Instruktør-e-mail-adresser
Fra : OHJ

Dato : 09-02-04 20:54

Hvor finder jeg e-mail-adresser over filminstruktører, danske som
udenlandske til brug for kommunikation i forbindelse med filmprojekter om 2.
Verdenskrig, bl.a. over bøgerne, Maskerne Falder, Jane Horney - dead or
alive... og den lige udkomne "Hvem var Fjenden?"....

OHJ

Fra : Søren Blom

Dato : 10-02-04 01:47

"OHJ" <ohj@privat.dk> skrev
> [...]
> Verdenskrig, bl.a. over bøgerne, Maskerne Falder, Jane Horney - dead or
> alive... og den lige udkomne "Hvem var Fjenden?"....

Det nærmest du kan komme (efter min overbevisning), er at skrive til de
filmselskaber som de instruktør du ønsker at få kontakt emd er tilknyttet.
Tror næppe at filminstruktør´s mail adresse er noget som bliver udleveret
til hvem som helst.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : OHJ

Dato : 11-02-04 12:25

Søren Blom > soren@blom.dk skrev:

> [...]
> til hvem som helst.
>
> --
>> >
> Jeg mente også internationale kendte instruktører..
Vh
OHJ

Fra : Torben Schmidt

Dato : 10-02-04 17:18

Hej.

Jeg har haft stor nytte af http://www.av-haandbogen.dk
Du kan godt nok ikke finde email adresserne, men der er en hel del
instruktører, kendte som ukendte, hvor du kan finde deres adresse og telefon
nummer.
--
Mvh.
Torben Schmidt

Fra : Sten Faurschou

Dato : 11-02-04 15:35

De danske instruktøres adresser kan findes på www.dfi.dk De udenlandsker
bliver nok en del sværere at finde. Men jeg ved, at der findes bøger for
filmfagfolk, hvor samtlige adresser står. Jeg kan desværre ikke huske hvad
de hedder. Jeg har selv sådan en bog, men den ligger og roder nede i
kælderen.

mvh.
Sten

Fra : Sten Faurschou

Dato : 11-02-04 15:50

.... glemte lige et par ting. Lad absolut være med, at sende uopfordret
materiale til udenlandske instruktører. Det er spild af papir, penge og
porto. De læser "KUN" hvad deres agenter sender til dem. Medmindre du
kender nogen som kender nogen.

Jeg har selv arbejdet i en årrække i den amerikanske filmbranche, så jeg ved
hvordan den fungerer. Det er et helt andet system end herhjemme. Lad mig
sige med det samme, at det er næsten umuligt at få noget i gennem i USA.
Alt i USA er agent basseret.

Du skal først og fremmest skrive en 2-siders synopsis, udover at du
naturligvis har erhvervet rettighederne til en given forfatters bog først.
Der udover skla du kunne "pitche" historien på 20 ord eller mindre.

God fornøjelse.

mvh.
Sten