|
| Nu er det tid til at prøve ting af... Fra : Dak |
Dato : 09-02-04 17:28 |
|
Hej alle.
Denne post henvender sig nok mest til tidligere/nuværende GS500E ejere.
eller andre med lign. cykler....
Nu føler jeg at det er på tide at prøve lidt "grænser" af denne sæson. Så
derfor har jeg lige nogen spørgsmål til folk.
Det første er f.eks. kan min cykel overhovedet lave hjulspin/burner på
asfalt? har prøvet det på græs men det kommer man ikke til at lugte
brændt gummi af, kun en evt. banden over det jord/småsten man kommer til at
sprøjte på evt. biler og gående.
Det andet er: hvordan får man dyret til at stejle bedst muligt? skal jeg
sidde på bagsædet? eller hvad?
Dak
Suzuki GS500Ev
PS: har forresten ikke tænkt mig at udøve følgende stunts i københavns
myldretrafik men på en sikker "bane", da man stadigvæk er på "prøvekort" i 6
måneder endnu... Så kan i jo selv gætte til hvor lang tid siden jeg har fået
kørekort.
| |
Jacob Larsen (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 09-02-04 17:51 |
|
> Denne post henvender sig nok mest til tidligere/nuværende GS500E
> ejere. eller andre med lign. cykler....
Hey. Det er mig
> Nu føler jeg at det er på tide at prøve lidt "grænser" af denne
> sæson. Så derfor har jeg lige nogen spørgsmål til folk.
> Det første er f.eks. kan min cykel overhovedet lave hjulspin/burner på
> asfalt? har prøvet det på græs men det kommer man ikke til at
> lugte brændt gummi af, kun en evt. banden over det jord/småsten man
> kommer til at sprøjte på evt. biler og gående.
> Det andet er: hvordan får man dyret til at stejle bedst muligt? skal
> jeg sidde på bagsædet? eller hvad?
Svarene findes her under "pictures" og "movies"
http://www.bikepower.net
Det korte svar er bare ja.
Til at få dyret på baghjul bare gør som i videoerne.
Kør 10-20km/t i en oprejst stilling, træk koblingen, gas op til 6000-7000
omdrejninger eller måske lidt mere og slip koblingen tilpas hurtigt. Begynd
forsigtigt til du finder den rigtige dosering for dig.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
Jacob Larsen (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 09-02-04 17:56 |
|
Jacob Larsen wrote:
> Til at få dyret på baghjul bare gør som i videoerne.
> Kør 10-20km/t i en oprejst stilling, træk koblingen, gas op til
> 6000-7000 omdrejninger eller måske lidt mere og slip koblingen tilpas
> hurtigt. Begynd forsigtigt til du finder den rigtige dosering for dig.
Det skal lige siges, at jeg ikke selv har gjort det og kun fået min på
baghjul uden det var direkte meningen. Denne fremgangsmåde er bare noget jeg
har læst en del gange efterhånden og som jeg selv nok vil lege lidt med til
sommer.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
Claus Rittig (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-02-04 17:57 |
|
"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1076343957.817440@kalvebod.groenjord.dk...
> Nu føler jeg at det er på tide at prøve lidt "grænser" af denne sæson. Så
> derfor har jeg lige nogen spørgsmål til folk.
Og det føler du dig økonomisk og køreteknisk rede til?
> Det første er f.eks. kan min cykel overhovedet lave hjulspin/burner på
> asfalt? har prøvet det på græs men det kommer man ikke til at lugte
> brændt gummi af, kun en evt. banden over det jord/småsten man kommer til
at
> sprøjte på evt. biler og gående.
Nemt.
Hold stille. Rejs dig op så du har kropsvægten på den ene fod - solidt
plantet på asfalten! (Så er der ingen vægt på bagenden). Tag forbremsen, giv
gas og slip koblingen i 2. gear samtidig med at du laver et stød/pres ned i
forgaflen. Du bør time koblingen så du smider den når forenden dykker mest,
og du skal SMIDE den, ikke koble langsomt til, ligesom du skal GIVE GAS,
ikke noget fedtet halvgas her.
Hvis du fik teknikken og timingen rigtig, så laver din GS500 nu en flot
burner. Gik det ikke, så er cyklen nu fløjet 50 meter frem og er stort set
smadret for 10.000. Mit første forsøg endte i at jeg slog mig lidt, og
cyklen lå 50 meter henne ad vejen.
> Det andet er: hvordan får man dyret til at stejle bedst muligt? skal jeg
> sidde på bagsædet? eller hvad?
Lidt på samme måde handler det om at få presset bagenden ned mens du kaster
al vægten i baghjulet, og med kraftig gasgivning i fx. 2. gear får koblet
tilpas kontant til, til at forenden løfter sig. Her må du ikke bare smide
koblingen, for du kan hurtigt få brug for at tage den igen. Nogen ynder at
gynge lidt i forgaflen, og udnytte fjedereffekten til at hjælpe med løftet.
(Kør langsomt i 2. gear, luk for gassen - nu dykker forenden. Kan du time
din gasgivning, så accelerationen løfter forenden lige samtidig med at den
ville være "gynget op" fra det foregående dyk, skal du ikke bruge helt så
meget motorkraft til at få forhjulet i vejret.
> PS: har forresten ikke tænkt mig at udøve følgende stunts i københavns
> myldretrafik men på en sikker "bane", da man stadigvæk er på "prøvekort" i
6
> måneder endnu... Så kan i jo selv gætte til hvor lang tid siden jeg har
fået
> kørekort.
Hmmm... Det lyder ikke som om du har optjent anciennitet nok til at skaderne
ikke vil ramme hårdt på budgetet.
Vær opmærksom på at du er oppe mod hårde odds. Min første wheelie endte med
at cyklen blev totalskadet. Jeg tabte balancen da forenden steg til vejrs
(det gjorde jeg de første mange gange), desværre kunne jeg ikke komme til at
slippe gassen igen, men det klarede en lysmast for mig.
Rittig
| |
Dak (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 09-02-04 18:29 |
|
> Og det føler du dig økonomisk og køreteknisk rede til?
økonomisk: det er vel det banken er der for?
køreteknisk: overhovedet ikke! men har været ude for et uheld så hvad
betyder et mere? Skal dog siges det ikke gælder uheld hvor andre
personer end mig selv der kommer til skade..
> Hmmm... Det lyder ikke som om du har optjent anciennitet nok til at
skaderne
> ikke vil ramme hårdt på budgetet.
| |
Dak (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 09-02-04 18:39 |
|
> > Hmmm... Det lyder ikke som om du har optjent anciennitet nok til at
> skaderne
> > ikke vil ramme hårdt på budgetet.
>
har hverken kasko eller anden form for forsikring. udover ansvars
selvfølgelig. Men denne cykel er også ment som en jeg skulle køre til
"døden" skiller os. så hvis det er et par år tidliger end beregnet... so
let be.
Dak
Suzuki GS500Ev
| |
Per P. (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Per P. |
Dato : 09-02-04 19:46 |
|
"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1076347643.500379@kalvebod.groenjord.dk...
> > Og det føler du dig økonomisk og køreteknisk rede til?
>
> økonomisk: det er vel det banken er der for?
>
> køreteknisk: overhovedet ikke! men har været ude for et uheld så hvad
> betyder et mere? Skal dog siges det ikke gælder uheld hvor andre
> personer end mig selv der kommer til skade..
Så vil jeg (næsten) helt upartisk, foreslå dig at smutte forbi
www.dmc-kursus.dk og tilmelde dig et kursus. Du lærer med garanti IKKE at
køre på baghjul og lave burnout´s men du lærer til gengæld at håndtere
cyklen så hvis du med de rette dæk, evner og mod vil få slidt kraftigt på
dæksider, fodhvilere og hvad der ellers måtte være for tæt på jorden.
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
........hvis tidligere Duc 900 Monster´s bremse- og gearpedal, fodhvilere og
støtteben blev reduceret i vægt.......
| |
Dak (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 09-02-04 18:34 |
|
Gik det ikke, så er cyklen nu fløjet 50 meter frem og er stort set
> smadret for 10.000. Mit første forsøg endte i at jeg slog mig lidt, og
> cyklen lå 50 meter henne ad vejen.
>
okay men havde nu også bare tænkt mig at starte op af en væg. så med
mindre den kan køre sidelæns så skulle jeg vist ikke havde de størst skader
på cyklen...
Dak
Suzuki GS500Ev
| |
GRISEN (09-02-2004)
| Kommentar Fra : GRISEN |
Dato : 09-02-04 20:05 |
|
On Mon, 9 Feb 2004 17:57:29 +0100, "Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:
> Min første wheelie endte med
>at cyklen blev totalskadet. Jeg tabte balancen da forenden steg til vejrs
>(det gjorde jeg de første mange gange), desværre kunne jeg ikke komme til at
>slippe gassen igen, men det klarede en lysmast for mig.
STORT !!!
Det gi'r da lige en smule overvejelse.
*
Jan
| |
Bo-gsxR (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 09-02-04 20:18 |
|
"GRISEN" <grisen_fjern@grisen.org> skrev i en meddelelse news:fcmf20dfbl79buu9o5h0f3otad86tq59d5@4ax.com...
> On Mon, 9 Feb 2004 17:57:29 +0100, "Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:
>
> > Min første wheelie endte med
> >at cyklen blev totalskadet. Jeg tabte balancen da forenden steg til vejrs
> >(det gjorde jeg de første mange gange), desværre kunne jeg ikke komme til at
> >slippe gassen igen, men det klarede en lysmast for mig.
> STORT !!!
> Det gi'r da lige en smule overvejelse.
Jeg synes du skulle sende et takke brev til amtet for at have hjulpet dig så meget i dine
bestræbelser på at lære at køre på baghjul. at de har sat en lysmast op, så du er sikker på
at få forhjulet ned på jorden igen og stoppet mc'en. måske dog en lidt brat slutning på
øvelsen
bo-gsxR
| |
Jacob Larsen (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 09-02-04 20:22 |
|
Claus Rittig wrote:
> "Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev
>> Nu føler jeg at det er på tide at prøve lidt "grænser" af denne
>> sæson. Så derfor har jeg lige nogen spørgsmål til folk.
>
> Og det føler du dig økonomisk og køreteknisk rede til?
Du kan da ikke rigtigt bebrejde manden, at han vil prøve noget, du også selv
har gjort. Hvis nu du havde været klogere, var det jo en anden sag.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
RacerNiels (09-02-2004)
| Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 09-02-04 21:47 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> wrote in message
news:c08mg4$5ua$1@sunsite.dk...
> Du kan da ikke rigtigt bebrejde manden, at han vil prøve noget, du også
selv
> har gjort. Hvis nu du havde været klogere, var det jo en anden sag.
Ding dong! 1-0 til Jacob. Det er der jo faktisk noget om....
*fnis*
Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk
| |
Jes Vestervang (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 09-02-04 21:53 |
|
RacerNiels wrote:
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> wrote in message
> news:c08mg4$5ua$1@sunsite.dk...
>> Du kan da ikke rigtigt bebrejde manden, at han vil prøve noget, du også
> selv
>> har gjort. Hvis nu du havde været klogere, var det jo en anden sag.
>
> Ding dong! 1-0 til Jacob. Det er der jo faktisk noget om....
Man er da et svin, hvis man lader folk genopføre ens dumheder uden at advare
dem!
--
mvh Jes Vestervang
| |
RacerNiels (09-02-2004)
| Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 09-02-04 22:40 |
|
"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message
news:hh8lf1-932.ln1@svedig-gnu.fake...
> Man er da et svin, hvis man lader folk genopføre ens dumheder uden at
advare
> dem!
Heh... du lyder som en pylret hønemor: "Dengang jeg gik i seng med alle
drengene fra min klasse, havde vi slet ikke de væmmelige sygdomme....."
/Niels *learning by doing*
| |
Jes Vestervang (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 09-02-04 22:50 |
|
RacerNiels wrote:
> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote:
>> Man er da et svin, hvis man lader folk genopføre ens dumheder uden at
>> advare dem!
>
> Heh... du lyder som en pylret hønemor:
Nææh! Men lidt konsekvensredegørelse er ikke en dum ting
> "Dengang jeg gik i seng med alle
> drengene fra min klasse, havde vi slet ikke de væmmelige sygdomme....."
>
>
> /Niels *learning by doing*
Det jeg hører dig sige, er at du har mange kønssygdomme
--
mvh Jes Vestervang
| |
Jacob Larsen (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 09-02-04 23:16 |
|
Jes Vestervang wrote:
> RacerNiels wrote:
>> "Dengang jeg gik i seng med alle
>> drengene fra min klasse, havde vi slet ikke de væmmelige
>> sygdomme....."
>>
>>
>> /Niels *learning by doing*
>
> Det jeg hører dig sige, er at du har mange kønssygdomme
Din måde at skære i Niels' tekst på, får ham til at fremstå på en lidt
uheldig måde.
BTW. Det jeg hører ham sige er, at man får mest ***** på en Suzuki. Et par
solbriller på, åben skjorte og så på baghjul forbi den nye sygeplejeskole
ved siden af Uni. Det skal jeg lige afprøve (hvis jeg kan gøre det på
GS'eren), når det bliver forår.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
Jes Vestervang (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 09-02-04 23:59 |
|
((FJERNDETTE wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>> RacerNiels wrote:
>>> "Dengang jeg gik i seng med alle
>>> drengene fra min klasse, havde vi slet ikke de væmmelige
>>> sygdomme....."
>>>
>>>
>>> /Niels *learning by doing*
>>
>> Det jeg hører dig sige, er at du har mange kønssygdomme
>
> Din måde at skære i Niels' tekst på, får ham til at fremstå på en lidt
> uheldig måde.
Hovsa, det var ikke meningen *host* (hvorfor er jeg så dårlig til at
lyve?
> BTW. Det jeg hører ham sige er, at man får mest ***** på en Suzuki. Et par
> solbriller på, åben skjorte og så på baghjul forbi den nye sygeplejeskole
> ved siden af Uni.
....og jeg hører lige at sygeplejeskolen 1x årligt holder fest som er åben
for alle! Det skulle vist snart være
> Det skal jeg lige afprøve (hvis jeg kan gøre det på
> GS'eren), når det bliver forår.
Når jeg kommer med Fazeren er det mig der er i rampelyset
--
mvh Jes Vestervang
| |
Hekto (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-02-04 00:38 |
|
Jes Vestervang wrote in news:vtflf1-en4.ln1@svedig-gnu.fake:
> Når jeg kommer med Fazeren er det mig der er i rampelyset
Det eneste der sælger sådan et sted, er en stor V2'er.
Alle kvinder ved pr. instinkt at rigtige motorcykler hedder HD eller
Ducati!
Ja, ja .... gå nu bare hen og spørg dem!!!! ;0)
Selv blondiner ved det!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
RacerNiels (10-02-2004)
| Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 10-02-04 01:01 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:Xns948B6484739Dhektodk@62.243.74.162...
> Det eneste der sælger sådan et sted, er en stor V2'er.
> Alle kvinder ved pr. instinkt at rigtige motorcykler hedder HD eller
> Ducati!
>
> Ja, ja .... gå nu bare hen og spørg dem!!!! ;0)
> Selv blondiner ved det!
Alle kan narres.... ISÆR blonde air-heads
http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=67
Se seneste tilføjelse.
Uhmm... glæder mig allerede!
Niels
Madam Blå mk II *navre, er det en blå Ducati??*
http://www.dfmc.dk/?id=158
| |
Armand (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-02-04 01:26 |
|
"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
news:c09688$9vh$1@news.net.uni-c.dk...
> > > Alle kvinder ved pr. instinkt at rigtige motorcykler hedder HD eller
> > Ducati!
> > Ja, ja .... gå nu bare hen og spørg dem!!!! ;0)
> > Selv blondiner ved det!
Aprospos:
Dagens blondinevits (frisk fra fad):
Min datter er lige kommet hjem fra skiferie i Norge med efterskolen, og
beretter om skolens notoriske blondine der ikke bekymrede sig over ikke at
have orienteret sig om porto-niveauet i Norge, for så kunne hun da blot
sætte dobbelt på af de rigeligt medbragte (danske) frimærker.
Modargumentet mod skeptikerne var: "at når købmanden tager imod danske penge
(1:1), så er postverket vel heller ikke så smålige!" !
--
Armand.
| |
Hekto (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-02-04 18:27 |
|
Armand wrote in news:c098dm$5gf$1@news.cybercity.dk:
>
> "RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en
> meddelelse news:c09688$9vh$1@news.net.uni-c.dk...
>> > > Alle kvinder ved pr. instinkt at rigtige motorcykler hedder
>> > > HD eller
>> > Ducati!
>> > Ja, ja .... gå nu bare hen og spørg dem!!!! ;0)
>> > Selv blondiner ved det!
>
> Aprospos:
> Dagens blondinevits (frisk fra fad):
> Min datter er lige kommet hjem fra skiferie i Norge med
> efterskolen, og beretter om skolens notoriske blondine der ikke
> bekymrede sig over ikke at have orienteret sig om porto-niveauet i
> Norge, for så kunne hun da blot sætte dobbelt på af de rigeligt
> medbragte (danske) frimærker. Modargumentet mod skeptikerne var:
> "at når købmanden tager imod danske penge (1:1), så er postverket
> vel heller ikke så smålige!" !
>
Ja, sådan er de åbenbart også i det virkelige liv! :0D
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Hekto (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-02-04 12:06 |
|
"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in
news:c09688$9vh$1@news.net.uni-c.dk:
> Alle kan narres.... ISÆR blonde air-heads
> http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=67
> Se seneste tilføjelse.
>
> Uhmm... glæder mig allerede!
Du er ikke den eneste, skabs-Ducatist!
Se billede i dk.binaer.motor
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
RacerNiels (10-02-2004)
| Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 10-02-04 14:35 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:c0adu3$12p9$1@news.cybercity.dk...
> Du er ikke den eneste, skabs-Ducatist!
> Se billede i dk.binaer.motor
Som skrevet sammesteds - det er en Cagiva Mito-kåbe der er sat på.
Ham her har også været igang:
www.sv645r.de.vu
Jeg har også set en Englænder med "udstyret iorden"
/Nælz
S FAU himmelblau *Stadig en Zouk - det italienske er bare plastik*
www.sqzuki.subnet.dk
| |
Jacob Larsen (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 10-02-04 01:58 |
|
Jes Vestervang wrote:
>> BTW. Det jeg hører ham sige er, at man får mest ***** på en Suzuki.
>> Et par solbriller på, åben skjorte og så på baghjul forbi den nye
>> sygeplejeskole ved siden af Uni.
>
> ...og jeg hører lige at sygeplejeskolen 1x årligt holder fest som er
> åben for alle! Det skulle vist snart være
Cool. Så husker du lige at oplyse, hvornår det er, så jeg ikke misser den?
Så kan alle andre herinde også lige få at vide, hvornår det er, de IKKE kan
komme med.
>> Det skal jeg lige afprøve (hvis jeg kan gøre det på
>> GS'eren), når det bliver forår.
>
> Når jeg kommer med Fazeren er det mig der er i rampelyset
Bah. Kun hvis du kører nøgen. Jeg borer alligevel bare nogle større huller i
udstødningen, så den lyder af noget. Tøserne aner ikke noget om hk
alligevel.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
Rasmus Neckelmann (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 10-02-04 09:49 |
|
Jacob Larsen wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>> Når jeg kommer med Fazeren er det mig der er i rampelyset
>
> Bah. Kun hvis du kører nøgen.
Hmm, ved ikke hvor smart det er at opfordre ham til at tage tøjet af
offentligt - tror de stakkels små sygeplejestuderende vil blive dybt
chokerede (evt. blive lesbiske), hvis de ser Jes komme fræsende nøgen, med
en fazer mellem ballerne! ... Det kan ingen være interesserede i... ;)
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
Jes Vestervang (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 10-02-04 12:10 |
|
Rasmus Neckelmann wrote:
> Jacob Larsen wrote:
>> Jes Vestervang wrote:
>>> Når jeg kommer med Fazeren er det mig der er i rampelyset
>>
>> Bah. Kun hvis du kører nøgen.
>
> Hmm, ved ikke hvor smart det er at opfordre ham til at tage tøjet af
> offentligt - tror de stakkels små sygeplejestuderende vil blive dybt
> chokerede (evt. blive lesbiske), hvis de ser Jes komme fræsende nøgen, med
> en fazer mellem ballerne!
Luk ræven, misdæder!
> ... Det kan ingen være interesserede i... ;)
Jo sgu! Men jeg har nu ingen planer om at arrangere showet
--
mvh Jes Vestervang
| |
Jes Vestervang (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 10-02-04 12:07 |
|
((FJERNDETTE wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>>> BTW. Det jeg hører ham sige er, at man får mest ***** på en Suzuki.
>>> Et par solbriller på, åben skjorte og så på baghjul forbi den nye
>>> sygeplejeskole ved siden af Uni.
>>
>> ...og jeg hører lige at sygeplejeskolen 1x årligt holder fest som er
>> åben for alle! Det skulle vist snart være
>
> Cool. Så husker du lige at oplyse, hvornår det er, så jeg ikke misser den?
> Så kan alle andre herinde også lige få at vide, hvornår det er, de IKKE
> kan komme med.
Jeg skal prøve og holde mig informeret, og forsøge at viderebringe
informationerne
>>> Det skal jeg lige afprøve (hvis jeg kan gøre det på
>>> GS'eren), når det bliver forår.
>>
>> Når jeg kommer med Fazeren er det mig der er i rampelyset
>
> Bah. Kun hvis du kører nøgen.
De vil sgu ha' min krop, de tøser (misdædere ville påstå at der er nok
til alle
> Jeg borer alligevel bare nogle større huller
> i udstødningen, så den lyder af noget. Tøserne aner ikke noget om hk
> alligevel.
Hmm, så må jeg konvertere Fazerens udstødning til en 4 i ingenting
--
mvh Jes Vestervang
| |
Freddy Lang (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 10-02-04 13:03 |
|
Jes Vestervang wrote:
> De vil sgu ha' min krop, de tøser (misdædere ville påstå at der
> er nok til alle
Af din krop? *LOL*
| |
Hekto (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-02-04 23:41 |
|
RacerNiels wrote in news:c08u02$6tp$1@news.net.uni-c.dk:
> Heh... du lyder som en pylret hønemor: "Dengang jeg gik i seng med
> alle drengene fra min klasse, havde vi slet ikke de væmmelige
> sygdomme....."
>
Eller:
Øv, hvorfor er der så mange problemer i tilværelsen?
Det var meget nemmere, da jeg var 16 og kunne alting, og vidste alt!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Claus Rittig (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-02-04 23:22 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:c08mg4$5ua$1@sunsite.dk...
> Claus Rittig wrote:
> > "Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev
> >> Nu føler jeg at det er på tide at prøve lidt "grænser" af denne
> >> sæson. Så derfor har jeg lige nogen spørgsmål til folk.
> >
> > Og det føler du dig økonomisk og køreteknisk rede til?
>
> Du kan da ikke rigtigt bebrejde manden, at han vil prøve noget, du også
selv
> har gjort. Hvis nu du havde været klogere, var det jo en anden sag.
Jeg bedrejder ikke nogen noget. Hvor læser du det?
Jeg oplyser bare lidt om hvad det har kostet mig, og hvad han kan forvente
at det vil koste ham.
Han ved godt det skal gøres hvor det ikke bringer andre end ham selv i fare,
og når det kun gør ondt på ham og hans økonomi, så synes jeg det er noget
der bør prøves. Det er bare rart at være bevidst om konsekvenserne på
forhånd. Det var jeg ikke da min Honda blev totalskadet, og jeg var endda
studerende - dvs. RØVfattig. Det var jeg heller ikke (helt) da jeg senere
gik bagover med fart på, og måtte tage 14 dages "ferie" for at hele nogle
grotesk voldsomme hudafskrabninger.
Havde jeg haft de erfaringer jeg har nu, er der ting jeg ville have gjort
anderledes. Det eneste fede ved at have gjort nogle dumme erfaringer, er at
man kan dele dem med andre der er på vej til at gøre de samme dumme
erfaringer.
Rittig
| |
Jacob Larsen (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 09-02-04 23:37 |
|
Claus Rittig wrote:
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev
>> Du kan da ikke rigtigt bebrejde manden, at han vil prøve noget, du
>> også selv har gjort. Hvis nu du havde været klogere, var det jo en
>> anden sag.
>
> Jeg bedrejder ikke nogen noget. Hvor læser du det?
> Jeg oplyser bare lidt om hvad det har kostet mig, og hvad han kan
> forvente at det vil koste ham.
Jeg synes bare at det mest af alt lyder som en løftet pegefinger. Jeg synes,
du gav et fornuftigt svar, men jeg stiller bare spørgsmålstegn ved om du
selv ville have lyttet til selvsamme råd, da du selv var i spørgerens sted.
Hvad der afholdt mig fra at prøve stoppies for alvor sidste år, var f.eks.
ikke gode råd og andet velmeldt snak. Det var en video af hvordan en mand så
ud efter et styrt, hvor han havde prøvet det samme uden sikkerhedsudstyr på.
Men selv det glemmer man efter noget tid. :-|
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
Bo-gsxR (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 10-02-04 00:03 |
|
> Hvad der afholdt mig fra at prøve stoppies for alvor sidste år, var f.eks.
> ikke gode råd og andet velmeldt snak. Det var en video af hvordan en mand så
> ud efter et styrt, hvor han havde prøvet det samme uden sikkerhedsudstyr på.
er du også holdt op med at gå inden for 100m hvor der kan forekomme autoriseret
traffik i form af biler mv.? efter at have set billedet af en der blev kørt ned bagfra, på
fortovet, af en spritbillist!!
bo-gsxR
| |
Jacob Larsen (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 10-02-04 01:52 |
|
Bo-gsxR wrote:
>> Hvad der afholdt mig fra at prøve stoppies for alvor sidste år, var
>> f.eks.
>> ikke gode råd og andet velmeldt snak. Det var en video af hvordan en
>> mand så
>> ud efter et styrt, hvor han havde prøvet det samme uden
>> sikkerhedsudstyr på.
>
> er du også holdt op med at gå inden for 100m hvor der kan forekomme
> autoriseret
> traffik i form af biler mv.? efter at have set billedet af en der
> blev kørt ned bagfra, på fortovet, af en spritbillist!!
>
Godt ord igen
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
Claus Rittig (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 10-02-04 17:07 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:c091tl$foo$1@sunsite.dk...
> Jeg synes bare at det mest af alt lyder som en løftet pegefinger. Jeg
synes,
> du gav et fornuftigt svar, men jeg stiller bare spørgsmålstegn ved om du
> selv ville have lyttet til selvsamme råd, da du selv var i spørgerens
sted.
Ingen pegefinger, mere en slags forbrugeroplysning.
Ja, jeg ville nok have valgt et andet sted (og tid) til mine første wheelie
forsøg. Jeg var studerende og afhængig af motorcyklen, og der gik et halvt
år før jeg fik motorcykel igen. Men jeg ville naturligvis have prøvet på et
eller andet tidspunkt alligevel, man er vel en tåbe
Rittig
| |
Bent Erik Thomsen (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Bent Erik Thomsen |
Dato : 09-02-04 20:26 |
|
Claus Rittig wrote:
<snip>
desværre kunne
> jeg ikke komme til at slippe gassen igen, men det klarede en lysmast
> for mig.
>
> Rittig
Ind i mellem undrer det mig at du stadig er i live og tillige nogenlunde hel
mvh
--
Bent Erik Thomsen (der kun har skrællet en læderjakke med et pigtrådshegn og
en Honda 750)
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1987 BMW K100RS
1992 Golf TD(i)
| |
Claus Rittig (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-02-04 23:16 |
|
"Bent Erik Thomsen" <use_address_in_signature@poet.dk> skrev i en meddelelse
news:4027decd$0$29399$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> desværre kunne
> > jeg ikke komme til at slippe gassen igen, men det klarede en lysmast
> > for mig.
> Ind i mellem undrer det mig at du stadig er i live og tillige nogenlunde
hel
Mit liv har faktisk kun een gang været i fare.
Det var engang jeg lavede en nydelig wheelie op ad Sohngårdsholms bakken.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg gik bagover med _sådan_ et rabalder, og fik
hudafskrabninger overalt. Cyklen kørte gennem en hæk og ind i en have. Men
det farlige i situationen var, at jeg gjorde det lige foran Ann på Suzukien.
Novra, hvor blev hun gal...
Rittig
| |
Bo-gsxR (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 10-02-04 00:25 |
|
> Mit liv har faktisk kun een gang været i fare.
> Det var engang jeg lavede en nydelig wheelie op ad Sohngårdsholms bakken.
> Jeg ved ikke hvorfor, men jeg gik bagover med _sådan_ et rabalder, og fik
> hudafskrabninger overalt.
Sig mig lige har du ikk læst ( her på dfm ) hvor let det er og at du blot
skal holde foden på bremsen? så undgår du det måske næste gang
bo-gsxR
| |
Rittig (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Rittig |
Dato : 10-02-04 14:06 |
|
Bo-gsxR wrote:
> > Mit liv har faktisk kun een gang været i fare.
> > Det var engang jeg lavede en nydelig wheelie op ad Sohngårdsholms bakken.
> > Jeg ved ikke hvorfor, men jeg gik bagover med _sådan_ et rabalder, og fik
> > hudafskrabninger overalt.
> Sig mig lige har du ikk læst ( her på dfm ) hvor let det er og at du blot
> skal holde foden på bremsen? så undgår du det måske næste gang
Joh, Bo, men der er nogle små forskelle på gadecykler og off-roadere.
Min bremsepedal er placeret så jeg ikke under normal (off-road) kørsel
kommer til at plante min på foden monterede kampestore motocross støvle på
den.
Derfor sidder den så højt at jeg, med mine gamle stive led (som følge af
et par ankelskader) ikke kan få min fod derop.
Men jeg prøver stadig...
Rittig
| |
Bo-gsxR (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 10-02-04 16:02 |
|
> Derfor sidder den så højt at jeg, med mine gamle stive led (som følge af
> et par ankelskader) ikke kan få min fod derop.
ov der gør den sku nok meget gavn
> Men jeg prøver stadig...
hm
man sku tro at vi var blevet kloger øh du mente måske "at nå pedalen" ?
mvh
en som lærer meget langsomt/aldrig af andres/egnes dumheder - bo-gsxR
| |
Claus Rittig (10-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 10-02-04 17:09 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c0aro2$cl3$1@sunsite.dk...
> > Derfor sidder den så højt at jeg, med mine gamle stive led (som følge af
> > et par ankelskader) ikke kan få min fod derop.
>
> ov der gør den sku nok meget gavn
Nåh, med motorcyklen i normal vinkel fungerer den perfekt - og mit primære
formål med den cykel er altså ikke wheelier.
> > Men jeg prøver stadig...
> hm
> man sku tro at vi var blevet kloger øh du mente måske "at nå pedalen"
?
Ja, sguda. - øhh... og også det andet...
Rittig
| |
Tommy Fer (09-02-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 09-02-04 21:23 |
|
> (det gjorde jeg de første mange gange), desværre kunne jeg ikke komme til
at
> slippe gassen igen, men det klarede en lysmast for mig.
Damn hvor jeg glad for at alle brølerne af denne kaliber blev lavet på
knallert og ikke mc...
mvh Tommy Fer
| |
|
|