navngivning af firma
Fra : Lars

Dato : 09-02-04 20:24

Hej

Er der nogen der ved om der findes nogle gode guides til hvordan man kan
finde et proff navn til sit kommende firma?

MVH

Lars

Fra : Karl Viggo

Dato : 09-02-04 22:13

Kald det Lars & Co.

Det lyder da stort - ikke ?

Viggo

Fra : O. Hansen

Dato : 10-02-04 07:30

"Lars" <_@_dk> wrote in message
> [...]
>

> Er der nogen der ved om der findes nogle gode guides til hvordan man kan
> finde et proff navn til sit kommende firma?

Kig i en kryds og tværs ordbog. Der er masser af inspiration.
/Ove

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 12:51

"Lars" <_@_dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om der findes nogle gode guides til hvordan man kan
> finde et proff navn til sit kommende firma?

Det tror jeg næppe. Men tag blot hensyn til : produkterne/servicen du vil
sælge, og modtagerne af disse, så kan det vidst ikke gå helt galt.

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 12:52

"Lars" <_@_dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om der findes nogle gode guides til hvordan man kan
> finde et proff navn til sit kommende firma?

Og kig lige her også : http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=235

/Anders

Fra : Lars

Dato : 10-02-04 23:37

Hej Lars,

Husk at navnet skal kunne bruges på nettet - helst et ord og ingen
bindestreger - ingen æ, ø eller å.

Mvh Lars

"Matthias H Matthiessen" <matthiessen SNABELA dioder.dk> skrev i en
meddelelse news:4028c5f8$0$27358$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-02-04 06:34

Lars wrote:

> Husk at navnet skal kunne bruges på nettet - helst et ord og ingen
> bindestreger - ingen æ, ø eller å.

Bindestreger har altid været tilladt, f.eks. www.e-conomic.dk.

Æ,ø og å er netop blevet tilladte men langtfra alle browsere kan håndtere
domæner med nationale bogstaver så det er nok bedst at undgå dem indtil
videre.

Ebbe

Fra : Christian Joensen

Dato : 11-02-04 20:26

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Bindestreger har altid været tilladt, f.eks. www.e-conomic.dk.

Måske tænkte Lars på at det altid er svært at huske hvor bindestregerne
gemmer sig i en webadresse.

Fra : Lars

Dato : 11-02-04 22:33

Præcist,

Bindestreger er noget skidt. Jeg har et firma der hedder IT-gruppen og jeg
har måttet registrere både it-gruppen.dk og itgruppen.dk, som jeg bruger
både til mail og web.

Desuden er der noget med søgemaskiner, som opfatter bindestreger som
mellemrum. Dvs når man søger på IT-gruppen søger man på IT og/eller gruppen.

Mvh lars

Fra : Michael Zedeler

Dato : 11-02-04 22:27

Lars wrote:
> Er der nogen der ved om der findes nogle gode guides til hvordan man kan
> finde et proff navn til sit kommende firma?

"Naming my company" på Google gav:

http://www.creative-name-generator.com/

og "choosing company name" giver en masse andre sider.

Google er din ven.

M.