Orange butik - Tlf retur?
Fra : News

Dato : 09-02-04 13:46

Hej gruppe

Jeg købte en mobiltelefon til min lillesøster, torsdag i forrige uge.
Hun er imidlertid blevet utilfreds med den, da den ikke fungerer som en
nokia
som hun har haft før - så jeg ville da bare tage ind og bytte den idag,
inden for
de 14 dages returret.

Da jeg kom ind i butikken kunne det bare ikke lade sig gøre. Jeg fik at vide
de
ikke tog telefoner tilbage og iøvrigt stod det på min kvittering. Det gjorde
det også
ved nærmere eftersyn - min fejl.

Der er ikke oprettet noget nyt abonnement til telefonen, da det var et
"trumf"-tilbud til
særligt udvalgte kunder - så min lillesøster beholdt bare sit gamle abb. hos
Orange.

Jeg gav 999 kroner, hvilket er billigt - men kan de tillade sig at sige de
ikke vil returnere den
overhovedet?

Jeg er bare lidt irriteret..

Mvh Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-02-04 13:48

News wrote:
> [...]
> en nokia som hun har haft før
- så jeg ville da bare tage ind og bytte den idag, inden for

Fjernsalg?

- Peter

Fra : Henning Makholm

Dato : 09-02-04 13:52

Scripsit "News" <no@reply.com>

> Jeg gav 999 kroner, hvilket er billigt - men kan de tillade sig at sige de
> ikke vil returnere den overhovedet?

Ja. Der gælder ikke nogen general returret ved køb i forretninger.

--
Henning Makholm "What a hideous colour khaki is."

Fra : Per Christoffersen

Dato : 09-02-04 13:54

"News" <no@reply.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nokia
> som hun har haft før - så jeg ville da bare tage ind og bytte den idag,

Der er kun en lov om 14 dages returret ved fjernhandel, feks. over nettet.
Alle andre former for returret er noget forretninger frivilligt tilbyder som
en del af deres kundeservice/markedsføring.
Tilbyder de en sådan returret er de natuligvis bundet af den som med enhver
anden aftale.

> Jeg gav 999 kroner, hvilket er billigt - men kan de tillade sig at sige de
> ikke vil returnere den overhovedet?

Hvis de ikke har lovet noget om returret, så kan de godt.

> Jeg er bare lidt irriteret..

Du skal nok mest være irriteret på dig selv

/Per

Fra : Max

Dato : 09-02-04 13:55

> Jeg gav 999 kroner, hvilket er billigt - men kan de tillade sig at sige de
> ikke vil returnere den
> overhovedet?

Ja.. det er ikke noget der hedder retur_ret_ ved sådan et køb.

> Jeg er bare lidt irriteret..

Ja, forståeligt nok...

/Max

Fra : News

Dato : 09-02-04 14:04

Nå okay, jeg troede returretten gjaldt "over det hele" næsten..

Men tak for jeres svar, jeg håber jeg kan få en højere pris ved at
sælge den videre til en privatperson over nettet.

Mvh Peter

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 13:52

"News" <no@reply.com> skrev i en meddelelse
> Jeg gav 999 kroner, hvilket er billigt - men kan de tillade sig at sige de
> ikke vil returnere den
> overhovedet?

Sagtens!

Du har ingen returret jvf købeloven!
Medmindre forretningen skilter med det eller er kendt for at tage varer
retur!

Helmut Lotti