Tøsefilm
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-02-04 15:40

Hej gruppe

Vi er en lille sluttet forsamling som ind i mellem samles for at se en god
film. Vi har mest set drengerøvsfilm, men nu har pigerne fået nok. De vil se
en tøsefilm og vi er blevet enige om at det skal være en romantisk komedie.
Vi plejer at nominere tre film, og så stemme om hvilken vi skal se.
Filmudvalget har fundet to, men mangler den tredje:

En kort en lang
Da Harry Mødte Sally

Vi har talt om Bridget Jones, men den er måske allerede overeksponeret? Er
High Fidelity mere end drengefilm? Jeg har ikke megen erfaring ud i
romantiske komedier og takker for jeres input.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Mark Høserich

Dato : 09-02-04 16:04

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> High Fidelity mere end drengefilm? Jeg har ikke megen erfaring ud i
> romantiske komedier og takker for jeres input.

Notting Hill

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-02-04 15:55

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> writes:

> [...]
> en tøsefilm og vi er blevet enige om at det skal være en romantisk komedie.

Tsk tsk tsk. Romantiske komedier er ikke tøsefilm. De er film for
rigtige mennesker (ja, jeg kan lide dem. Derfor )

> En kort en lang

En film om problemerne i et forhold mellem to bøsser? Er det nu en
tøsefilm?

> Da Harry Mødte Sally

Ja, den er glimrende.

Spørgsmålet er hvor meget komedie I vil have?

"Sleepless in Seattle" er en virkelig superfilm blandt romantiske
film, men ikke nødvendigvis voldsomt meget en komedie. Det "Da harry
mødte Sally" på den anden side heller ikke.

"What Women Want" er en hyggelig, nyere film og den er meget
sjov. I hvert fald i starten. Samtidig er det let for mændene at
identificere sig med Mel Gibson som mandschauvinist. Og så er Helen
Hunt altså bare nuser i den film. Jeg har en anmeldelse her:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=745

(Jeg tror nok, at den står til en stjerne mere, når den ses på en
hyggelig aften på videoen. Jeg genså den på TV forleden uge og den var
OK.)

"As good as it gets" er også en glimrende sag og den har jo både Jack
Nicholson og Helen Hunt.

På den anden side... I skal selvfølgelig se "Moulin Rouge". Den har
det hele. http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=901

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-02-04 16:40

Peter B. Juul wrote:

> Tsk tsk tsk. Romantiske komedier er ikke tøsefilm. De er film for
> rigtige mennesker (ja, jeg kan lide dem. Derfor )

Jeg mener ikke nødvendigvis at betegnelsen tøsefilm er negativ, men nogle
film appellerer bare mere til kvinder end til mænd, synes jeg. Jeg kan godt
li' Bridget Jones, Harry/Sally, Annie Hall, French Kiss og den slags
romantiske komedier. Til gengæld har jeg bare ikke tålmodighed til Stolthed
& Fordom og lignende. I øvrigt driller jeg lidt pigerne med udtrykket
"tøsefilm" - de ka' ikke la' være med at blive lidt provokeret...fnis

> En film om problemerne i et forhold mellem to bøsser? Er det nu en
> tøsefilm?

Tja, det er faktisk pigerne som har foreslået den. Jeg synes da den var
meget morsom.

> Ja, den er glimrende.

Jep, Billy Crystal er fremragende. Holder også meget af Woody Allens Annie
Hall, som Harry/Sally virker inspireret af. Der er dog ingen af de andre i
selskabet som værdsætter WA, desværre.

> [...]
> film, men ikke nødvendigvis voldsomt meget en komedie. Det "Da harry
> mødte Sally" på den anden side heller ikke.

Det skal være en morsom film, ikke en falde-på-halen komedie. Vi er midt i
30'erne (og lidt til) så vi skal kunne relatere os til personer og
situationer - på den sjove måde. Er Sleeples ikke mere sødsuppe end sjov?

> [...]
> identificere sig med Mel Gibson som mandschauvinist. Og så er Helen
> Hunt altså bare nuser i den film. Jeg har en anmeldelse her:

Har ikke set den pga. min fordom(?) mod tøsefilm ...men ja, Helen Hunt
er altid nuser.

> "As good as it gets" er også en glimrende sag og den har jo både Jack
> Nicholson og Helen Hunt.

Har jeg fået anbefalet af mange, men har endnu ikke set den. Er den for
"tøser"?

> På den anden side... I skal selvfølgelig se "Moulin Rouge". Den har
> det hele. http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=901

Har jeg heller ikke set (suk, jeg er amatør på dette område), men det skal
altså ikke være en musical. Vidste i øvrigt slet ikke at den skulle være
sjov, men okay...

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-02-04 18:04

> [...]

> 30'erne (og lidt til) så vi skal kunne relatere os til personer og
> situationer - på den sjove måde. Er Sleeples ikke mere sødsuppe end sjov?

Det er længe siden jeg har set den, men svaret er nok "jo". Det plejer
jeg bare helt at glemme, fordi det er sådan en rar film.

> Har jeg fået anbefalet af mange, men har endnu ikke set den. Er den for
> "tøser"?

Det er en romantisk komedie. Og jeg mener at begge hovedrollefolkene
fik Oscars. De blev i hvert fald nomineret.

Den er glimrende.

> Har jeg heller ikke set (suk, jeg er amatør på dette område), men det skal
> altså ikke være en musical. Vidste i øvrigt slet ikke at den skulle være
> sjov, men okay...

Læs anmeldelsen. Jeg knækkede sammen af grin igen og igen under den
film. Første gang da den narkoleptiske argentiner faldt gennem loftet
og dværgen i dametøjet kom styrtende ind ad døren og undskyldte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-02-04 19:59

Jesper Brogaard wrote:

> Har jeg fået anbefalet af mange, men har endnu ikke set den. Er den for
> "tøser"?

Nej slet ikke, jeg hader normalt Romance/Comedy
Men "As good as it gets" er faktisk rigtigt sjov og kan klart anbefales.
Tøserne synes også den er sød og god

Rune Jensen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-02-04 16:14

On Mon, 9 Feb 2004 15:39:38 +0100, "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote:

> [...]
>en tøsefilm og vi er blevet enige om at det skal være en romantisk komedie.

Hvad med "Pirates Of The Caribbean" med Johnny Debb?
Den er både romantisk og sjov. Jeg købte den som julegave til en pige på 15, og
den er blevet set 6-7 gange nu.

Kurt Brixen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-02-04 16:24

Kurt Brixen wrote:

> Hvad med "Pirates Of The Caribbean" med Johnny Debb?
> Den er både romantisk og sjov. Jeg købte den som julegave til en pige
> på 15, og den er blevet set 6-7 gange nu.

Kender ikke filmen, men mener i øvrigt at Johnny Depp er en undervurderet
skuespiller. Troede faktisk at det mere var en actionfilm, jeg mener -
sørøvere og sår'n.

Måske skulle jeg lige nævne at vores gennemsnitsalder er midt i 30'erne.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-02-04 17:55

On Mon, 9 Feb 2004 16:23:47 +0100, "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote:

>Kender ikke filmen, men mener i øvrigt at Johnny Depp er en undervurderet
>skuespiller. Troede faktisk at det mere var en actionfilm, jeg mener -
>sørøvere og sår'n.

Jeg synes der er en vis distance i fægte- og actionscenerne, så det ikke er så
alvorligt.

>Måske skulle jeg lige nævne at vores gennemsnitsalder er midt i 30'erne.

Jeg tror filmen holder alligevel. Den er mindre højtidelig end Zorro med Antonio
Banderas.

Kurt Brixen

Fra : Jesper

Dato : 09-02-04 16:26

> [...]

> High Fidelity mere end drengefilm? Jeg har ikke megen erfaring ud i
> romantiske komedier og takker for jeres input.

Kaldes på engelsk for chick flicks

Kig engang her:

http://www.stasek.com/flicks/
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-02-04 17:35

Et-eller-andet med Hugh Grant. Så kan du vist få fred til at se rigtige film
i et stykke tid bagefter.

/jim

Fra : Kasper Larsen

Dato : 09-02-04 19:02

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Et-eller-andet med Hugh Grant. Så kan du vist få fred til at se rigtige
film
> i et stykke tid bagefter.

Jeg er normalt ikke til tøsefilm, men "about a boy" er faktisk helt OK,
boger er bedre, men sådan er det jo altid.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-02-04 22:21

Således skrev "Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> i
dk.kultur.film Mon, 9 Feb 2004 17:34:35 +0100:

>Et-eller-andet med Hugh Grant. Så kan du vist få fred til at se rigtige film
>i et stykke tid bagefter.

"Two weeks notice" med Hugh og Sandra Bullock.

Ikke samme klasse som f.eks. Notting Hill eller 4 bryllupper og en
begravelse, men Sandras blotte tilstedeværelse giver den 2 mio.
karmapoint.

Knud
--
Captain's log, stardate 41358.2. I am nailed to the hull.

Fra : vadmand

Dato : 09-02-04 22:25

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en Sandras blotte tilstedeværelse
giver den 2 mio.
> karmapoint.

Så kan vi heller ikke komme uden om "Mens du sov"! En tøsefilm for mandfolk!

Per V.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-02-04 22:36

Således skrev "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> i
dk.kultur.film Mon, 9 Feb 2004 22:24:33 +0100:

>"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en Sandras blotte tilstedeværelse
>giver den 2 mio.
>
>Så kan vi heller ikke komme uden om "Mens du sov"! En tøsefilm for mandfolk!

Den har jeg aldrig fået set rigtigt. Den har vist kørt en stort antal
gange på TV3, men jeg får aldrig taget mig sammen til at se film på
den kanal.

Godt du nævnte den, den ryger på bestillingslisten næste gang, der
skal shoppes.

Knud
--
"Some books are to be tasted, others to be swallowed,
and some few to be chewed and digested."

Fra : Steen

Dato : 09-02-04 18:45

Kort og godt: French Kiss.

Den er sjov, der er fart og spænding, der er romantik - og Kevin Kline
spiller genialt op til Meg Ryan.

MVH

Steen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 09-02-04 20:10

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe

Ja hvis ikke I har set den så:

Amelie

Den er et must både for piger og drenge.
En anden nævnte også Moulin Rouge og What Women Want. MR helt i stor klasse,
suveræn film (I kunne også se Romeo + Juliet af samme instruktør som MR) WWW
er ikke nogen suveræn film, men til det I skal bruge den til er den rigtig
god.

Ellers kan jeg anbefale

Parenthood (m. Steve Martin): Rigtig god film, for begge køn, drama, komedie
og lidt romantik
Stand By Me: Ikke noget romantik, men en god film for begge køn
About a Boy: Hugh Grant og humor i stil med Bridget.
Chocolat: Er også gangske underholdende.

Håber nogen af dem kan bruges....men jeg kan ikke anbefale Amelie nok

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-02-04 21:24

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> writes:

> Håber nogen af dem kan bruges....men jeg kan ikke anbefale Amelie nok

Nej, den glemte jeg. Jeg bakker 100% op om Amelie.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Stefan Holm

Dato : 09-02-04 22:42

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> writes:

> suveræn film (I kunne også se Romeo + Juliet af samme instruktør som
> MR)

Det kan i øvrigt varmt anbefales at se alle tre Luhrmann-film
(Strictly Ballroom, R+J og MR) i sammenhæng. Det er ganske
imponerende hvad den mand kan.

--
Stefan Holm
"The Axiom of Choice is obviously true;

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 10-02-04 13:26

"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Det kan i øvrigt varmt anbefales at se alle tre Luhrmann-film
> (Strictly Ballroom, R+J og MR) i sammenhæng. Det er ganske

Ja tror faktisk jeg bedre kan lide SB en R+J men MR er favorit.

Mvh. BRian

Fra : vadmand

Dato : 10-02-04 19:16

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:4028bfdf$0$27333.

> Ja tror faktisk jeg bedre kan lide SB en R+J men MR er favorit.
>
> Mvh. BRian

Hvad enten du er vant til opera eller ej, så giv Lurmans filmatisering af
"La Bohème" en chance. Den er fantastisk. Og helten ligner en kønnere udgave
af Tom Cruise!

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-02-04 20:41

vadmand wrote:

> Hvad enten du er vant til opera eller ej, så giv Lurmans filmatisering af
> "La Bohème" en chance. Den er fantastisk. Og helten ligner en kønnere udgave
> af Tom Cruise!

Jeg har det fint med "La Bohème", men ikke med den overfladiske og
skabagtige Luhrmann. Men måske skulle jeg se den alligevel?

/David

Fra : vadmand

Dato : 11-02-04 00:13

> Jeg har det fint med "La Bohème", men ikke med den overfladiske og
> skabagtige Luhrmann. Men måske skulle jeg se den alligevel?

Jeg tror, du vil nyde den alligevel. Faktisk er jeg heller ikke så vild med
fx. Strictly Ballroom, men hans stil passer perfekt netop til opera. og så
er det fedt for en gangs skyld at se rollerne besat med folk i den rigtige
alder - og de synger bare guddommeligt!

Per V.

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-02-04 09:40

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> Ja hvis ikke I har set den så:
>
> Amelie
>
> Den er et must både for piger og drenge.

Troede jeg også. Så jeg smækkede den på for konens skyld. Vi kom ikke
halvvejs før hun spurgte om hun ikke godt måtte se noget andet.

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-02-04 14:08

Jim Andersen wrote:

> Troede jeg også. Så jeg smækkede den på for konens skyld. Vi kom ikke
> halvvejs før hun spurgte om hun ikke godt måtte se noget andet.

Stakkels jer.

/David

Fra : Per Tolbøll

Dato : 09-02-04 21:15

> [...]
> Vi plejer at nominere tre film, og så stemme om hvilken vi skal se.
> Filmudvalget har fundet to, men mangler den tredje:

Broerne i Madison County
Både Streep og Clinten spiller faktisk ok

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-02-04 22:39

Jesper Brogaard skrev:

>En kort en lang
>Da Harry Mødte Sally

Serendipity
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-02-04 22:42

> [...]
> Vi plejer at nominere tre film, og så stemme om hvilken vi skal se.
> Filmudvalget har fundet to, men mangler den tredje:

Tak for de mange forslag der er kommet. De vil alle komme i betragning. Jeg
fniser lidt over at det kun er drenge der har svaret, men altså på den
venlige måde

....eller er "Brian, Rikke & Kristian" måske en pige?

Overvejer "As Good As It Gets", "French Kiss" og "What Women Wants", men
hvad med "My Big Fat Greek Wedding" - var den ikke meget sjov og romantisk?
Den har jeg faktisk set og mindes at jeg morede mig fint - eller gjorde jeg?

Gider i øvrigt ikke lige Hugh Grant. Har set flere film med ham og synes han
er ok, men det bliver bare ikke denne gang.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-02-04 22:50

Således skrev "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> i dk.kultur.film
Mon, 9 Feb 2004 22:41:45 +0100:

>Jeg
>fniser lidt over at det kun er drenge der har svaret, men altså på den
>venlige måde

Vi er følsomme mænd, der er i kontakt med vores feminine sider.
Det giver nemlig bonus hos tøserne...

Knud
--
 Hey! It compiles! Ship it!

Fra : -V-

Dato : 09-02-04 23:55

Knud Winckelmann wrote:
> Vi er følsomme mænd, der er i kontakt med vores feminine sider.
> Det giver nemlig bonus hos tøserne...

Hvad er det for nogle tøser?

De findes åbenbart kun i din omgangskreds. Måske man kunne få en
introduktion?

-V-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 10-02-04 13:28

> ...eller er "Brian, Rikke & Kristian" måske en pige?

Ja det er lidt forskelligt, men i dette tilfælde var det altså en Brian

Fra : Malene

Dato : 14-02-04 20:31

> [...]
romantisk?
> Den har jeg faktisk set og mindes at jeg morede mig fint - eller gjorde

"My big fat ..." skuffede mig, men det var ikke historien, men mere ford de
to hovederoller ikke rigtig kan bære den, synes jeg.

"Sweet Home Alabama" med Reese Witherspoon er et ganske udmærket forsøg på
en sød/lidt sjov/romantisk/happy ending chick flick. Som tidligere nævnt
"Lunefulde lykke" med John Cusack og Kate Beckinsale en rigtig tøsefilm, men
med sine sjove (i de her film er det som regel mere "lune" eller
"undefundige" momenter!).

Jeg har lige set den nye "How to lose a guy in 10 days" med Matthew
McCounaghey og Kate Hudson. De har begeg indgået væddemål - han om at have
en kæreste i længere end 10 dage, og hende om at fåe n fyr til at forelske
sig, og så slippe af med ham på 10 dage - skaber mange ganske morsomme og
genkendelige situationer.

"High Fidelity" som du nævnte synes jeg er en topklasse film - for begge
køn.

En film som "out og Sight" med Jennifer Lopez og George Clooney er, synes
jeg, både romantisk og samtidig spændende.

"The Wedding Singer" er en af Adam Sandlers bedre film(en hvor han ikke
spasser fuldstændigt ud!) sammen med Drew Barrymore. Både enormt sød på en
ikke-candyfloss måde, og samtidig sjov, fordi den foregår i 80'erne (lig med
grimt tøj, og diskomusik)

"One fine day" med George Clooney og Michelle Pfeiffer er også rigtig nuser.

En mere ukendt er "Martha, Meet Frank, Daniel and Laurence" eller "Vild med
Martha" på dansk, med Joseph Fiennes og Monica Potter. Hun møder tre
forskellige mænd som er venner - de forelsker sig alle i hende, og filmen
handler om hvem der får hende. Fidusen er, at den er fortalt på en meget
fordrejet måde med flashbacks, så man først til sidst hitter ud af hvordan
det hele hænger sammen.

NU kan jeg ikke komme på flere!

Malene Hald
malenehald@raptus.dk

Se mine tegninger på:
www.malene.tegnebordet.dk

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 15-02-04 10:14

"Malene" <malene@raptus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> med sine sjove (i de her film er det som regel mere "lune" eller

Ja den kan lige gå, er lidt for meget Candy floss

> "High Fidelity" som du nævnte synes jeg er en topklasse film - for begge
> køn.

Jep

> En film som "out og Sight" med Jennifer Lopez og George Clooney er, synes
> jeg, både romantisk og samtidig spændende.

Ja den er da god, både guf for fruerene og herrerne

> [...]
> ikke-candyfloss måde, og samtidig sjov, fordi den foregår i 80'erne (lig

Faktisk den eneste rigtig gode film jeg har set med AS

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-02-04 11:33

Brian, Rikke & Kristian skrev:

>med
>
>Faktisk den eneste rigtig gode film jeg har set med AS

Så skal du bestemt se "Anger management". Den har også den fordel, at
man slipper for den gyselige Drew Barrymore og i stedet kan glæde sig
over Marisa Tomei, der både har udstråling og kan spille skuespil. Og
man får Nicholson i forrygende form oveni. At slutningen er direkte
latterlig må man så leve med.

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-02-04 11:44

Niels Søndergaard wrote:

> Så skal du bestemt se "Anger management".

Hvis du vil se en god film med Adam Sandler, skal du se den geniale
"Punch Drunk Love".

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-02-04 13:22

David Rasmussen skrev:

>Hvis du vil se en god film med Adam Sandler, skal du se den geniale
>"Punch Drunk Love".

Har set den, men den sagde mig intet.

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-02-04 13:30

Niels Søndergaard wrote:

> Har set den, men den sagde mig intet.

Det er jo også fair nok. Men prøv evt. at læse analysen som der linkes
til herunder, og se så filmen igen. Det er ikke nogen revolution, men
det kan måske gøre oplevelsen af filmen anderledes. Jeg synes i hvert
fald at det er en glimrende film. Klart den bedste med Adam Sandler.

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=bp0dhj%24n13%241%40news.net.uni-c.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fnum%3D100%26hl%3Dda%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26q%3D%2522punch%2Bdrunk%2Blove%2522%2B%2522colliding%2Bworlds%2522%26meta%3D%26sa%3DN%26tab%3Dwg

/David

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 15-02-04 21:59

> [...]
Jep har overvejet Punch Drunk Love, så den får jeg nok set på et eller andet
tidspunkt. Men jeg har set Anger Mangement som en nævnes tidligere...men den
var slet ikke sjov. Kan ikke klare dette overspil der foregår i filmen.
Måske så jeg den bare på en dårlig dag, for jeg troede helt klart jeg ville
ku li den... er ret vild med Jack...så måske den skal have en chance
til...er jeg den eneste der ikke synes den er sjov?

Mvh Brian

Fra : bettinaP

Dato : 16-02-04 13:35

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
message news:402fcf72$0$18962$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> ku li den... er ret vild med Jack...så måske den skal have en chance
> til...er jeg den eneste der ikke synes den er sjov?

bestemt ikke, jeg synes også den var totalt overspillet og ikke synderligt
morsom. 1½ times tidsspilde efter min mening

BettinaP

Fra : bettinaP

Dato : 10-02-04 08:56

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
> High Fidelity mere end drengefilm? Jeg har ikke megen erfaring ud i
> romantiske komedier og takker for jeres input.

You´ve got mail er da en mulighed

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 10-02-04 13:51

bettinaP wrote:
> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message

> You´ve got mail er da en mulighed

Første pige i tråden! Tak for dit forslag, Bettina.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : bettinaP

Dato : 11-02-04 10:30

> Første pige i tråden! Tak for dit forslag, Bettina.
>
> --
> Jesper Brogaard, Denmark
> (Please do not reply by email)

hehe, jamen velbekomme da
ved så ikke lige om jeg er særlig repræsentativ, hvis jeres teori om, at alt
med Hugh Grant er et hit passer, så er jeg ikke lige målgruppen.
Og You´ve got mail er muligvis også meget bedre når man som jeg og meget af
min omgangskreds har mødt sit livs udkårne gennem internettets velsignelser
, men den er da i hvert fald stadig en romatisk komedie med to udemærkede
skuespillere....

BettinaP

Fra : Christina Estrup

Dato : 13-02-04 01:11

Jesper Brogaard wrote:
> [...]
> en romantisk komedie. Vi plejer at nominere tre film, og så stemme om
> hvilken vi skal se. Filmudvalget har fundet to, men mangler den

I min omgangskreds går "A Knight's Tale" for at være en af de allerbedste
tøsefilm. Det eneste minus ved den er, at den forsøger sig med en romantisk
sidehistorie med en møgirriterende kæll... kvinde. Men hvis man spoler forbi
alle scenerne med hende, får man en særdeles underholdende og seværdig film.

--
Christina Estrup

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-02-04 01:52

Christina Estrup skrev:

>I min omgangskreds går "A Knight's Tale" for at være en af de allerbedste
>tøsefilm.

I min omgangskreds er det en drengefilm. Der kan man bare se.

>Det eneste minus ved den er, at den forsøger sig med en romantisk
>sidehistorie med en møgirriterende kæll... kvinde.

Øh... hvad er det for en sidehistorie? Hvis det er Jocelyn, du snakker
om, så kan jeg ikke rigtig forstå, du kalder den en tøsefilm. Der var
da ingen romantik uden hende. Men det er måske smeden, du finder
irriterende? Eller er det Heath Ledger og Rufus Sewell, I tøser tænder
på og så pyt med pigerne?

Uanset hvad kan filmen anbefales, hvis man er til Queen, David Bowie
og Pierre Cardin-modeller. Og Paul Bettany er sublim som Chaucer.

Fra : Christina Estrup

Dato : 13-02-04 02:13

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> da ingen romantik uden hende. Men det er måske smeden, du finder
> irriterende? Eller er det Heath Ledger og Rufus Sewell, I tøser tænder

Du rammer nogenlunde plet i tredje forsøg (men glemmer Paul Bettany).
Folkene bag filmen har troet, at film kun appellerer til kvinder, hvis der
er en eller anden kærlighedshistorie - hvilket er noget værre fis. Jeg kan
ikke se anden årsag til, at historien med Jocelyn skal være der.

Tror du måske, at kvinder ser Ringenes Herre på grund af forholdet mellem
Aragorn og Arwen?

--
Christina Estrup

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-02-04 02:31

Christina Estrup skrev:

>Tror du måske, at kvinder ser Ringenes Herre på grund af forholdet mellem
>Aragorn og Arwen?

Nej, jeg ved godt, at ham Gimli er en lækker lille steg.

Fra : Christina Estrup

Dato : 13-02-04 11:25

Niels Søndergaard wrote:
> Nej, jeg ved godt, at ham Gimli er en lækker lille steg.

Uh ja, det lille handyr! Det er skægget, der gør det.

For nu at vende tilbage til trådens udgangspunkt, er "Down With Love" - der
netop er udkommet på dvd/vhs - en udmærket romantisk komedie. David Hyde
Pierce er pragtfuld.

--
Christina Estrup

Fra : Malene

Dato : 14-02-04 20:33

> [...]
forbi
> alle scenerne med hende, får man en særdeles underholdende og seværdig

Enig! Kanonfed film - bortset fra hende dullen.

SPOILER

SPOILER

Han sku' vælge hende smeden i stedet, hun har da lidt mere ben i næsen!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-02-04 00:52

Malene skrev:

>Enig! Kanonfed film - bortset fra hende dullen.

"Hende dullen" er en væsentlig grund til, at vi fyre synes, det er en
fed film. Det er skægt - jeg troede virkelig, A Knight's Tale var en
drengefilm.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-02-04 01:09

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> "Hende dullen" er en væsentlig grund til, at vi fyre synes, det er en
> fed film. Det er skægt - jeg troede virkelig, A Knight's Tale var en
> drengefilm.

Personligt skal jeg tage mig voldsomt sammen for overhovedet at kalde
den en film.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-02-04 01:33

Peter B. Juul skrev:

>Personligt skal jeg tage mig voldsomt sammen for overhovedet at kalde
>den en film.

Hvilket endnu en gang viser, at den ene mands ost er den andens rådne
mælk.

Fra : Christina Estrup

Dato : 15-02-04 10:16

Niels Søndergaard wrote:
> "Hende dullen" er en væsentlig grund til, at vi fyre synes, det er en
> fed film.

Det kan du ikke mene, Niels. Den lille smule personlighed, hun har, er jo
røvirriterende! Jeg ved godt, man siger, mænd er meget visuelt orienterede,
men hvad med at sætte ånden over materien, om man så må sige?

--
Christina Estrup

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-02-04 11:35

Christina Estrup skrev:

>Det kan du ikke mene, Niels.

Jo da.

Fra : Christina Estrup

Dato : 16-02-04 09:31

Niels Søndergaard wrote:

> Jo da.

Mænd!
--
Christina Estrup

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-02-04 10:02

Christina Estrup skrev:

>Mænd!

Jeg forstår slet ikke din reaktion. Der er jo netop ikke tale om den
sædvanlige dumme blondine med store babser, men et raffineret stykke
nips af blandet etnisk oprindelse.

Du har jo selv indrømmet, at I piger sidder og savler over Ledger,
Sewell og Bettany, så hvad er problemet?

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-02-04 11:05

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> nips af blandet etnisk oprindelse.
>
> Du har jo selv indrømmet, at I piger sidder og savler over Ledger,
> Sewell og Bettany, så hvad er problemet?

Nu er jeg lidt ligeglad med den film, men jeg vil også mene at der ikke
er den store forskel på at savle over Heath Ledger eller hvem det måtte
være, og på at savle over pågældende kvinde, om hun så _havde_ været en
storbarmet blondine med vigende intelligens. Jeg betragter dybest set
Heath Ledger som en storbarmet dum blondine :)

/David

Fra : Christina Estrup

Dato : 16-02-04 16:24

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> nips af blandet etnisk oprindelse.
>
> Du har jo selv indrømmet, at I piger sidder og savler over Ledger,
> Sewell og Bettany, så hvad er problemet?

Du snakker stadig om ånd frem for materie. Sewell siger mig ikke noget.
Ledger er primært interessant, fordi han slås med blankvåben, men det
trækker godt ned, at han falder for den forklædte blondine. Bettany som
Chaucer derimod er en sej figur. Det er ikke kun et spørgsmål om udseende;
rollen, de spiller, betyder også noget. Selv om jeg synes, Ralph Fiennes ser
godt ud, sidder jeg ikke og savler over ham i "Schindlers liste".

--
Christina Estrup

Fra : Malene

Dato : 16-02-04 11:42

I princippet er den vel også en drengefilm - hvis man bruger klicheerne
omkring
pige/drenge film. Det er jo riddere, slåskampe o.s.v, men der er åbenbart
nogle pigeting i den også - jeg synes fx dansen til hofballet er rigtig godt
strikket sammen. Der er også en eventyrlig stemning over det hele - det er
jo ikke 100 % realistisk middelalder ...

Men hvordan du kan finde hende spændende ... hun gør jo netop en klassisk
led pigeting - at holde fyren hen, og køre ham rundt efter forgodtbefindende
... de fleste piger vil sikkert synes hun er en led sæk ....

;Malene

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-02-04 17:51

Malene skrev:

>Men hvordan du kan finde hende spændende ... hun gør jo netop en klassisk
>led pigeting - at holde fyren hen, og køre ham rundt efter forgodtbefindende

Det er jo en del af filmens suspense. Det ville ikke være spor
spændende, hvis han fik lov til at deflorere hende fem minutter inde i
filmen.

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-02-04 18:04

Niels Søndergaard wrote:

> Det er jo en del af filmens suspense. Det ville ikke være spor
> spændende, hvis han fik lov til at deflorere hende fem minutter inde i
> filmen.

LOL...

/David