometre...

Kan ikke se nogle af billederne
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 20:52

> Kan ikke se nogle af billederne

Jeg har ikke nogen forklaring på fænomenet. Måske er virksomheden "gået
kold" og måske er den ope at køre igen i morgen eller senere i dag.

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-04 21:01

Jan W. Nielsen wrote:
> Jeg har ikke nogen forklaring på fænomenet. Måske er virksomheden
> "gået kold" og måske er den ope at køre igen i morgen eller senere i
> dag.

De er ved at udskifte nogen servere, de skulle snart[TM] komme
op igen.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 21:27

> De er ved at udskifte nogen servere, de skulle snart[TM] komme
> op igen.

Ok - forbindelserne er i orden..

/Jan W Nielsen

Fra : Jan Wildau

Dato : 12-02-04 10:27

> Kan ikke se nogle af billederne

Siden er oppe igen..

/Jan W Nielsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-02-04 11:25

Jan W. Nielsen wrote:

> http://jokkmokk.1go.dk

Når jeg går ind på siden bliver jeg vist videre
til en side hvor der står med blåt
Jan W Nielsen i Jokkmokk
og så er der en blå bjælke. Resten er hvidt.

Sneede det virkeligt så meget i nordsverige?

mvh
Henning

Fra : Jan Wildau

Dato : 13-02-04 14:12

> Når jeg går ind på siden bliver jeg vist videre
> til en side hvor der står med blåt
> Jan W Nielsen i Jokkmokk
> og så er der en blå bjælke. Resten er hvidt.
> Sneede det virkeligt så meget i nordsverige?

Nej, der er tilsyneladende nogle fejl hos dem, der hoster serveren.

Jeg vil tro, siden er oppe igen senere. Der har nemlig været andre
periodiske fejl.

/Jan W Nielsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-02-04 23:27

Jan Wildau wrote:
> Jeg vil tro, siden er oppe igen senere.

Næ.

> Der har nemlig været andre
> periodiske fejl.

Hæ. Jeg vil da gerne at periodiske fejl på jobbet
varede lige så længe. Så er fejlene være noget
nemmere at finde.

mvh
Henning

Fra : Torben

Dato : 14-02-04 11:20

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Næ.

> Hæ. Jeg vil da gerne at periodiske fejl på jobbet
> varede lige så længe. Så er fejlene være noget
> nemmere at finde.

Jeg har som den anden heller ikke noget billede - er det fordi der er JAVA eller andet
lort sat op ?
Jeg tror aldrig der har været billeder - jeg har nemlig været på mindst 20 PC'er og har
aldrig set billederne !!!!!

En vred "seer"
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 11:29

> Jeg tror aldrig der har været billeder - jeg har nemlig været på mindst 20
> [...]

He-he...

Jeg ved ikke, hvad der er galt. Jeg har bare lagt billederne udpå et site,
hvor man gratis kan lave en "hjemmeside". John Sahl nævnte, at de muligvis
var ved at skifte servere, og det er muligvis der forklaringen ligger. Skal
jeg smide en besked i en helt ny posting, når billederne er der igen..?

/Jan W Nielsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-02-04 11:36

Jan W. Nielsen wrote:
> Skal jeg smide en besked i en helt ny posting,
> når billederne er der igen..?

Plerce pleace pleace. With sugar on the top.

mvh
Henning

Fra : John Sahl

Dato : 14-02-04 12:04

Jan W. Nielsen wrote:
> [...]
> de muligvis var ved at skifte servere, og det er muligvis der
> forklaringen ligger. Skal jeg smide en besked i en helt ny posting,

Jeg kan godt ligge plads til, så du kan få dem smidt ud på
webbet igen og ikke behøver vente?

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 16:19

> Jeg kan godt ligge plads til, så du kan få dem smidt ud på
> webbet igen og ikke behøver vente?

Hej John & Jan

Det er kanon flinkt af jer, men sagen er, at jeg fra denne computer ikke kan
smide dem ud igen. Jeg har ingen DF-kort-læser i maskinen her, og derfor må
jeg vente, til jeg igen kommer over til en kammerat - eller hjem til min
egen maskine i Århus..

Men 1000 tak til jer begge..

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 13:16

> [...]

>jeg smide en besked i en helt ny posting, når billederne er der igen..?

Jan - du kan smide dem i en mail til mig, måske med ledetekster, så
"får" turen en side.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 16:19

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 17:15

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Det er kanon flinkt af jer, men sagen er, at jeg fra denne computer ikke kan
>smide dem ud igen.

Jan - jeg har fanget dine billeder - og tilladt mig lige at lægge dem
på en side til dig - gruppens hjemmeside, under reportager

Ud for hvert billlede er et nummer, så kan du skrive en "krølle" om
dem hvis du lyster, og maile mig - også om rækkefølgen skal ændres.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 17:52

> Jan - jeg har fanget dine billeder - og tilladt mig lige at lægge dem
> på en side til dig - gruppens hjemmeside, under reportager

Det er helt ok..

> Ud for hvert billlede er et nummer, så kan du skrive en "krølle" om
> dem hvis du lyster, og maile mig - også om rækkefølgen skal ændres.

Ok - det gør jeg lige..

/Jan W NIelsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 19:01

Hej Jan

Jeg har sendt dig en mail....!

/Jan W Nielsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-02-04 23:30

jan@stevns.net wrote:
> [...]
>
> Ud for hvert billlede er et nummer, så kan du skrive en "krølle" om
> dem hvis du lyster, og maile mig - også om rækkefølgen skal ændres.

Har kikket billederne. Tak. Det har da været noget af en tur.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 23:41

> Har kikket billederne. Tak. Det har da været noget af en tur.

Ja, det var en kanon tur.

Der kommer nogle tekster på lidt senere, der fortæller en lille historie til
hvert billede..

/Jan W Nielsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-02-04 11:34

Torben wrote:
> En vred "seer"
> Torben

Onkelhenning er ikke vred, onkelhenning er skuffet

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 11:44

> Onkelhenning er ikke vred, onkelhenning er skuffet

*LOL*

/Jan W Nielsen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-02-04 13:10

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Hæ. Jeg vil da gerne at periodiske fejl på jobbet
> varede lige så længe. Så er fejlene være noget
> nemmere at finde.

Ja, de forsvinder mærkeligt nok altid på værkstedet.

MVH Niels

Fra : Torben

Dato : 13-02-04 00:05

> [...]
> Det nåede ned under -30 frostgrader den sidste nat. Den næstsidste nat var
> det minus 27 & -28 på to forskellige termometre...

BLANK SIDE - ser kun
Jan W. Nielsen i Jokkmokk

File Name File Size