Når det nu er koldt
Fra : Mikkel Lund

Dato : 09-02-04 20:14

Hej

Jeg er nok ikke den eneste det bruger moderat fysisk
pres for at få scooteren til at starte, disse kolde morgener.
Hvad er trikket? Der er ikke rigtigt plads til at have den
stående indefor. Når motoren nu er kold, hjælper det nok
ikke at hive mere i gashåndtaget, det er ihvert tilfælde ikke
min erfaring. I morges lykkedes det mig at tænde den ved
at hold shokeren i bund, starte på elstarteren og ellers bare
lade den stå et minut.
Hvad går i?

Hilsen Mikkel

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-02-04 20:16

"Mikkel Lund" <mmlu03@control.auc(fjern).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min erfaring. I morges lykkedes det mig at tænde den ved
> at hold shokeren i bund, starte på elstarteren og ellers bare

Jeg har en Piaggio Zip med aut. choker og et batteri der kun er ½ år
gammelt.

Der er 45mm cylinder monteret, selv da vi havde -10grader celcius, startede
den efter max 5 sek på starteren. Jeg kan ikke høre det er koldt, på
startermotorens omdrejninger.

Mvh Tommy Fer

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 09-02-04 23:12

> [...]
> min erfaring. I morges lykkedes det mig at tænde den ved
> at hold shokeren i bund, starte på elstarteren og ellers bare

Choker og El-Start/kickstart, så starter den med det samme.