Bruge pc samtidig med at man ser tv-out!
Fra : Iceman!

Dato : 09-02-04 23:24

Hejza!

Er det på nogen måde muligt for en anden i famillien at
bruge computeren på en anden bruger imens jeg ser film
på tv-out?!

Håber i forstod spørgsmålet...

Mvh
Ice!

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-02-04 23:40

"Iceman!" <fam-petersenremovethis@ANDTHISprivat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40280885$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er det på nogen måde muligt for en anden i famillien at
> bruge computeren på en anden bruger imens jeg ser film

Tjo hvis du kører med WinXP skulle det vel nok kunne lade sig gøre på en
eller anden kringlet måde, man kan jo sagtens skifte brugerprofil mens der
kører programmer.. Du skal sikkert sætte det hele op således at både tv-out
og vga udgangen kører på samme tid men med hver sin profil.. Ja jeg sagde
ikke at det ville være let, men intet er umuligt, måske skal du ligefrem
søge lidt på www.google.com efter nogle programmer der kan hjælpe dig.

Mvh
Benjamin

Fra : Anders

Dato : 10-02-04 01:19

> Er det på nogen måde muligt for en anden i famillien at
> bruge computeren på en anden bruger imens jeg ser film
> på tv-out?!

Det kommer lidt an på hvilket grafikkort der sidder i din maskine. Mit
Radeon 9800 pro kan sættes til clone mode således, at enhver videostream
bliver blæst op i fuldskærm på fjerneren, hvorimod selve monitoren er fri
til brug. Derudover har jeg så installeret et ekstra lydkort, så jeg kan
sidde og høre musik og arbejde samtidig med at der er lyd på filmen.

Anders

Fra : Avalanche

Dato : 10-02-04 10:18

--

Mit Nvidia Ti4200 med nyeste driver gør det automatisk...
Starter jeg mediaplayer så blæser den det op på tv, hvorefter jeg bare kan

/Bo

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-02-04 23:10

Mit Nvidia Ti4200 med nyeste driver gør det automatisk...
Starter jeg mediaplayer så blæser den det op på tv, hvorefter jeg bare kan
minimere på pc og arbejde der.

/Bo

Hej

Hvordan gør du det?

Jeg har forsøgt med mit GF4600 men uden held. Jeg har prøvet både med de
inbyggede features i driverne og med tvtools.
Det eneste jeg kan få til at virke er clone hvor man ser det samme på
skærmen som på tvet.

/Thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 10-02-04 05:27

> [...]
>
> Er det på nogen måde muligt for en anden i famillien at
> bruge computeren på en anden bruger imens jeg ser film

Hvilket grafikkort har du?

Hvis det er et ATI Radeon kan du sætte skærmen om på klon-tilstand, hvis du
så bruger winamp som player kan du minimere videoen... Det virker ikke i
windows media player, ihvertfald ikke for mig (Radeon 9500 pro).

Brian

Fra : Iceman!

Dato : 10-02-04 13:09

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så bruger winamp som player kan du minimere videoen... Det virker ikke i
> windows media player, ihvertfald ikke for mig (Radeon 9500 pro).

Jeg har et FX 5200.

Det skal bare være sån at jeg kan logge af min bruger
sådan at de andre der vil bruge computeren imens jeg ser film.

Et link eller noget?

Ice!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-02-04 17:33

In article <4028ca0b$0$219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, fam-
petersenremovethis@ANDTHISprivat.tele.dk says...

> Det skal bare være sån at jeg kan logge af min bruger
> sådan at de andre der vil bruge computeren imens jeg ser film.

Det kræver Unix at kunne det dér.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 10-02-04 18:55

> du

> Jeg har et FX 5200.
>
> Det skal bare være sån at jeg kan logge af min bruger
> sådan at de andre der vil bruge computeren imens jeg ser film.

Det kan man ikke i windows...

Kan du ikke bare nøjes med at minimere afspilningsvinduet?

Hvis du investerer i et ekstra lydkort, og du ellers bruger winamp. kan du
putte lyden fra filmen ud på det ene lydkort mens resten af windows/spil
bruger det andet...

Brian

Fra : Iceman!

Dato : 11-02-04 00:41

> [...]
> putte lyden fra filmen ud på det ene lydkort mens resten af windows/spil

Jeg har to lydkort i. Hvis de andre så bare kan bruge
computeren på min bruger imens jeg ser film ville også
være fint nok!

Hvad er Unix??!

Mvh
Ice!

Fra : Brian Lund

Dato : 11-02-04 01:46

> Jeg har to lydkort i. Hvis de andre så bare kan bruge
> computeren på min bruger imens jeg ser film ville også
> være fint nok!
>
> Hvad er Unix??!

Kort sagt, et styresystem :)

Brian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-02-04 07:58

> Kort sagt, et styresystem :)

Et operativsystem er nok mere passende, et styresystem kan også være et
program til at styre f.eks. en cnc-maskine

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 10:44

Iceman! wrote:

> Jeg har et FX 5200.
>
> Det skal bare være sån at jeg kan logge af min bruger
> sådan at de andre der vil bruge computeren imens jeg ser film.

Det vil nok komme til at hakke noget i filmen, hvis pc'en skal bruges af
andre imens.