Redirect til anden URL???
Fra : Mark Olsen

Dato : 09-02-04 20:32

Hej allesammen! Håber lidt på at der er nogle der kan hjælpe mig
med mit lille problem her.

Jeg vil gerne kunne lave det sådan at man hvis man skriver mit
domæne.dk/pics kommer ind på siden pics.asp på mit domæne.

Der har jeg så kunne regne ud at jeg hvis jeg kunne få den til at
redirecte default.asp filen i /pics til domæne.dk/pics.asp ville
det funke kanon. Så hvis der er nogle der kende koden til at
redirecte til en anden url ligeså snart siden loader, uden at man
skal klikke på et link eller lign., ville jeg smile over hele
femøren!

M.v.h.

Mark Olsen
Webmaster på pg-roadshow.dk
Mail: Mark@pg-roadshow.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Olesen

Dato : 09-02-04 21:08

Mark Olsen wrote:

> Jeg vil gerne kunne lave det sådan at man hvis man skriver mit
> domæne.dk/pics kommer ind på siden pics.asp på mit domæne.

Du kan jo bare lægge pics.asp ind i biblioteket /pics/ - og kalde den
index.asp i stedet :0)

--
Lars Olesen
Vejle Idrætshøjskole <http://www.vih.dk>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-02-04 22:04

"Mark Olsen" <mark@pg-roadshow.dk> skrev

> [...]
> redirecte til en anden url ligeså snart siden loader, uden at man
> skal klikke på et link eller lign., ville jeg smile over hele

Læs her om redirect:

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp#flyttet

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 09-02-04 22:36

Mark Olsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> redirecte til en anden url ligeså snart siden loader, uden at man
> skal klikke på et link eller lign., ville jeg smile over hele

Lars' forslag andetsteds i denne tråd vriker som den mest åbenlyse
løsning, så med mindre du har problemer med den, bør du følge rådet.

Erik Ginnerskovs løsning lader det være op til klienten (browseren)
at videresende brugeren. Dette er fint såfremt redirecting er
tilladt på klientsiden.

Da du bruger ASP vil jeg dog foreslå dig at sende brugeren videre
med response.redirect("/min_folder/min_fil.asp")

Venlig hilsen Joachim