R3xx??
Fra : John Nielsen

Dato : 09-02-04 22:38

hejsa ng
hva vil dette sige eller hva betyder R3xx?? har set nogle bruge dette
udtryk, ved ikké lige hva det står for,

hilsen jm

__________________________________________________________________ john
Nielsen ICQ#: 344878025 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 10-02-04 00:09

"John Nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> hejsa ng
> hva vil dette sige eller hva betyder R3xx?? har set nogle bruge dette
> udtryk, ved ikké lige hva det står for,

Det er betegnelsen for den eller de GPUer, der sidder i ATI Radeon 9700,
9800 og 9800XT serierne.

Radeon 9700 = R300
Radeon 9800 =R350
Radeon 9800XT =R360
---
Mvh
Anders

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-02-04 00:39

"Anders Albrechtsen" <noname@nothing.com> skrev i en meddelelse

> "John Nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> wrote in message
>
> Det er betegnelsen for den eller de GPUer, der sidder i ATI Radeon 9700,
> [...]

Bemærk også at det ikke hedder GPU længere, nu hedder det faktisk en VPU.

VPU betyder Visual Processing Unit.
Jep ATI og nVidia synes det var på tide med noget nyt og smart.
Bemærk, jeg kalder det også selv en GPU, dette er bare til info.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 10-02-04 15:27

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> [...]
> Jep ATI og nVidia synes det var på tide med noget nyt og smart.
> Bemærk, jeg kalder det også selv en GPU, dette er bare til info.

Nu er det vel ikke to producenter alene, der afgør hvilke termer der bruges.
Jeg holder derfor stædigt fast ved GPU