Reparation af trægulv.
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 09-02-04 14:05

Jeg er ved at skulle fraflytte en lejlighed med ludbehandlede trægulve. De
bærer efterhånden præg af at have været brugt, men det meste regner jeg med
går ind under normalt slid. Der er dog et par enkelte steder, hvor der er
kommet nogle lidt dybere ridser. B.la. under kattenes kradsetræ, hvor de har
stemt imod med kløerne. Mit spørgsmål er så, om der er noget man selv kan
gøre for at udbedre skaderne lidt, så jeg slipper for, at udlejer vil
afhøvle gulvet i hele lejligheden, hvilket vil være alternativet, da gulvet
er gennemgående.

Håber der sidder en derude med en mirakel-løsning .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Niels

Dato : 09-02-04 15:12

"Helle Frederiksen" <hffjerndette@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre for at udbedre skaderne lidt, så jeg slipper for, at udlejer vil
> afhøvle gulvet i hele lejligheden, hvilket vil være alternativet, da

Hej

Har du prøvet at dampe mærkerne op med et strygejern og en fugtig klud?

Det virker fint for mig, hvis træet bare ikke er knust.

Mvh Niels

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 09-02-04 15:32

"Niels" <niels.kj@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Har du prøvet at dampe mærkerne op med et strygejern og en fugtig klud?
>
> Det virker fint for mig, hvis træet bare ikke er knust.
>
> Mvh Niels

Næ...det har jeg godt nok ikke prøvet. Men det er da bestemt et forsøg værd.
Og jeg kræver jo heller ikke, at gulvet skal se ud som nyt, men hvis jeg
kunne få det til at se ensartet slidt ud, ville det være super .

Skal man bare have fuld varme på strygejernet eller hvad?
Og ændrer gulvet farve ved den fremgangsmåde?

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Niels

Dato : 09-02-04 16:20

> Skal man bare have fuld varme på strygejernet eller hvad?

Stort set fuld varme så kluden damper kraftigt. Du holder jernet på i 2-5
sekunder, kigger på resultatet, og giver det nogle flere gange til
resultatet ikke bliver bedre. Men selvfølgelig ikke så meget, at kluden
svides/brænder tør.

> Og ændrer gulvet farve ved den fremgangsmåde?

Det bliver måske renere.

Ellers kan du vaske det bagefter med den sæbe, du plejer at bruge, så jævner
det sig.

Mvh Niels

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 08-02-04 13:09

> [...]
> svides/brænder tør.

> Det bliver måske renere.
>
> Ellers kan du vaske det bagefter med den sæbe, du plejer at bruge, så

Okay...tak!
Det vil jeg prøve .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.