Blog
Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-02-04 22:30

Hidtil har jeg været godt tilfreds med .mac og muligederne for at lægge
billder på nettet. Men med ankomsten af "stumpen" melder behovet sig for
noget blog lignende.

Men jeg er ikke vild med blog systemet generelt, jeg vil have noget
simplere uden alle dikkedarene og html kundskabs krav. Jeg har kigget på
iBlog som nok er det der kommer tætteste på mit behov.

Jeg søger noget som kan hjælpe mig med at poste dag/ugelige indlæg om
den lille gerne krydret med et par billeder. Alt til glæde for familien.

Nogen bud?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-02-04 22:36

> [...]
>
> Jeg søger noget som kan hjælpe mig med at poste dag/ugelige indlæg om
> den lille gerne krydret med et par billeder. Alt til glæde for familien.

Jeg har købt og betalt iBlog og er yderst tilfreds med:

pris
support
funktioner
integrationen m iLife (du vælger f. eks. bare dine billeder fra iPhoto -
og du får lov at vælge fra de kataloger du har lavet der)

(bruger den til at lave blog for en klasse på en skole - det tager mig
ingen tid, og forældrene er meget imponeret samt begejstret.).

Så mine varme anbefalinger herfra - og fint at du vil "blogge" den lille
fyr

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-02-04 09:37

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> ingen tid, og forældrene er meget imponeret samt begejstret.).
>
> Så mine varme anbefalinger herfra - og fint at du vil "blogge" den lille

Jeg tager et nyt kig på iBlog!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-02-04 00:16

In dk.edb.mac, mta@mac.com wrote:

> Jeg søger noget som kan hjælpe mig med at poste dag/ugelige indlæg om
> den lille gerne krydret med et par billeder. Alt til glæde for familien.

Skal det ligge på dit .mac-site, så er <http://blogger.com/> en
mulighed. Den kan publicere til en hvilken som helst ftp-server (men nu
er det jeg tvivler på om der er ftp-adgang på en .mac-konto).

Hvis ikke kan jeg anbefale dig, at kigge på følgende værktøjer:

<http://moveabletype.org/> - Kræver perl.
<http://pmachine.org/> - Kræver PHP og MySQL.
<http://wordpress.org/> Kræver PHP og MySQL.
<http://blosxom.com/> Kræver perl.

Der er mange andre, men disse har jeg selv prøvet.

BOFH-excuse: waste water tank overflowed onto computer

Fra : Per Madsen

Dato : 10-02-04 01:11

> [...]
>
> Jeg søger noget som kan hjælpe mig med at poste dag/ugelige indlæg om
> den lille gerne krydret med et par billeder. Alt til glæde for familien.

Spymac.com...ialt 375 mb plads ...gratis....blog, galleri, mail,
web-hosting, spydisk
--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.