Andet multimedie
bentjuul 3670
"Reklamemails" i Apples Mail?
Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-04 14:00

Hej......

Ved nogle af Jer, hvordan man får Apples Mail.app til at sende en
htmlformateret side, så den kan ses af andre programmer end Mail?

Min veninde har brugt Word>gem som webside, men det virker ikke.

Hun laver nyhedsbreve og det skal se ud som de reklamemails, der tonser
ind overalt.

Altså en regulær html-side, men er Mail ikke gearet til den slags
unoder?

Eller skal den ligge på en server og loades fra brugerens
postprogram......

Jeg er lidt blank her, da jeg ikke bryder mig om den slags, men godt kan
se, at det ser flot ud - jeg synes bare, det er uhøfligt, men hendes
modtagere synes, det er fint - så hvad siger jeg til hende?.

lave en side i GoLive - hive den ind i Mail??????

Alle gode ideer er velkomne

På forhånd tak fra
Morten

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-02-04 15:42

In article <1g8w6gm.12zc65cg58f5wN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>, Morten Lind wrote:
> Hej......

followup er til dk.edb.mac, da jeg ikke kan se hvad det har med grafik at gøre.

> Ved nogle af Jer, hvordan man får Apples Mail.app til at sende en
> htmlformateret side, så den kan ses af andre programmer end Mail?

Kan filen ikke bare attaches lige som alle andre filer ?

> Min veninde har brugt Word>gem som webside, men det virker ikke.

Den beskrivelse er ikke helt god nok. Først må vi vide hvad hun har gjort
og så hvad hun vil opnå.
Kan word gemme det som en html-fil ?
Kan mail attache den?
Hvad sker der når hun trykker på send ?
Hvordan ser det ud i den anden ende ?

> Hun laver nyhedsbreve og det skal se ud som de reklamemails, der tonser
> ind overalt.

Altså spam. Jeg er ikke helt sikker på at ønsker at forsætte med at hjælpe
hende. Bruger hun dobbelt confirm opt-in ?

> Altså en regulær html-side, men er Mail ikke gearet til den slags
> unoder?

Mail burde da fint kunne sende html.

> Eller skal den ligge på en server og loades fra brugerens
> postprogram......

i så fald kan hun se hvem der læser hendes nyhedsbrev.

> Jeg er lidt blank her, da jeg ikke bryder mig om den slags, men godt kan
> se, at det ser flot ud - jeg synes bare, det er uhøfligt, men hendes
> modtagere synes, det er fint - så hvad siger jeg til hende?.

hvad med at prøve med mozilla/thunderbird, eller et andet gratis mail program ?

> lave en side i GoLive - hive den ind i Mail??????

Har hun prøvet cut'n'move ?

JonB

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-04 15:44

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> [...]
> Morten Lind wrote: > Hej......
>
> followup er til dk.edb.mac, da jeg ikke kan se hvad det har med grafik at

Hej Jon Det har da i høj grad noget med grafik at gøre, men
spørgsmålet er da også stillet der, så tak skal du have

> Kan filen ikke bare attaches lige som alle andre filer ?

Jo, men så dukker den ikke op som en "hjemmeside" i mail´ens tekstfelt.

> [...]
> og så hvad hun vil opnå. Kan word gemme det som en html-fil ? Kan mail
> attache den? Hvad sker der når hun trykker på send ? Hvordan ser det ud i

1. Jo, beskrivelsen er da rammende
2. Har jeg da beskrevet
3. Ja.
4. Så sender den.
5. Som attachment.

> Altså spam. Jeg er ikke helt sikker på at ønsker at forsætte med at hjælpe
> hende. Bruger hun dobbelt confirm opt-in ?

1. Sjov konklusion
2. OK, alt forladt
3. Aner ikke, hvad du taler
om - det har vist ikke noget med grafik at gøre.....(Undskyld, jeg
driller bare...)

> Mail burde da fint kunne sende html.

Synes jeg jo også - den kan da i hvert fald modtage

> i så fald kan hun se hvem der læser hendes nyhedsbrev.

Hmm....?????.....ikke forstået - ?

> hvad med at prøve med mozilla/thunderbird, eller et andet gratis mail
> program ?

Øh, det handler da ikke om et andet mailprogram......??????

> Har hun prøvet cut'n'move ?

Aner det ikke....Hvad er Cut´n´ Move og hvad kommer det det hér ved?

Kære Jon......Jeg er nervøs for, at du har misforstået mit spørgsmål,
men jeg prøver at dyrke det i .....mac-gruppen, men tak for forsøget

Mange gode hilsener til dig fra Morten

> JonB

-- [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-02-04 17:11

In article <1g8waxl.17abkdc15m5logN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>, Morten Lind wrote:

> Hej Jon Det har da i høj grad noget med grafik at gøre, men
> spørgsmålet er da også stillet der, så tak skal du have

Jeg kan ikke se hvad dit spørgsmål har med fundatsen for dk.edb.grafik at gøre
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.grafik

> Jo, men så dukker den ikke op som en "hjemmeside" i mail´ens tekstfelt.

Hvad er en hjemmeside email ?

> 1. Jo, beskrivelsen er da rammende
> 2. Har jeg da beskrevet
> 3. Ja.
> 4. Så sender den.
> 5. Som attachment.

Jeg synes at hun skal prøve med et andet mail program

> 1. Sjov konklusion
> 2. OK, alt forladt
> 3. Aner ikke, hvad du taler
> om - det har vist ikke noget med grafik at gøre.....(Undskyld, jeg
> driller bare...)

Dobbelt confirm opt-in betyder bare at når nogen på hjemmesiden
skriver en email adresse, så sendes der en email til den email adresse, hvor
der står hvordan modtageren bekræftiger at det var vedkommende der skrev sig op
til at modtage emails.

> Synes jeg jo også - den kan da i hvert fald modtage

> Hmm....?????.....ikke forstået - ?

> Øh, det handler da ikke om et andet mailprogram......????

Nej, men et andet mail program kunne måske løse problemet

> Aner det ikke....Hvad er Cut´n´ Move og hvad kommer det det hér ved?

*suk* lav hjemmesiden
marker alt

kopier
indsæt i email

> Kære Jon......Jeg er nervøs for, at du har misforstået mit spørgsmål,
> men jeg prøver at dyrke det i .....mac-gruppen, men tak for forsøget

Hallo, jeg er altså i mac gruppen.

JonB

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-04 19:20

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

<snip>

> *suk* lav hjemmesiden
> marker alt
>
> kopier
> indsæt i email

Jamen - det er jo lige præcis det, der ikke virker

> Hallo, jeg er altså i mac gruppen.

Véd jeg godt, og velkommen der....

> JonB
M.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-02-04 20:26

In article <1g8wlkr.d1yls9ccs6uoN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>, Morten Lind wrote:
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:
>
><snip>

> Jamen - det er jo lige præcis det, der ikke virker

Så prøv med en anden mail client, eller hvis hun er rigtig hård

læg filen på desktoppen
start en konsol
cd Desktop
mail spam@them.senseless.com < fil

JonB

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-04 21:03

> [...]

> Så prøv med en anden mail client, eller hvis hun er rigtig hård
>
> læg filen på desktoppen start en konsol cd Desktop mail

Hej Jon.......du må s´gu´ meget undskylde, men jeg fatter ikke en
brik.......som de unge, der kun kan tale spansk: " Jeg fatter ikke
"nada" -

Det handler ikke om spam - det handler om et nyhedsbrev, der skal
distribueres til 200 medlemmer af DramatikerCentrum.

Dette nyhedsbrev vil vi gerne kunne performe/vise i en e-post, ligesom
de reklamemails, der ellers vælter ind - fra Computerstore....f.eks.

MEN: - Jeg kan ikke få Mail til at makke ret - når Windowsbrugere
modtager..........????????.............(Undskyld, Christian - de mange
underlige tegn.......)

Morten
-- [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-02-04 15:53

Morten Lind skrev:

> Ved nogle af Jer, hvordan man får Apples Mail.app til at sende en
> htmlformateret side, så den kan ses af andre programmer end Mail?

Det kunne jeg egentlig også godt tænke mig at vide. Det er et sært
program, efter min mening. Min søster har for nylig købt en G5 og
når vi skriver mails sammen, plejer vi at sende i HTML, hvor vi så
farver hver enkelt citatniveu i forskellige farver. Det fungerer
bare ikke når hun sender med Apple Mail. Hun ser det i farver inden
hun sender, men når det havner hos mig, er al teksten sort.
Ifølge headeren, tyder det på, at Apple Mail sender i almindelig
tekst (charset=ISO-8859-1; format=flowed), trods det at den ifølge
Apple, skulle kunne sende i HTML. Hvordan vi får den til at sende i
HTML, har vi dog endnu ikke fundet ud af. Der er ikke meget at stille
på i det program. Hun savner faktisk Outlook Express, men den laves
åbenbart ikke til OS X.

Krydspostet til: dk.edb.grafik og dk.edb.mac.
FUT til: dk.edb.mac.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-04 15:49

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> åbenbart ikke til OS X.
>
> Krydspostet til: dk.edb.grafik og dk.edb.mac.

hej Thomas

Ja, lidt spøjst - men iøvrigt kan man i indstillinger vælge RTF, hvis
man vil?

Men jeg skal nok advisere dig, når jeg har fundet ud af det, for
naturligvis skal det kunne lade sig gøre

Hvad betyder det der FUT?

Hej fra
Morten

OK......nu har jeg tjekket, men når jeg spørger i begge grupper, og
abonnerer på begge grupper, er det vel ligegyldigt, eller......????
M.

Fra : Christian Bech

Dato : 09-02-04 23:22

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Hun savner faktisk Outlook Express, men den laves
> åbenbart ikke til OS X.

Det gør den ikke, men i Officepakken findes en pendant til Outlook som
hedder Entourage.

--
Christian

Fra : Storm

Dato : 11-02-04 21:09

> [...]

> HTML, har vi dog endnu ikke fundet ud af. Der er ikke meget at stille
> på i det program. Hun savner faktisk Outlook Express, men den laves

Jeg kan desværre ikke hjælpe ang. Apple Mail. Men jeg har det samme
problem med Lotus Notes på min Mac.
Jeg har abbonneret på en håndfuld nyhedsbreve som jeg rigtig gerne ville
kunne læse, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvorfor det er umuligt.
Jeg har eksperimenteret med preferencer og indstillinger men lige lidt
hjælper det. Jeg mente så at det måtte være et
firewall/sikkerhedsindstillingsproblem, men pc'erne ved siden af mig har
ikke problemet, selv om jeg prøver at sætte mine preferencer op på samme
måde... - Og det er ikke fordi nyhedsbrevene er skabt Mac-fjendtligt,
for det er bl.a. fra mediamac.dk og Apple at de er ulæselige for mig.

Jeg ville også blive glad for et hint til hvad der kunne løse det.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-02-04 17:09

Morten Lind skrev:

> Ja, lidt spøjst - men iøvrigt kan man i indstillinger vælge RTF, hvis
> man vil?

Det har vi prøvet, men det bliver det ikke til HTML af.

> Men jeg skal nok advisere dig, når jeg har fundet ud af det, for
> naturligvis skal det kunne lade sig gøre

Tak og det burde det kunne ja.

> Hvad betyder det der FUT?

<http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut> :)

> OK......nu har jeg tjekket, men når jeg spørger i begge grupper, og
> abonnerer på begge grupper, er det vel ligegyldigt, eller......????

Hvis spørgsmålet er relevant i begge grupper, så er det ok at sende
til dem begge, som du gjorde. Mit indlæg havde blot ingen relevans
til grafik-gruppen, så jeg valgte at sætte FUT til Mac-gruppen.

Madsen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-04 21:27

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Det har vi prøvet, men det bliver det ikke til HTML af.

Hvis jeg vælger RTF, kan jeg skrive farvede bogstaver i forskellig
størrelse og skrifttype, så noget gør det altså. Men du vil vel have
hele websider ind. Jeg er bange for, at det kræver et andet program, der
er specielt egnet til HTML-mail.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 09-02-04 23:53

On Mon, 9 Feb 2004 21:26:51 +0100, Henrik_Münster wrote
(in article <1g8wrdo.1vrejqycp42xN%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> størrelse og skrifttype, så noget gør det altså. Men du vil vel have
> hele websider ind. Jeg er bange for, at det kræver et andet program, der

Morten, prøv MailDrop, her
http://freshlysqueezedsoftware.com/products/maildrop/
Det er de samme Freshlysqueezedsoftware, der laver den unikke FTPeel, ikke
overgået af noget.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-04 20:28

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Det har vi prøvet, men det bliver det ikke til HTML af.

Næeh.....det var vel heller ikke meningen.......(altså at blande HTML
og RTF sammen)

> [...]
> til dem begge, som du gjorde. Mit indlæg havde blot ingen relevans
> til grafik-gruppen, så jeg valgte at sætte FUT til Mac-gruppen.

Fino......

Morten.....

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-02-04 22:24

Henrik Münster skrev:

> Hvis jeg vælger RTF, kan jeg skrive farvede bogstaver i forskellig
> størrelse og skrifttype, så noget gør det altså.

Den står så nok allerede til RTF, for det er muligt at lave
farvede bogstaver når man skriver mailen i Apple Mail-programmet,
som det står lige nu ude hos hende.

> Men du vil vel have hele websider ind.

Nej. Jeg vil blot kunne se farverne i Outlook Express når jeg
modtager mailen. Det må da være muligt for Apple Mail at sende
det så modtageren ser det som man ser det i Apple Mail, hvis
ellers modtagerens mailprogram forstår HTML, hvilket Outlook
Express gør.

Madsen.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 09-02-04 23:21

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> modtagere synes, det er fint - så hvad siger jeg til hende?.
>
> lave en side i GoLive - hive den ind i Mail??????

Måske kan de hjælpe i dk.edb.internet.webdesign.html?

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-02-04 00:57

Christian Bech skrev:

> Det gør den ikke, men i Officepakken findes en pendant til Outlook
> som hedder Entourage.

Aha! Den skal vi vist have kigget på. Tak. :)

Madsen.