Andet multimedie
bentjuul 3670
scanning af røngten billede ?
Fra : Robert

Dato : 09-02-04 16:57

Hej med jer.

Er der nogen herinde som har lidt gode råd til hvordan jeg får scannet et
røngten billede ind i PC...

lige nu, bliver det stort set en stor sort plamage med lidt streger hist og
pist....

Hilsen Robert

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-02-04 17:36

"Robert" <veng_spam@post3.tele.dk> skrev

> [...]
> røngten billede ind i PC...
>
> lige nu, bliver det stort set en stor sort plamage med lidt streger hist

Åbn låget på scanneren, læg en opaliseret (hvid halvgennemsigtig) glasplade
over røntgenbilledet og belys det hele oppefra med mindst 60Watt ca. ½ -
trekvart meter fra glaspladen under scanningen (med åbent låg).

I mangel af en opaliseret glasplade kan en almindelig glasplade og et lag
pergamentpapir bruges som nødløsning.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Robert

Dato : 09-02-04 19:17

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> wrote in message

> [...]

> over røntgenbilledet og belys det hele oppefra med mindst 60Watt ca. ½ -
> trekvart meter fra glaspladen under scanningen (med åbent låg).

Takker...

Forsøger i nærmeste fremtid ... (skal lige finde pladen)

Hilsen Robert