Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Anonymitet ved salg over nettet?
Fra : FatPete

Dato : 09-02-04 14:10

En af mine veninder vil sælge nogle lidt personlige ting over nettet. Hun
ønsker ikke at køber kan opsøge hende efter handlen.

Hvis hun udlevere sit kontonummer til køber, sådan han kan overføre pengene
til hende, er det så muligt for køberen at finde frem til navn og adresse
osv, ud fra kontonummeret?

Hvad har hun af muligheder hvis hun vil forblive anonym?

Mvh Peter

Fra : H.S.

Dato : 09-02-04 16:24

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pengene
> til hende, er det så muligt for køberen at finde frem til navn og adresse

Hvis vedkommende beder om en kvittering for indbetalingen i banken, så mener
jeg bestemt at konto indehaverens navn og adresse står på kvitteringen.

Fra : H.S.

Dato : 09-02-04 16:25

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har hun af muligheder hvis hun vil forblive anonym?

Det er ikke altid lige nemt. Måske med betaling via paypal ? Eller
fremsendelse af en check til en postboks ?

Hun skal også tænke på, når hun sender 'varen' at der normalt skal står
afsender adresse på pakken....

Fra : FatPete

Dato : 09-02-04 17:17

> Det er ikke altid lige nemt. Måske med betaling via paypal ? Eller
> fremsendelse af en check til en postboks ?

Fremsendelse af en check til en postboks? hvordan fungere det? har ingen
forstand på sån noget! :)

Fra : H.S.

Dato : 10-02-04 14:06

> Fremsendelse af en check til en postboks? hvordan fungere det? har ingen
> forstand på sån noget! :)

Få oprettet en postboks på et posthus. = al post sendes til posthuset, og
kan derefter hentes af ejeren.

Fra : Firstname Lastname

Dato : 09-02-04 18:24

FatPete wrote:

> [...]
> adresse osv, ud fra kontonummeret?
>
> Hvad har hun af muligheder hvis hun vil forblive anonym?
Jeg tvivler på at hun kan finde en køber. Køberen er jo ilde stedt hvis hun
ikke sender varene.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-04 20:24

On 2004-02-09, FatPete <Fedepede@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> osv, ud fra kontonummeret?
>
> Hvad har hun af muligheder hvis hun vil forblive anonym?

Paypal er nog en af de bedre bud.

Eller brug en anden 3die mand. Eksempelvis en advokat.

Fra : Dennis

Dato : 10-02-04 14:36

www.e-gold.com

Er også en mulighed. Det er da ihvertfald temmeligt anonymt, så vidt jeg kan
se.

Dennis