/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nu er det tid til at prøve ting af...
Fra : Dak


Dato : 09-02-04 17:28

Hej alle.

Denne post henvender sig nok mest til tidligere/nuværende GS500E ejere.
eller andre med lign. cykler....

Nu føler jeg at det er på tide at prøve lidt "grænser" af denne sæson. Så
derfor har jeg lige nogen spørgsmål til folk.
Det første er f.eks. kan min cykel overhovedet lave hjulspin/burner på
asfalt? har prøvet det på græs men det kommer man ikke til at lugte
brændt gummi af, kun en evt. banden over det jord/småsten man kommer til at
sprøjte på evt. biler og gående.
Det andet er: hvordan får man dyret til at stejle bedst muligt? skal jeg
sidde på bagsædet? eller hvad?


Dak
Suzuki GS500Ev

PS: har forresten ikke tænkt mig at udøve følgende stunts i københavns
myldretrafik men på en sikker "bane", da man stadigvæk er på "prøvekort" i 6
måneder endnu... Så kan i jo selv gætte til hvor lang tid siden jeg har fået
kørekort.



 
 
Jesper Pedersen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 09-02-04 18:58

> Det første er f.eks. kan min cykel overhovedet lave hjulspin/burner på
> asfalt?

Det er let at lave brænder på GS500'eren. Øv dig i første omgang på våd
asfalt.

Stil dig med begge ben på jorden (uden vægt på sædet), og tryk kraftigt på
forbremsen.
Giv rimeligt gas, og slip koblingen i raskt tempo mens forbremsen (og
gassen)stadig holdes. Motorcyklen skal "sætte sig" i affjederingen når der
kobles ind.

Sålænge du holder på forbremsen og står på jorden har du god kontrol over
motorcyklen. Jeg har aldrig haft problemer med at holde kontrollen, blot
forbremsen ikke slippes.

Det er meget dyrt i slidtage på bagdækket, og du er nødt at have et sort
visir på styrthjelmen, så du ikke risikerer at blive genkendt. Det er ret
pinligt (men sjovt) at lave brænder på en GS500.

Når du bliver lidt bedre kan du øve dig at sætte fødderne op i fodvilerne,
og køre langsomt fremad imens du piner de sidste par hundrede kroner ud af
dit stakkels bagdæk.

Men som sagt er det en dyr fornøjelse.

Mvh.
Jesper



Jan Hansen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Hansen


Dato : 09-02-04 22:46


"Jesper Pedersen" <no_email@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:c08hmi$c71$1@sunsite.dk...
> Giv rimeligt gas, og slip koblingen i raskt tempo mens forbremsen (og
> gassen)stadig holdes. Motorcyklen skal "sætte sig" i affjederingen når der
> kobles ind.
>
> Det er meget dyrt i slidtage på bagdækket, og du er nødt at have et sort
> visir på styrthjelmen, så du ikke risikerer at blive genkendt. Det er ret
> pinligt (men sjovt) at lave brænder på en GS500.
>
> Når du bliver lidt bedre kan du øve dig at sætte fødderne op i fodvilerne,
> og køre langsomt fremad imens du piner de sidste par hundrede kroner ud af
> dit stakkels bagdæk.
>
Jeg synes at det vrimler med argumenter for at købe en ny motorcykel fremfor
en brugt !

Det er selvfølgeligt et frit land, men alt i motor og transmission bliver
slidt mange mange mange gange over det normale når man laver burn out og
andre tossestreger.

Jeg vil ihvertfald være betænkelig ved at købe en cykel der har været pint
på den her måde.

Skal man undgå en brugt GS 500 ligesom man skal undgå en "Brian BMW" bil med
skørter og brede ali fælge ?



Jacob Larsen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 09-02-04 23:41

Jan Hansen wrote:
> Skal man undgå en brugt GS 500 ligesom man skal undgå en "Brian BMW"
> bil med skørter og brede ali fælge ?

Nej, de køres absolut ikke værre end alle andre cykler. De fleste af de
gutter, der snakker om sådan noget, er alligevel fulde af løgn.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Rittig (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Rittig


Dato : 10-02-04 14:09

Jan Hansen wrote:

> Det er selvfølgeligt et frit land, men alt i motor og transmission bliver
> slidt mange mange mange gange over det normale når man laver burn out og
> andre tossestreger.

Jah, det gør de jo.
En af mine kammerater trak en 20 sekunders burner, hvorved hans 3. gear
hjul svejsede sig fast på gearakslen. Det blev godtnok dyrt.

Vær opmærksom på at kølingne kan være et akut problem under burnere,
ligesom olietilførsel til oliepumpen kan være et problem på visse modeller
under wheelies.

Rittig


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste