syn / trækkrog
Fra : Kenneth G

Dato : 09-02-04 19:07

hej i ng

jeg skal overtage min farfar bil om nogle få uger og skal så omregistrere
den til mit navn. Den skal også have monteret et anhængertræk.

Så komme spørgsmålet den skal synes til august, med når jeg monterer
anhængertræk nu skal det jo også synes.
kan man klare det ved at syne bil nu med træk og så slippe til august ?

--
Hilsen Kenneth

---

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 19:14

Kenneth G wrote:
> [...]
> anhængertræk.
>
> Så komme spørgsmålet den skal synes til august, med når jeg monterer

Hvis bilen er under 8 år gammel, så behøves den ikke til syn med trækket,
såfremt det er monteret af momsregistreret værksted.
Så skal man blot meddele det på motorkontoret, samt udfylde en reg. blanket.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : alexbo

Dato : 09-02-04 19:35

"Kenneth G" skrev

> kan man klare det ved at syne bil nu med træk og så slippe til august ?

Ja, som regel går det automatisk, men nævn det lige for en sikkerheds skyld
til synsmanden.

Bemærk også Per´s indlæg om 8 års reglen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rasmus

Dato : 09-02-04 20:06

"Kenneth G" <nul@putte.amager> wrote in message
> [...]
> anhængertræk nu skal det jo også synes.
> kan man klare det ved at syne bil nu med træk og så slippe til august ?

Ja, hvis det er mindre end 6 måneder til næste periodiske syn, kan du
slipper, men hvis der er mere end 6 måneder vil du blive indkaldt igen.

mvh
Rasmus

Fra : alexbo

Dato : 09-02-04 21:10

"Rasmus" skrev

> Ja, hvis det er mindre end 6 måneder til næste periodiske syn, kan du
> slipper, men hvis der er mere end 6 måneder vil du blive indkaldt igen.

Det er ikke helt rigtigt, hvis der er mindre end 6 mdr. træder synet i
stedet for det kommende syn, dvs at man har mere end 2 år til næste syn.
Hvis der er mere end 6 mdr. bliver det den nye synsdato, dvs. at det holder
2 år.
Man risikerer ikke at skulle syne med 6 mdr. mellemrum.
https://www.bilsyn.dk/aut/public/index2.htm

mvh
Alex Christensen