fremstilling af fede live- våben
Fra : Butch

Dato : 11-04-01 23:37

Hej Gruppe
Jeg skal til sommer lave et live rolle spil med nogle unge menesker. Men jeg
mangler ideer og konkrete arbejdsbeskrivelser om hvordan vi laver våben og
rustninger.
Jeg har tænkt på at vi kunne bruge elektrikerrør i midten og nogle billige
liggeunderlag med gaffatape omkring til resten. Er det sådan man gør?
Kan man eventuelt male våbene med sølvmaæong der hvor de skulle forestille
at være metal for at de ser mere livagtige ud?
Hvad med rustninger. f.eks. leather armor eller ring brynje kan vi selv lave
det?
Alle indput vil være kærkommen især links med konkrete beskrivelser og
billeder.
Hilsen
Thomas

Fra : Silas Johansen

Dato : 12-04-01 14:15

Butch wrote:
> [...]
> Kan man eventuelt male våbene med sølvmaæong der hvor de skulle forestille
> at være metal for at de ser mere livagtige ud?

Jeg har ingen erfaring med liverollespil, men som musiker og lydtekniker ved
jeg, at man kan få sølvgrå gaffatape - det er måske en løsning.

Silas

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 17-04-01 21:39

Man kan iøvrigt - til brug ved isoleringsarbejde - få nogle temmeligt store
ruller 'chrom-farvet' (helt skinnende) tape. Jeg har selv fået fat i nogle
ruller - een slags med en bredde på en 5-10 cm og nogle andre med en bredde
på omkring 20 cm. Det er ret tyndt men giver en god effekt. Jeg har selv
lavet et par sværd med 'klinger' af skumplast (til isolering af rør) og for
at de ikke skulle knække når man rammer kanten af et (plastik) skjold,
rullede jeg et par lag af førnævnte tape omkring. Jeg brugte iøvrigt ingen
midterpind som sådan, men satte et stykke rundstok (omkring 40 cm langt?)
ind i skumplastrøret med et mindre stykke skumplastrør som tværstang og
omviklede dette med gaffatape, så fæstet ikke faldt af. Dette bevirker at
selve 'klingen' er hul, at den godt kan give et godt rap, men at man ikke
kommer direkte til skade derved.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Trez

Dato : 12-04-01 16:24

Hejsa,

prøv at gå ind på www.liveforum.dk, der har de måske tips til det, ellers
kan de sikkert hjælpe.

/Trez

Fra : PER ANDERSEN

Dato : 13-04-01 17:26

Jeg arbejder i en fritidsklub hvor vi laver en dellive-våben.
Vi tager:
1 skabelon og aftegner 3 stk. på liggeunderlag.
Disse klippes eller skæres ud og den ene vælges som midterstykket. I dette
midterstykke skal der være plads til "pinden" - vi bruger bambus på tykkelse
af en tommelfinger. Denne plads til pinden fåes ved at lægge pinden i midten
af stykket - ca. 10 cm. fra toppen - og dette område markeres og skæres
bort.
Så lægger du det ene stykke sammen med det udskårne midterstykke ( det er en
fordel at anvende dobbeltklæbende tape (til gulvtæpper) til denne del - det
gør det nemere at holde det samlet inden du bruger gaffa.)
Når du således har samlet de to stykker - så kommer du dobbeltklæbende tape
på den del af pindens længde der skal være inde i våbenet - eks. et sværd.
og presser pinden på plads i udskæringen.
Herefter lægger du det sidste stykke ovenpå og klæber det hele sammen med
grå gaffatape - og det er vigtigt at du kun bruger ét lag og at du lægger
tapen på langs af våbenet - så undgår du at våbenet bliver for hårdt at slå
med.
Du kan købe billig gaffatape hos (jeg tror de hedder Spot Light) på hjørnet
af Mimersgade og ........ lige ved Nørrebro Hallen.

Håber at du fik lidt hjælp-

Fritidsklubben Drivhuset
Emdrupvej 134
2400 nv
E-mail: - drivhuset@ungdom.dk - http://drivhuset.homepage.dk
Per Andersen

Fra : Butch

Dato : 13-04-01 18:29

Hej Per
Jeg ville blive overdrevet lykkelig hvis du kunne lægge nogle billeder af
våbene i dk.binaer.
Og lige et par spørgsmål mere.
Du skriver at I bruge bambus til midterpind. Jeg har hørt at det ikke er
smart fordi den kan splintre og kommer ud så man skær sig på splinterne.
Hvad er din erfaring med det?
Har I prøvet at bruge elektrikerrør som midterpind? Det tror jeg umiddelbart
er billigere og bedre. Hvad er din erfaring?
Har jeg forstået det ret at der kun skal et lag gaffa på? Kan det holde?
Hilsen
Thomas

Fra : PER ANDERSEN

Dato : 13-04-01 20:15

Jeg har nu lavet de omtalte våben i 6 år og det er kun ved overdreven brug
af styrke at de knækker. (og så hårdt skal man ikke slå alligevel)
Bambus er faktisk et ganske stærkt materiale.
Men jeg vil da når jeg kommer på arbejde igen prøve med elektrikkerrør.

per

Fra : Niels Pugaard Millin~

Dato : 18-05-01 01:47

Jeg fortreker at købe min gaffa tape I 150 meters ruller i Johanes Foh Den grå
variand kaldes vist not "Garden tape"

Fra : Trez

Dato : 13-04-01 19:04

elektrikerrør er det bedste af netop den grund du selv giver, bambus
splinter for nemt og folk kommer til skade.

Fra : Mette og Steen

Dato : 14-04-01 19:29

Brug en gammel læderjakke som beklædes med plader du har klippet ud af
autoplade. Pladerne kan du nitte på som skæl med en popnittetang.
Bøj dem over en 1½ litters flaske.
Du kan sikre dit skjold med rørisolering hele vejen rundt og derpå
Gaffatape.

Kan du til gengæld hjælpe mig med adresser eller lignende, hvor jeg kan se
hvornår der er rollespil i Københavnsområdet?
Svar evt. til mette.steen@adr.dk

Venlig hilsen

Steen

Butch <n.n@image.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9b2maf$eft$1@sunsite.dk...

Fra : Niels Pugaard Millin~

Dato : 18-05-01 01:49
Fra : kurizin

Dato : 15-04-01 14:40

hej

Prøv at gå ind på www.ripen.dk
og se under hvordan
der er gode forklaring på hvordan man kan gøre og elektrikerrør holder ikke
hvis du endlig vil bruge det skal du hvad noget bambus ind i det.

Martin

Fra : Niels Pugaard Millin~

Dato : 18-05-01 01:41

Prøv at kikke på: