"Restaurering" af 1988 Ford Sierra. For/Im~
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-04 18:33

Hej NG.

Så var Sierra'en på værksted i dag...

Min Sierra har haft lidt tendens til at trække til venstre, samt at ryste i
rattet.
Så den fik lige hele gennemgangen idag, og her er dommen:

Primært:
Begge forskærme er tærrede. (2 x 297 kr. + mont.)
Styrekugle i venstre side er defekt. (2 x 82 kr + mont.)
Bøsninger i forvogn er slidte. (2 x 60 kr.+ mont.)
Sporing (? kr.)
Revne i forrude. (810 kr. + 800 for mont.)

Sekundært:
Lidt rust i bagskærm. + den ene bagdør
Rust ved tagbøjle.
Førersæde udsiddet. + revne i foreste passagersæde. (? kr. hos en ophugger)
Motorhjelm skal skiftes (500 kr. hos en kammerat)
Bagklap er ikke pæn (? kr. hos en ophugger)
Sænkning (1000 kr. for 4 fjedre + mont.)

Primært, er naturligvis de ting der skal ordnes før bilen kan synes.
Sekundært, er ting jeg gerne vil have ordnet, men ikke er så vigtige.

Mekanikkeren syntes at bilen er så pæn i bunden (nul rust), at det ville
være synd at skrotte den. Efter en total gennemgang af bilen, stod det klart
at den slet ikke er tabt endnu. :)

Der er mange argumenter for og imod restaurering, bl.a. at omkostningerne
ved det er mere end bilen er værd. - Korrekt, men alternativet er at finde
30-50.000 kr på en anden bil, som sikkert også skal have lavet nogle ting.
Jeg hælder personligt mest til at restaurere bilen.
Jeg vil gerne høre jeres argumenter for og imod sådan en aktion.
Vedr. udskiftning af forskærme, og andet, vil jeg gerne høre fra folk der
personligt har prøvet det på en bil som min(1988 Sedan).

-M
1988 Sierra der ikke er død endnu :)

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 18:50

> [...]
> Bøsninger i forvogn er slidte. (2 x 60 kr.+ mont.)
> Sporing (? kr.)
> Revne i forrude. (810 kr. + 800 for mont.)

Det der + MONTERING ville jeg granske nøjere. Det kan let blive til RIGTIG
mange penge i arbejdsløn.

> [...]
ophugger)
> Motorhjelm skal skiftes (500 kr. hos en kammerat)
> Bagklap er ikke pæn (? kr. hos en ophugger)

Jeg gav 800 Kr for en bagklap til min engang (incl. vindue)

> [...]
>
> Mekanikkeren syntes at bilen er så pæn i bunden (nul rust), at det ville
> være synd at skrotte den. Efter en total gennemgang af bilen, stod det

Han skal vel også have arbejdslønnen

> [...]
> Vedr. udskiftning af forskærme, og andet, vil jeg gerne høre fra folk der
> personligt har prøvet det på en bil som min(1988 Sedan).

Sælg den til Jan eller smid den i havnen
Der er ALLLT for meget der skal laves til at det kan betale sig. KUN hvis du
selv kunne lave det hele så var det måske værd at overveje.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-04 18:58

> Det der + MONTERING ville jeg granske nøjere. Det kan let blive til RIGTIG
> mange penge i arbejdsløn.

Han har estimeret det hele til at tage 2 dage + lakering. Timelønnen er
ganske fair.
Lakeringen finder jeg ud af hen ad vejen, der er stadig et par tråde der
ikke er trukket i endnu :)

> Jeg gav 800 Kr for en bagklap til min engang (incl. vindue)

Min er uden rude = billigere?
Jeg kan forøvrigt selv montere den, uden problemer. - det samme gælder
motorhjelm.

> Han skal vel også have arbejdslønnen

Naturligvis, men var i starten afvisende overfor at lave den, indtil han gik
den efter i sømmene.
Jeg stoler på ham.

> Sælg den til Jan eller smid den i havnen

Og cykle 30 km på arbejde? - Det skal siges at der er to essentielle
faktorer i denne sag:
1. Jeg har ikke 50.000 til en ny bil.
2. Jeg er afhængig af en bil.

> Der er ALLLT for meget der skal laves til at det kan betale sig. KUN hvis
du
> selv kunne lave det hele så var det måske værd at overveje.

Samlet pris for det primære er 4-4500 kr. inkl arbejdsløn. Det ER afklaret
med ham.

-M

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 19:08

> [...]
> ganske fair.
> Lakeringen finder jeg ud af hen ad vejen, der er stadig et par tråde der

Så få hans tilbud på SKRIFT

> Min er uden rude = billigere?

Nej den er limet i.

> Jeg kan forøvrigt selv montere den, uden problemer. - det samme gælder
> motorhjelm.

okay.
Det er ellers ikke så let med en limet rude.

> [...]

> du
>
> Samlet pris for det primære er 4-4500 kr. inkl arbejdsløn. Det ER afklaret

Det lyder knagme billigt, der kan gå ganske meget tid med at svejse et par
skærme på hvis det er rustet hvor de skal sidde samt at få dem til at passe
med motorhjælmen, men ok det er nok ikke udseendet der tæller så meget mere.
Man plejer også at finde mere rust når først det bliver skilt ad. Sådan
nogle dørstolper har det også med at ruste.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 19:11

Tom wrote:

> Nej den er limet i.

Ikke på Morten's
(det er en sedan)

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 19:13

> Ikke på Morten's
> (det er en sedan)

Nå okay

Fra : T16

Dato : 09-02-04 19:15

lave det hele så var det måske værd at overveje.

> Det lyder knagme billigt,

Billigt er vel relavtivt, for en med få midler kan det være en pæn sjat.
Er selv igang med at få skiftet noget så "simpelt" som en kobling og indtil
videre lyder regningen på små 15.000 kr!
Det finder jeg totalt grotesk, 15.000 kr for at få skiftet en s....
kobling - hvad siger i?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 19:17

T16 wrote:

> [...]
> kobling og indtil videre lyder regningen på små 15.000 kr!
> Det finder jeg totalt grotesk, 15.000 kr for at få skiftet en s....

Det afhænger jo ret meget af hvilken bil der er tale om.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : T16

Dato : 09-02-04 19:19

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det afhænger jo ret meget af hvilken bil der er tale om.

jow jow, det er en Peugoet 405 T16, en speciel bil, men alligvel mener jeg
det er lige i overkanten.

Fra : Thomas Krath

Dato : 10-02-04 00:12

> jow jow, det er en Peugoet 405 T16, en speciel bil, men alligvel
> mener jeg det er lige i overkanten.

En Motorcraft kobling til min Sierra Cosworth 4x4 koster 1700 kr. og tager 3
timer at skifte. Teknikken kan vel ikke være meget anderledes end på en 405
T16 eller hva'?

Hvordan kan det løbe op i 15.000 kr?????

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : T16

Dato : 10-02-04 09:49

On Tue, 10 Feb 2004 00:12:05 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>En Motorcraft kobling til min Sierra Cosworth 4x4 koster 1700 kr. og tager 3
>timer at skifte. Teknikken kan vel ikke være meget anderledes end på en 405
>T16 eller hva'?

En komplet kobling koster vist omkring 3500 kr, resten er arbejdsløn.
og som jeg har forstået er det ikke noget man lige skifter på en dag.

>Hvordan kan det løbe op i 15.000 kr?????

De 15.000 kr er inkl. koblingscylinder som koster ca. 5300 kr, dvs. at
prisen for koblingskift alene er omkring 10.000 kr, jeg har bare været
så uheldig at min koblingscylinder også skulle skiftes.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 10-02-04 16:57

"T16" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> De 15.000 kr er inkl. koblingscylinder som koster ca. 5300 kr, dvs. at
> prisen for koblingskift alene er omkring 10.000 kr, jeg har bare været
> så uheldig at min koblingscylinder også skulle skiftes.

Det kan jeg næsten ikke tro. Den burde da ikke koste mere end 1000-1500 kr.
uoriginalt.

NS

Fra : Claus Fabritius

Dato : 11-02-04 21:27

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg næsten ikke tro. Den burde da ikke koste mere end 1000-1500
kr.
> uoriginalt.

Og hvor finder du den uoriginalt til en T16?
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-04 19:19

"T16" <virkerikke@no.com> skrev i en meddelelse

> [...]
indtil
> videre lyder regningen på små 15.000 kr!
> Det finder jeg totalt grotesk, 15.000 kr for at få skiftet en s....

Hvis du har en T16 er det vel det man kan forvente af sådan en svend? :)

-M
Det koster 1800 inkl. moms at få skiftet en kobling til en Sierra.

Fra : T16

Dato : 09-02-04 19:27

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "T16" <virkerikke@no.com> skrev i en meddelelse

> indtil
>
> Hvis du har en T16 er det vel det man kan forvente af sådan en svend? :)

hehe, ja det har aldrig været helt billigt at eje en franskmand. Det skal
dog lige siges at selve koblingskiftet inkl. reservedele ligger i ca.
10-11.000 kr, vel at mærke på Fyn hos et aut. sted hvor priserne ellers
virker fornuftige. Desværre for mig viste det sig, at koblingcylinderen (det
er en hydraulisk kobling) også var gået i stykker (værkstedets vurdering) og
at en ny ville koste ca. 5300 kr, hvilket for mig er helt ude af
propotioner, men det som er endnu værre er, at den først kan skaffes fra
Frankrig i uge 10!!

surt, men jeg glæder mig da til jeg for min T16 tilbage, for så er næste
projekt nyt rustfast trykrør samt montering af HKS SSBOV

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-04 19:52

> surt, men jeg glæder mig da til jeg for min T16 tilbage, for så er næste
> projekt nyt rustfast trykrør samt montering af HKS SSBOV

Med eller uden kugle?

-M

Fra : T16

Dato : 09-02-04 20:09

> "T16" <virkerikke@no.com> skrev i en meddelelse

> Med eller uden kugle?

Smider lige et billede i dk.b.m

Fra : T16

Dato : 09-02-04 20:18

http://www.hksusa.com/products/?id=792

Fra : Mogens...

Dato : 09-02-04 20:20

On Mon, 9 Feb 2004 19:26:32 +0100, "T16" <virkerikke@no.com> wrote:

> [...]
>dog lige siges at selve koblingskiftet inkl. reservedele ligger i ca.
>10-11.000 kr, vel at mærke på Fyn hos et aut. sted hvor priserne ellers

Det er jo på højde med en kobling på en '91 Lotus Omega.
Een af de "danske" ejere fik skiftet sin kobling hos Andersen &
Martini i Kbh, og dét kostede den nette sum af 15.000 kr...

/Mogens

Fra : Troels Pedersen

Dato : 09-02-04 19:49

Morten Lorenzen wrote:
> Det koster 1800 inkl. moms at få skiftet en kobling til en Sierra.

Hmm... Måske skulle jeg ikke ned at ligge under bilen når det bliver
varmere... Hvor har du den pris fra, din privat mekaniker?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-04 19:51

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm... Måske skulle jeg ikke ned at ligge under bilen når det bliver
> varmere... Hvor har du den pris fra, din privat mekaniker?

Familiens tro hus-mekanikker gennem mange år :)

-M

Fra : Troels Pedersen

Dato : 09-02-04 20:00

Morten Lorenzen wrote:
> Familiens tro hus-mekanikker gennem mange år :)

Ok, så _skal_ jeg ned og kravle til foråret...
Nå men det er jo også mægtig hyggeligt at lave det selv!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-04 20:45

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, så _skal_ jeg ned og kravle til foråret...

Det er skam ikke sikkert :)

> Nå men det er jo også mægtig hyggeligt at lave det selv!

Helt sikkert, - du bor i Århus, right?

-M

Fra : Troels Pedersen

Dato : 09-02-04 20:54

Morten Lorenzen wrote:

> Det er skam ikke sikkert :)

> Helt sikkert, - du bor i Århus, right?

Jepper... Er tilflytter!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-04 21:01

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jepper... Er tilflytter!

Me 2. - Mekanikkeren bor i Herning-Ikast området. Men ellers kender jeg også
en rigtig god en i Hadsten(nord for Århus)

-M

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 19:21

> [...]
indtil
> videre lyder regningen på små 15.000 kr!
> Det finder jeg totalt grotesk, 15.000 kr for at få skiftet en s....

Det er da ok hvis der kommer en ny motor med også.
Ellers ER det grotesk

Fra : T16

Dato : 09-02-04 19:28

> Det er da ok hvis der kommer en ny motor med også.
> Ellers ER det grotesk

Ja, det kunne være lækkert. Er dog glad for at det ikke er mellem
gearkassen, der er gået, for så lyder regningen på mindst 30K

Fra : Mogens...

Dato : 09-02-04 20:17

On Mon, 9 Feb 2004 18:57:34 +0100, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

>1. Jeg har ikke 50.000 til en ny bil.
>2. Jeg er afhængig af en bil.

Prøv at gennemregne et eksempel med en ny/nyere bil. Man bliver nogle
gange overrasket over, hvor billigt den nye bil kan være for een. Tag
ikke udgangspunkt i en Cossie, men snare en Lupo 3L, hvis du forstår?

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-02-04 20:21

Hej!

"Mogens..." wrote:

> Prøv at gennemregne et eksempel med en ny/nyere bil. Man bliver nogle
> gange overrasket over, hvor billigt den nye bil kan være for een. Tag
> ikke udgangspunkt i en Cossie, men snare en Lupo 3L, hvis du forstår?

Er 3L'eren så ikke et dårligt eksempel? Den har skisme været et dyrt bekendtskab
for indtil flere ejere...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Mogens...

Dato : 09-02-04 20:22

On Mon, 09 Feb 2004 20:20:41 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Er 3L'eren så ikke et dårligt eksempel? Den har skisme været et dyrt bekendtskab
>for indtil flere ejere...

Du forstod ikke
Jeg mente, at han skulle finde noget i dén ende af skala'en
(Punto, Fiesta eller lignende "ting")

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-02-04 20:26

Hej!

"Mogens..." wrote:

> Du forstod ikke
> Jeg mente, at han skulle finde noget i dén ende af skala'en
> (Punto, Fiesta eller lignende "ting")

Okay

Man kan jo ikke være den skarpeste kniv i skuffen hele døgnet

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Mogens...

Dato : 09-02-04 20:29

On Mon, 09 Feb 2004 20:26:12 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Man kan jo ikke være den skarpeste kniv i skuffen hele døgnet

Du ér jo ellers ingeniør som "os andre..."

Alternativt kan Morten jo køw den Sierra 2.0 der er i markedsgruppen.
7.500 kr og 18 mdr. til syn. Så får han sig da langt om længe en 2.0,
og det ville være ham vel undt !

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-02-04 20:35

Hej!

"Mogens..." wrote:

> Du ér jo ellers ingeniør som "os andre..."

Mjaeh, om nogle få mdr. når mit projekt er afleveret og forsvaret, så ja :)

> Alternativt kan Morten jo køw den Sierra 2.0 der er i markedsgruppen.
> 7.500 kr og 18 mdr. til syn. Så får han sig da langt om længe en 2.0,
> og det ville være ham vel undt !

Det kan vel næppe gå helt galt. Han har jo en ekstra til reservedele :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-02-04 21:03

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt kan Morten jo køw den Sierra 2.0 der er i markedsgruppen.
> 7.500 kr og 18 mdr. til syn. Så får han sig da langt om længe en 2.0,
> og det ville være ham vel undt !

Har talt med sælger. - Tjaaa, den er rustet hul et sted min ikke er, og det
er et sted der skræmmer mig....
Men ellers virker sælger OK. - Bilen er dog købt i udelukkende med henblik
på videresalg. - Den er købt på auktion i tirsdags.

7500+ plader.

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-02-04 20:35

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Sælg den til Jan eller smid den i havnen

Århhhhh - hop i havnen !

<grin>

Jeg skal sgu'tte have flere Sierra'er - den næstsidste skal synes i
morgen, og den allersidste i overmorgen

Så er *det* et overstået kapitel ;)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
......måske

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-02-04 20:54

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

> Jeg skal sgu'tte have flere Sierra'er - den næstsidste skal synes i
> morgen, og den allersidste i overmorgen
>
> Så er *det* et overstået kapitel ;)

Indtil næste gang?
..
> .
> [...]

Så kender vi dig igen :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-02-04 12:23

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Så er *det* et overstået kapitel ;)

> .....måske

Kom nu Jan.
Vi andre kommer da til at mangle inspiration, hvis du holder.

Hvor skal vi da henvende os?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-02-04 16:18

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Kom nu Jan.
>Vi andre kommer da til at mangle inspiration, hvis du holder.

At jeg selv holder med at dyrke Sierra'er i baghaven er jo ikke helt
det samme som at jeg ikke roder med dem .......

Men den næste bil er planlagt, jeg mangler blot at tvinge
for[d]handleren til at levere i den farve *jeg* vil have den i

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Troels Pedersen

Dato : 11-02-04 16:25

jan@stevns.net wrote:
> Men den næste bil er planlagt, jeg mangler blot at tvinge
> for[d]handleren til at levere i den farve *jeg* vil have den i

Hvilken? Smokestone....?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-02-04 16:56

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev :

>Hvilken? Smokestone....?

Jada ;) fabrikken vil ikke levere i den farve , så han har jo et
problem .... fnis!

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-02-04 19:55

> Jada ;) fabrikken vil ikke levere i den farve , så han har jo et
> problem .... fnis!

De er da godt skøre.
Hvordan kan de da finde på, at en bil skal leveres i nogen anden farve end
Smokestone?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (Smokestone

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-02-04 20:19

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>De er da godt skøre.

Subscribe !

>Hvordan kan de da finde på, at en bil skal leveres i nogen anden farve end
>Smokestone?

Det må du nok spørge om

>mvh Uffe
>Sierra 2,0i DOHC (Smokestone

I smokestone ? for real ? billeder billeder ....

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-02-04 21:09

> I smokestone ? for real ? billeder billeder ....

Alu skilt i motorrum:
Colorcode: M1
Siger det dig noget?

Lakeret skilt i motorrum:
Smokestone

Jeg må tilstå at jeg desværre ikke har billeder af bilen.
Ved det godt, jeg skriver i en bil gruppe og har ikke billeder af min egen
bil.
Har heller ikke digital kamera, så tålmodighed......

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-04 12:50

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

I følge min egen pc, så blev dette også sendt i går.
Jeg kan bare ikke se inlægget, så nu kommer det igen.
Bær over med mig, hvis det dukker op dobbelt, det er jo fredag

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-04 13:32

> [...]

>Jeg kan bare ikke se inlægget, så nu kommer det igen.
>Bær over med mig, hvis det dukker op dobbelt, det er jo fredag

Ikke så meget det er fredag - men se lige dato'en.

Jeg arbejder hjemme idag !

>Alu skilt i motorrum:
>Colorcode: M1
>Siger det dig noget?

ja

>Lakeret skilt i motorrum:
>Smokestone

Mams !

>Jeg må tilstå at jeg desværre ikke har billeder af bilen.
>Ved det godt, jeg skriver i en bil gruppe og har ikke billeder af min egen
>bil.

Hmmmm.....

>Har heller ikke digital kamera, så tålmodighed......

Det går nu nok - du skal vel til Bella ? Så kan vi lave et
gruppebillede ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-04 14:45

> Ikke så meget det er fredag - men se lige dato'en.
>
> Jeg arbejder hjemme idag !

Det er heller ikke smart at udfordre skæbnen.

> Det går nu nok - du skal vel til Bella ? Så kan vi lave et
> gruppebillede ;)

Er langt fra sikkert.
Det er s** ikke langt sådan en SU rækker
og så er der jo også noget der hedder lektier......

--

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-04 15:08

>Det er heller ikke smart at udfordre skæbnen.

Netop - Gødyret er sgu blevet luftet så rigeligt, indtil nu har vi
trasket turen over til Ford 3 gange :

1 gang, pakning til vandpumpe
2 gang, WD 40
3 gang, en spand kølervædske

Hun gider næppe traske mere idag ;)

>Er langt fra sikkert.
>Det er s** ikke langt sådan en SU rækker
>og så er der jo også noget der hedder lektier......

Fy for sat*n .... lektier - uha ;)

det er jo kun en enkelt dag, og hvis folk kan arrangere lidt
fælleskørsel ....

(Der er jo selvfølgelig ædegildet bagefter, men *det* var
overkommeligt sidst)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 19:07

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
> Styrekugle i venstre side er defekt. (2 x 82 kr + mont.)
> Bøsninger i forvogn er slidte. (2 x 60 kr.+ mont.)

Prisen for dette, ligger sikkert i mellem 150 og 300 kr.

> [...]
> ophugger) Motorhjelm skal skiftes (500 kr. hos en kammerat)
> Bagklap er ikke pæn (? kr. hos en ophugger)

Hvad med at finde en hel bil til stumper ?
Med lidt held kan du finde en der ikke har samme fejl som din, og så "parre"
dem

> [...]
> restaurere bilen.
> Jeg vil gerne høre jeres argumenter for og imod sådan en aktion.

Hvis du ellers (stadig) er glad for bilen, så få den lavet.
Man ved hvad man har, men ikke hvad men evt. får.

> Vedr. udskiftning af forskærme, og andet, vil jeg gerne høre fra folk
> der personligt har prøvet det på en bil som min(1988 Sedan).

Hvis man kan betjene et svejse apparat, så er der ingen ben i det
overhovedet.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-02-04 20:38

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Hvad med at finde en hel bil til stumper ?
>Med lidt held kan du finde en der ikke har samme fejl som din, og så "parre"
>dem

Så arver han sgu' da mit problem ..... de yngler, gør de ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-02-04 11:14

On Mon, 09 Feb 2004 20:37:47 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Så arver han sgu' da mit problem ..... de yngler, gør de ;)

Jamen det er da kun godt. Så kan man sælge de små og selv beholde dem,
der bliver lidt større

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-02-04 15:39

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Jamen det er da kun godt. Så kan man sælge de små og selv beholde dem,
>der bliver lidt større

Kun hvis dette ikke er problemet :

http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.3.jpg

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 20:54

<jan@stevns.net> skrev

> Kun hvis dette ikke er problemet :
>
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.3.jpg
> --

Pardon my french, herr Jan..... Er det tilløbere, De ikke nænnede at sætte
ud igen, eller har herren selv anskaffet udvalget ??? )))

VenHils
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-02-04 21:03

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev :

> Pardon my french, herr Jan..... Er det tilløbere, De ikke nænnede at sætte
>ud igen, eller har herren selv anskaffet udvalget ??? )))

Den eneste af bilerne (på billedet) der er en tilløber, er den
Scorpio, der har et tøjdyr siddende på soltaget

(brormanden [mis]forståelse af at katte ikke hopper op på taget, ifald
der er et andet dyr der i forvejen - det hamrede Iglen jo hurtigt en
pæl gennem http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/ascona87/kattebjoern.jpg

hmmm....godt der ikke er vidvinkel på kameraet

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 21:20

<jan@stevns.net> skrev

> Den eneste af bilerne (på billedet) der er en tilløber, er den
> Scorpio, der har et tøjdyr siddende på soltaget

Ahaaaaa.....

> (brormanden [mis]forståelse af at katte ikke hopper op på taget, ifald
> der er et andet dyr der i forvejen - det hamrede Iglen jo hurtigt en
> pæl gennem

Kanske hvis vognen blev udstyret med et stykke staniol i stedet for tøjdyr
???? Eller er det iflg. aftale at Iglen besigtiger vognparkens øverste dele
??

VenHils
Peter
(Der ikke vil ha' katte (eller andre) til at spadsere på taget.....)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-02-04 12:30

> [...]
> pæl gennem http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/ascona87/kattebjoern.jpg
>
> hmmm....godt der ikke er vidvinkel på kameraet

Hvorfor dog det, det billede er da gammelt.
Eller også har du anskaffet flere biler end du fortæller om
Der er da flere som jeg mener du er kommet af med på det billede.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-02-04 16:20

> [...]

>Eller også har du anskaffet flere biler end du fortæller om
>Der er da flere som jeg mener du er kommet af med på det billede.

Der er skam også kommet nogle til , efter billedet

2 Rekorder - en blå og en rød stationcar , og en Gul Djævel aka
Spirilen

men det blev exit til 1 Scorpio og 1 Ascona

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-02-04 19:07

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> men det blev exit til 1 Scorpio og 1 Ascona

Kunne salget af den defekte Scorpio "dække" udgiften til Spirillen?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-02-04 12:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4027cc27$0$169> > Sekundært:

> Med lidt held kan du finde en der ikke har samme fejl som din, og så
"parre"
> dem

Det var en skala 1:1 bil han efterlyste.
Ikke den der lille baby bil, der kommer ud af dit projekt

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (skala 1:1)